Dp hvor tidligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
28 svar
2 synes godt om
23. august 2013

AnonymMor

Blev lige inspireret af en anden tråd

Kom til at tænke på hvor tidligt om morgenen man kan aflevere sit barn i dagpleje .. kunne læse mig frem til at nogle mener at det er tidligt at aflevere kl 7.00 hver dag men hjemme hos os har vi rimeligt tidlige mødetider så her ville det aldrig kunne fungerer hvis vi først kunne aflevere efter kl 7.30. 

min kæreste møder kl 6.00-14.15 hver dag og når min barsel er slut så vil mine primære mødetider ligge fra 7.00-15.00 ca. og det vil jo sige at vi nok skulle aflevere hver dag senest kl 6.30.. Kan man overhovedet det nogle steder ???

Hvad gør de familier hvor begge forældre møder eks kl 6.00 ?

Btw hvor gammel var jeres barn da det startede i dp eller vs ?

Hvor gammel bør et barn som min. være inden det starter i dp/vs ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

DianaRJS

Rinepigen skriver:

Kom til at tænke på hvor tidligt om morgenen man kan aflevere sit barn i dagpleje .. kunne læse mig frem til at nogle mener at det er tidligt at aflevere kl 7.00 hver dag men hjemme hos os har vi rimeligt tidlige mødetider så her ville det aldrig kunne fungerer hvis vi først kunne aflevere efter kl 7.30. 

min kæreste møder kl 6.00-14.15 hver dag og når min barsel er slut så vil mine primære mødetider ligge fra 7.00-15.00 ca. og det vil jo sige at vi nok skulle aflevere hver dag senest kl 6.30.. Kan man overhovedet det nogle steder ???

der er nogle dp der har åbent fra 6.00 dog er der ikke mange..

dem mine drenge har været ved havde åbent fra 6.30-17.00

de blev afleveret 6.30-6.45 da Jeg studerede i århus og havde en time i tog frem og tilbage, og blev hentet igen kl 15.30-16.30 alt afhængig af min skoledag.

i bh nu bliver de afleveret senest kl 8 selvom jeg er sygemeldt. de elsker at være der og så får jeg også lidt ud af dagen

Anmeld

23. august 2013

Tip!

Rinepigen skriver:

I en vs er der åbnet fra 6.15.. Eller det er der i nogen vuggestuer, hvert fald hvor min søn gik.

Han blev afleveret 7.15, da jeg havde en times kørsel til seminariet i aalborg.. 

Nu er han i børnehave og bliver afleveret ca 7.35, da jeg skal på semi i en anden by til kl 8.10  

Anmeld

23. august 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Min mor har åbent fra 6:30 til 16:15 :-) 

Idas tid hedder 7:10-16:15. Dog er jeg igen blevet sygemeldt, så hun har en del fridage og når hun er afsted så afleverer jeg somregl mellem 8-9. 

Jeg synes ikke klokken 7 er tidligt. For nogen er klokken 7 nødvendigt og så er den bare ikke længere! 

Ida startede i DP i August 2012, som knap 7 måneder. Dengang startede jeg i skole :-)

Anmeld

23. august 2013

lineog4

Vi kører hjemmefra lidt i 7 og rammer vuggestuen cirka 15 minutter over - der er ikke mange børn på det tidspunkt, men de kommer strømmende fra 7.30. Det er meget simpelt her, min mand kører 5.30 og jeg skal stå parat til at modtage børn 7.45 (vil så helst geren være der 20 i så jeg lige kan trække vejret).

Da jeg var på barsel var jeg et snøvl og afleverede ved 9 tiden (og nogen gange tættere på 10). Vi havde selvsagt hyggelige morgener, men for min søn var det svært at komme med i legene, blive en del af gruppen - overvejede skift af børnehave fordi jeg troede han aldrig ville finde ind. Men da jeg startede arbejde op igen og han var der tidligt, var han pludselig populær legekammerat, var altid med i lege osv. Så at tro det altid er en fordel at aflevere sent for et barn viste sig ikke at holde stik - men det er jo nok anderledes i DP. 

Jeg har droppet den dårlige samvittighed over tidlige morgener og nyder istedet weekendmorgener og fridage.

line

Anmeld

23. august 2013

Maja88

Min dp mor har åben fra 6.15-16.. ogtil 15.15 om fredagen

Anmeld

23. august 2013

L&V

Der er dagplejer der åbner kl 06.00 det kommer an på behovet i byen..

Vores åbner 06.15 og lukker kl 16.15..

Når jeg ik er på barsel bliver laura afleveret mellem 06.30-08.00 da jeg har skiftende arbejdstider. Tænker det er ret normalt at industri arbejdere møder 07.00-07.30.

Anmeld

23. august 2013

AnonymMor

Mange tak for jeres svar allesammen  

var lige inde og google lidt og kunne finde et par stykker hvor man kunne afleverer kl 06.15 så det kommer nok til at passe rimeligt godt. 

Hvor gamle var jeres børn da de startede i dp ? hvornår er det optimalt at lade dem starte i dp aldersmæssigt ? 

Anmeld

23. august 2013

Frk.S

Nu møder jeg også kl. 7 eller 7.30 (lidt forskelligt). Manden har lidt mere fleksible mødetider... men har 45 min. transport så han kører gerne mellem 6.30 og 7. Han afleverer så Freja på vejen. Til gengæld har jeg så fri, så hun som regel bliver hentet kl. 15 +\-

Hun var 11 mdr. da hun startede.  

Anmeld

23. august 2013

Valle81

Altså vores Dp åbner kl. 6:-) det har hun selv valgt, og hun vil hellere lukke tidligere:-) jeg afleverer hver dag i tiden kl. 7 og aldrig en sur mine:-)

Har selv været dagplejer, og jeg åbnede 0650 Og havde oftest børn fra morgenen af. Jeg synes det var så hyggeligt, så var der liv og vi spiste morgenmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.