lille fnug skriver:
Ak ja. jeg var 19 år da jeg fik min første mobil... Det handler vel om kommunikation ml forældre og børn... Man kan jo prøve at ringe det den ven/venindes forældre hvis man vil have sit barn hjem.
Det er som al kommunikation i dag skal foregå via sms eller facebook! Ved godt det ikke et det ts spurgte til, det er mere de svar fra folk om hvorfor deres børn får en mobil en tidlig alder, der undre mig 
Det er lidt som, at noget, som ikke var et problem før pludselig er blevet et stort problem.
Jeg ser absolut problematikken med delebørn, som skal rejse alene og lignende.
Men der er nu også noget læring - nogle gange både for forældrer og børn - i at gøre aftaler, holde dem og lære at sige til, hvis noget ændrer sig, og så stole på hinanden. Min ene søster ringede altid sine børn, når de var at lege hos andre. Bare for at kontrollere, at de nu var der, og at de opførte sig ordentligt osv. - og de lærte sig jo hurtigt at "glemme" telefonen, lade den gå tom for strøm eller ret og slet slå den af, når hun for 3.gang ringede om et eller andet. Det skal lige siges, at ingen af dem nogen gang har vilde eller ude i problemer, som kunne retfærdiggøre kontrollen.
Det er fint nok, at ungerne skal kunne komme i kontakt med sine forældrer - men sålænge de er små, så er der vel andre voksne i nærheden, som kan hjælpe?
Anmeld