Alder for mobil hvad tænker i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2013

lineog4

Er vist også rigtig gammeldags  Min store datter fik en mobiltelefon i sommerferien mellem 2. Og 3. Klasse, hun ønskede sig et kamera til ferien og da Sopfordre jul i 3. Klasse ville bruge tid på mobilkultur var det mest nærliggende fat købe telefon der kunne bruges som kamera - hu betalte halvdelen selv. 

Min mellemste er bliver 6 til oktober og han har hverken det ene eller det andet, ikke en gang en Nintendo. 

Vi har en ipad i huset (faktisk to for har fået en til arbejdsbrug) og den er der læringsspil på som de får lov til en gang imellem. Vi har en wii og den må der spilles på om torsdagen og måske lidt i weekenden. Vi har et fjernsyn til deling til os alle.

Min store datter går nu i 4. Klasse og hun har fået computer på værelset fordi hun arvede oldefars, men hun skal spørge for den tændes.

Der er så meget de skal nå med leg, læse osv  kan slet ikke se hvor de skal få tid til alle de skærme 

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

MikeyMike & Mor

Min søn får en mobiltelefon af os i første skoledags gave.

Han skal kunne skrive til os, eller komme i kontakt med os hele tiden. Jeg synes det er nødvendigt at han får en mobiltelefon når han starter i skole.

Da jeg selv var i de små klasser ringede jeg meget tit hjem fra skolens kontor, fordi der var sket et eller andet eller jeg ville med en veninde hjem fra skole.

Anmeld

20. august 2013

Dot D

Sophie vil såååååååå gerne have én, men jeg er lidt stejl, og hun får den først, når der er behov for den. det vil sige, når hun starter i 4. klasse, for så skal hun selv finde hjem, da hun ikke kan komme i SFO mere.

Jeg er nok også gammeldags med hensyn til det. Jeg fik jo min den første, da jeg var 25 år, og det var af behov - absolut ikke ønske. I dag kan jeg selvfølgelig ikke undvære den, men ungerne kan lege med computer, tablet og spillemaskiner indtil telefonen er nødvendig.

Sophie skriver beskeder til veninderne over et eller andet pigespil på computeren, så der øver hun og så i elevintra igennem skolen.

For en måneds tid siden var hun med farmand til fodbold, og hun sendte mig en besked fra hans telefon, så hun har lært hvordan.

Anmeld

20. august 2013

dpb

anja89 skriver:

Jeg sad og tænkte på hvad gennemsnits alderen er for et barn der får mobil idag.?

hvad er jeres holdning til det.?

min ældste datter er 5 år (snart 6) og hun har ingen telefon og min plan var faktis at det ikke var noget hun skulle havde foreløbig.

kan dog se mange børn har mobiler med sig rundt 

Kan være det er mig der er forkert på den men hvad skal små børn med telefoner vis de ikke selv f.eks går hjem fra fritten eller legekammerater.?

har overvejet om man skulle købe en meget billig mobil og et taletidskort som den store kunne tage med f.eks vis hun skal gå alene hjem fra fritten ( dog lige nogle måneder i nu)

vil meget gerne høre jer vis børn allerede har mobil om hvorfor i har valgt det og dem der ikke har hvad i mener og tænker 

umiddelbart mener jeg omkring 8 års alderene mener også det var der omkring vores ældste fik en... ganske enkelt fordi han på det tidspunkt begyndte at gå hjem fra SFO selv og rende rundt til legekammerater i byen... så var det rart at kunne få fat på ham, hvis han ikke var hjemme på aftalte tidspunkt eller hvis vi havde behov for at han kom hjem før end aftalt fordi vi f.eks imellemtiden var blevet inviteret ud til min far og spise eller i den dur Det var ikke altid at den han havde sagt han ville lege med havde kunne, og så var han gået hen til en anden i nærheden... så var det nemmere at han selv havde mobil, fremfor at skulle ligge og ringe rundt

Qnuz

Anmeld

20. august 2013

B&J

ja den er lidt svær, syntes jeg for da jeg var i praktik i en sfo, var der mange børn bare i 1 klasse ringede tit hjem til deres forælder for at spøre om de kunne lege, men børne måtte ikke have deres egen med af den grund mange ringede mens forælderne arbejde og det er jo heller ikke okay...

men jeg vil nok også sige 10-12 år så har man mere styr over den og hvad regler der er. men ja børn bliver hurtige modne og venner skriver man med via mobil og kan godt se det men ja den er svær. kan være jeg bøjer mig når det er daniel der skal i skole

Anmeld

20. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg havde planlagt at give min store bonusdreng en mobil i julegave (der vil han blive 9 år måneden efter), men men hans mor synes han skulle have en NU!! (Uden at vende den med os)

Og helt ærlig, kan jeg ikke se hvad han skal bruge den til - lige pt bliver den brugt til spil (men han har også 1 nintendo, 1 mini gameboy, en ps2 (snart 4 sikkert) m.m.

De færdes ude uden voksne (men det har fungeret fint UDEN mobil)

De går hjem selv fra SFO, men fordi vi ringer dem hjem - eller har en aftale om at de skal gå hjem kl xx:xx... 

De er ikke rigtig alene hjemme - i længere tid af gangen...

Det eneste punkt jeg kan se det "fornuftige" i at han har fået en nu - er at hans bedste ven har skiftet skole.. men de ses stadig 3x om ugen til fodbold..? 

Jeg ved ikke.. han er 8 år og har en.. 

Anmeld

20. august 2013

lille fnug

Ak ja. jeg var 19 år da jeg fik min første mobil... Det handler vel om kommunikation ml forældre og børn... Man kan jo prøve at ringe det den ven/venindes forældre hvis man vil have sit barn hjem.
Det er som al kommunikation i dag skal foregå via sms eller facebook! Ved godt det ikke et det ts spurgte til, det er mere de svar fra folk om hvorfor deres børn får en mobil en tidlig alder, der undre mig

Anmeld

21. august 2013

Ciss

lille fnug skriver:

Ak ja. jeg var 19 år da jeg fik min første mobil... Det handler vel om kommunikation ml forældre og børn... Man kan jo prøve at ringe det den ven/venindes forældre hvis man vil have sit barn hjem.
Det er som al kommunikation i dag skal foregå via sms eller facebook! Ved godt det ikke et det ts spurgte til, det er mere de svar fra folk om hvorfor deres børn får en mobil en tidlig alder, der undre mig

Det er lidt som, at noget, som ikke var et problem før pludselig er blevet et stort problem.

Jeg ser absolut problematikken med delebørn, som skal rejse alene og lignende.

Men der er nu også noget læring - nogle gange både for forældrer og børn - i at gøre aftaler, holde dem og lære at sige til, hvis noget ændrer sig, og så stole på hinanden. Min ene søster ringede altid sine børn, når de var at lege hos andre. Bare for at kontrollere, at de nu var der, og at de opførte sig ordentligt osv. - og de lærte sig jo hurtigt at "glemme" telefonen, lade den gå tom for strøm eller ret og slet slå den af, når hun for 3.gang ringede om et eller andet. Det skal lige siges, at ingen af dem nogen gang har vilde eller ude i problemer, som kunne retfærdiggøre kontrollen.

Det er fint nok, at ungerne skal kunne komme i kontakt med sine forældrer - men sålænge de er små, så er der vel andre voksne i nærheden, som kan hjælpe?

Anmeld

21. august 2013

Muffinmus

Min ældste er 6 nu og får IKKE lov til at gå nogen om helst steder alene....
Vi bor i en lille by, kammeraterier er tæt på, men nix. Endnu har Ban ikke engang fået lov til at gå over vejen alene til han kammerat det bor på den anden side af gaden. Altid en voksen der følger med ud til vejen
Så, kan ikke se min søn skal bruge en mobil til noget da han ikke er gammel nok til at tage nogen steder hen alene endnu.
Hvornår han får lov til at gå alene??. Aner det ikke, når JEG er klar til at sende ham ud, men mobilen må altså vente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.