Alder for mobil hvad tænker i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
28 svar
19 synes godt om
19. august 2013

anja89

Jeg sad og tænkte på hvad gennemsnits alderen er for et barn der får mobil idag.?

hvad er jeres holdning til det.?

min ældste datter er 5 år (snart 6) og hun har ingen telefon og min plan var faktis at det ikke var noget hun skulle havde foreløbig.

kan dog se mange børn har mobiler med sig rundt 

Kan være det er mig der er forkert på den men hvad skal små børn med telefoner vis de ikke selv f.eks går hjem fra fritten eller legekammerater.?

har overvejet om man skulle købe en meget billig mobil og et taletidskort som den store kunne tage med f.eks vis hun skal gå alene hjem fra fritten ( dog lige nogle måneder i nu)

vil meget gerne høre jer vis børn allerede har mobil om hvorfor i har valgt det og dem der ikke har hvad i mener og tænker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

ESV

anja89 skriver:

Jeg sad og tænkte på hvad gennemsnits alderen er for et barn der får mobil idag.?

hvad er jeres holdning til det.?

min ældste datter er 5 år (snart 6) og hun har ingen telefon og min plan var faktis at det ikke var noget hun skulle havde foreløbig.

kan dog se mange børn har mobiler med sig rundt 

Kan være det er mig der er forkert på den men hvad skal små børn med telefoner vis de ikke selv f.eks går hjem fra fritten eller legekammerater.?

har overvejet om man skulle købe en meget billig mobil og et taletidskort som den store kunne tage med f.eks vis hun skal gå alene hjem fra fritten ( dog lige nogle måneder i nu)

vil meget gerne høre jer vis børn allerede har mobil om hvorfor i har valgt det og dem der ikke har hvad i mener og tænker 

Altså jeg er nok gammeldags men jeg kan slet ikke se hvad så små børn skal med mobil Tlf. Som du selv er inde på mener jeg tidligst dekan komme på tale når de begynder at færdes ude uden forældre fx til/fra skole.

Når de så har fået den tror jeg at jeg er en der vil lave nogle helt klare retningslinier for brugen. Fx vil jeg forlange at jeg har den fx om natten ( for hvad skal et barn med en Tlf om natten) og lave nogle generelle regler for brugen og at den skal slukkes når hun kommer hjem.

Anmeld

19. august 2013

Mimbi

Hej

Jeg har altid sagt at mine børn ikke skal have mobil til de skal i 1 klasse, MEN min søns far og jeg er ikke sammen og han valgte at vores søn skulle have en mobil i fødselsdagsgave da han blev 6 år uden at jeg vidste det!

Jeg var SÅ irriteret fordi han vidste godt min holdning, men i dag er jeg faktist meget glad for at han fik en mobil Det er virkelig dejligt da han skal besøge sin veninde der bor 3 minutter væk fra os og han har cyklen med, så kan jeg bare lige ringe når han skal hjem også når han bare er ude og leger lidt væk fra hvor vi bor. så dejligt bare lige at kunne ringe også for lige at høre hvor han er og hvad han laver

Anmeld

20. august 2013

anja89

ESV skriver:

Altså jeg er nok gammeldags men jeg kan slet ikke se hvad så små børn skal med mobil Tlf. Som du selv er inde på mener jeg tidligst dekan komme på tale når de begynder at færdes ude uden forældre fx til/fra skole.

Når de så har fået den tror jeg at jeg er en der vil lave nogle helt klare retningslinier for brugen. Fx vil jeg forlange at jeg har den fx om natten ( for hvad skal et barn med en Tlf om natten) og lave nogle generelle regler for brugen og at den skal slukkes når hun kommer hjem.

Dette var også min tanke om at en Tlf kun var til  brug når man var ude puden voksen.. 

Den Tlf jeg evt ville købe som "gå" mobil var en helt billig en som blot kan ringe og skrive da jeg ikke mener mere bør være nødvendigt for at gå alene hjem eller ligene

Anmeld

20. august 2013

anja89

Mimbi skriver:

Hej

Jeg har altid sagt at mine børn ikke skal have mobil til de skal i 1 klasse, MEN min søns far og jeg er ikke sammen og han valgte at vores søn skulle have en mobil i fødselsdagsgave da han blev 6 år uden at jeg vidste det!

Jeg var SÅ irriteret fordi han vidste godt min holdning, men i dag er jeg faktist meget glad for at han fik en mobil Det er virkelig dejligt da han skal besøge sin veninde der bor 3 minutter væk fra os og han har cyklen med, så kan jeg bare lige ringe når han skal hjem også når han bare er ude og leger lidt væk fra hvor vi bor. så dejligt bare lige at kunne ringe også for lige at høre hvor han er og hvad han laver

Kan godt forstå det må være irreterende at far giver hans en mobil uden at snakke med dig først...

min store piger er også dele barn og ville aldrig give hende en mobil uden lige at snakke med hendes far først

Anmeld

20. august 2013

C-Dog

Min datter får en når hun skal starte i skole, den lokale skole er nemlig blevet lukket og hun skal ta bussen til en anden by, og det er umuligt for mig og hendes far at følge hende for vi skal selv møde tidligt i byer endnu længere væk. Så for os er det en tryghed hun lige kan sende os et OK feks når hun er nået frem. Men jeg så hellere hun gik i en skole tæt på og så undværede mobilen ;-) men altså mobiler er jo ikke onde forstår ikke helt modviljen? Mine unger har en iPad (ved godt det ikke er det samme men) den kan de sagtens styre brugen af, ofte bliver den kun brugt om aftenen i weekenderne for de vil jo hellere løbe og lege. Og regner med at mobilen nok bliver det samme, den bliver brugt når den skal og en sjældengang i mellem til at ringe og sladre med mosteren ;-)

Anmeld

20. august 2013

Lene Unik

Simon fik mobil da han blev 10 år, dvs. i 3. klasse. Jeg arbejder i SFO, og der må børnene i 3. klasse bruge deres mobil hvis de har en, og det er der mange der har. Der var også en del derhavde i 2. klasse. Nogle får det tidligere, men det mest udbredte er at de får i 2.-3. klasse.

Anmeld

20. august 2013

wamse

Min datter er 7, og hun har lige fået min aflagte telefon.Eller det har hun, når jeg har fået bestilt et simkort til hende Det har hun kun fordi, at hun selv må bestemme, hvornår hun går hjem fra sfo, og skulle jeg ikke være hjemme, så kan hun ringe til mig. for at høre hvor langt jeg er

Vi begynder at træne i den nu her, inden jeg starter på uddannelsen, så jeg ved at hun kan den.

Anmeld

20. august 2013

Ciss

Her bliver der ingen telefon, før børnene faktisk har brug for det, dvs når de bliver så store, at de skal gå alene hjem fra skole/være alene hjemme i perioder eller lignende.

Jeg ser ikke, hvad de ellers skal med en telefon. Min datter bliver seks år i december. Når hun er på besøg ved veninder eller de er her, så er det jo os voksne, som er i nærheden og ringer/sender meldinger ved behov.

Jeg har oplevet en lille ellers meget sød pige, som syntes, det var morsomt at ringe til alarmnummeret - så det gjorde hun mere end en gang. Små børn forstår ikke nøjdvendigvis, hvad man skal og ikke med en telefon. Det kan hurtigt blive bare endnu et stykke legetøj.

Anmeld

20. august 2013

Moma

Kan godt høre, at jeg er noget "gammeldags" på det punkt. Jeg har den holdning, at de først skal have en mobil, når de er 10 år.

Det kommer selvfølgelig an på, om de skal tage bussen fra skole fra en anden by - så er det meget rart lige at kunne "følge" dem.

Vores datter på 9 år har ikke en telefon endnu - og hun spørger heller ikke efter den - måske fordi hun har Nintendo, Ipod og tablet  (og vores computer), som hun kan spille på.

Vores plan er, at hun får en næste sommer, hvor hun ikke kan komme i SFO mere - hun skal ikke i eftermiddagsklub.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.