Vores VS og BHG (integreret) åbner kl 6.30. To stuer er da åbne, og der afleveres alle de tidlige børn. Resten åbner først kl 7.30.
Det er ikke så ofte, vi har haft brug for at aflevere så tidligt, men de gange, det er sket, har jeg da aldrig fået ubehagelige kommentarer. Det er jo gerne sådan, at begynder man tidligt, så er man ofte også tidligere færdig, så man slipper at hente sent. Hos os lukker de kl 16.30. Vi har mange gange hentet lige før lukketid. Man kan jo ikke hente, før man er færdig på arbejdet, og jeg kan ikke se, at det er værre at aflevere tidligt, end at hente sent.
Når det gælder alder ved start i DP/VS:
Den yngste, jeg ved om i vores VS var 6 mndr - men det var lidt specielt. Det var en meget ung mor, og hun skulle gå på gymnasiet i nabobygningen. Hun ammede om morgeneni VS'en, før hun gik i skole, og så kom hun i frokostpausen og ammede igen, og så hentede hun, så snart, hun var færdig. Hun gjorde det, fordi det var nødvendigt, og alle pædagogerne var ekstra omsorgsfulde over for den lille pige, for de var jo heller ikke vant til, at de er så små, når de begynder. Alle gjorde virkelig alt, hvad de kunne, og så vidt jeg ved, gik det rigtig godt. - Men jeg synes personlig, at det er fint, om de er min 10 måneder, før de starter, og gerne omkring 12. Egentlig ville jeg jo gerne være gået hjemme lidt længere, men jeg gjorde som mødre over hele verden: Jeg indså, at jeg er nødt til at arbejde for at forsørge mine børn, og dermed må nogen andre passe, og siden mine forældrer/svigerforældrer ikke kunne hjælpe, så var vores VS er rigtig godt alternativ.