Alder for mobil hvad tænker i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2013

betski

anja89 skriver:

Jeg sad og tænkte på hvad gennemsnits alderen er for et barn der får mobil idag.?

hvad er jeres holdning til det.?

min ældste datter er 5 år (snart 6) og hun har ingen telefon og min plan var faktis at det ikke var noget hun skulle havde foreløbig.

kan dog se mange børn har mobiler med sig rundt 

Kan være det er mig der er forkert på den men hvad skal små børn med telefoner vis de ikke selv f.eks går hjem fra fritten eller legekammerater.?

har overvejet om man skulle købe en meget billig mobil og et taletidskort som den store kunne tage med f.eks vis hun skal gå alene hjem fra fritten ( dog lige nogle måneder i nu)

vil meget gerne høre jer vis børn allerede har mobil om hvorfor i har valgt det og dem der ikke har hvad i mener og tænker 

Min holdning er at en mobil telefon er på sin plads den dag de har behov for den. Min datter fik sin første mobil da hun var 5 år. Men hun havde den kun i forbindelse med tog turen over til hendes far. Resten af tiden var den i en skuffe. Nu er hun 9 år og er til tider alene hjemme, så er den dejlig at have. Hun er begyndt at sms'e med veninderne, hvilket jeg støtter op om. Og så er den rigtig rar for hende at have, når hun er hos hendes far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

DianaRJS

anja89 skriver:

Jeg sad og tænkte på hvad gennemsnits alderen er for et barn der får mobil idag.?

min ældste datter er 5 år (snart 6) og hun har ingen telefon og min plan var faktis at det ikke var noget hun skulle havde foreløbig.

Kan være det er mig der er forkert på den men hvad skal små børn med telefoner vis de ikke selv f.eks går hjem fra fritten eller legekammerater.?

har overvejet om man skulle købe en meget billig mobil og et taletidskort som den store kunne tage med f.eks vis hun skal gå alene hjem fra fritten ( dog lige nogle måneder i nu)

vil meget gerne høre jer vis børn allerede har mobil om hvorfor i har valgt det og dem der ikke har hvad i mener og tænker 

herhjemme er alderen fastslået med 10+ ser ikke hvorfor de har behov for det før... MEN kan også se mange fra A's Børnehave faktisk har det nu, og har dem med om fredagen hvor de må have spillemaskiner med, og de er jo max 6 år... synes det er hmm vanvittigt...!

Anmeld

20. august 2013

bøllen

anja89 skriver:

Da vores var et par år + yngre var jeg af den overbevisning de ikke skulle have mobil før 8-9 . Noget vi havde snakket om. Så fik jeg besøg af en veninde med en barn på samme alder, deres lærer på skolen havde anbefalet det. En af grunden var øvning i at stave/læse når de skrev SMS . At det var " sjov " læring frem for " sur " skolepligt, hvis de havde lært ved at knække læsekoden. Netop dette havde vores ene dreng så derfor blev beslutning taget op til overvejelse igen. De fik derfor en telefon i julegave ( af mormor ) efter  aftale. 

Anmeld

20. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

herhjemme er alderen fastslået med 10+ ser ikke hvorfor de har behov for det før... MEN kan også se mange fra A's Børnehave faktisk har det nu, og har dem med om fredagen hvor de må have spillemaskiner med, og de er jo max 6 år... synes det er hmm vanvittigt...!

Der er faktisk nogle lærer der anbefaler dem til yngre børn , da det kan være et redskab til stave / læse. Det giver en masse øvelse at skrive / læse SMS. Som er sjovt fremfor pligt. Hvis de har svært ved at knække læsekoden f.eks. Havde som dig , samme holdning. Men det blev revuderet 

Anmeld

20. august 2013

DianaRJS

bøllen skriver:

Der er faktisk nogle lærer der anbefaler dem til yngre børn , da det kan være et redskab til stave / læse. Det giver en masse øvelse at skrive / læse SMS. Som er sjovt fremfor pligt. Hvis de har svært ved at knække læsekoden f.eks. Havde som dig , samme holdning. Men det blev revuderet 

jah men stadig....

børn på 5-6 år der stadiger i børnehave skal jo ikke lære at læse ;P skal de ihvertfald ikke her

Anmeld

20. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

jah men stadig....

børn på 5-6 år der stadiger i børnehave skal jo ikke lære at læse ;P skal de ihvertfald ikke her

Nej nej selvfølgelig ikke . Mit svar var bare et generelt svar til 10+ 

vi havde sagt 9-10 år indtil vi hørte at flere lærer anbefaler det som en  øvehjælp

Anmeld

20. august 2013

lilledittemor

anja89 skriver:

Hvorfor skulle de ikke have en telefon?

Min store datter fik en IPhone hun kunne spille på da hun var 9 måneder og nu da hun er halvandet år, så er det IPad'en der er spændene.

Jeg fik selv min første mobiltelefon af min far da jeg gik i 1. klasse og mine piger må få en telefon når de ønsker sig en..

Det er jo lige så meget et stykke legetøj nu om dage...

Jeg kan ikke se noget problem i det

Anmeld

20. august 2013

Bshizzle

Jeg regner med at min store dreng på 7 år får en Mobil til hans fødselsdag her i Dec..

IKKE til at gå rundt med til hver dag.. men når han evt skal hjem til hans Bedstemor (som bor langt væk) og hans Far så han altid kan ringe og hygge snakke..

(dette er vi enige om... ).. og omvent.. han kan altid ringe til hans Far.

Han er SÅ go til at bruge min Iphone, så jeg føler mig faktisk mindre klog på den end han er..

Anmeld

20. august 2013

LinLin

Jeg tænker umiddelbart 10 år... Min søn er lige startet i 1. Kl og er snart 7... Jeg har ikke set nogen i hans klasse have en (heldigvis! )

Han har ikke brug for een endnu, så det eneste den ville blive brugt til er spil! Og det kan han jo bruge sin nintendo eller den tablet han får i fødselsdagsgave til ingen af delene kommer i øvrigt med i skole!

Anmeld

20. august 2013

ESV

Jeg kan godt høre at jeg nok er MEGET gammeldags. Emilie bliver 4 i november og har ingen spille maskiner, ingen i pad, iPhone, har ikke tv på værelset. Og jeg havde faktisk ikke tænkt mig det var noget hun skulle have lige foreløbig. Har leget med tanken om hun evt skal have en tablet når hun starter i skole men det bliver med klareregler og restriktioner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.