Baby og seksualitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Måske spørger jeg dumt, men ku det være bleen der klør? Ku i prøve at skifte ble mærke?

Jeg har været bekymret for, om det var bleen eller om han havde en infektion...vi har prøvet 3 mærker, men det er det samme og han er ofte bar, så der kan komme frisk luft til. Men det tyder ikke på, at det er bleen der irriterer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Ja, det er jo præcis det sidste du skriver, at jeg er blevet lidt bekymret for jeg har jo googlet lidt omkring det, og læste et sted, at det er naturligt at børn onanerer, men hvis man synes, at det tager overhånd kan det netop være fordi, at barnet kompenserer for noget andet ! Men jeg kan ikke regne ud, hvad pokker det kan være! Vi har været meget opmærksom på, at give ham massage, nusse og kramme ham, da nogle børn gør det, fordi de ikke kan "mærke" deres krop. Men måske tager jeg den bare for langt ud...aner det ikke.

Der er ikke sket noget nyt i familien, dp eller noget?

Det ka os være i bare ska prøve og lade ham gøre det og ignorere det og se om det så ik stopper og hvis ik og i er bekymrede så få en snak med dagpleje pædagogen

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Kan det være noget med bleen som irriterer ham

Vi har skiftet mærke et par gange, men det har ingen betydning. En overgang skiftede jeg også hans ble ret ofte, da jeg var bange for, at det var en tung tisseble, der irriterede ham...men det tyder ikke på, at det er bleen.

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Der er ikke sket noget nyt i familien, dp eller noget?

Det ka os være i bare ska prøve og lade ham gøre det og ignorere det og se om det så ik stopper og hvis ik og i er bekymrede så få en snak med dagpleje pædagogen

Det eneste jeg kan komme på, er, at vi flyttet for 1 måned siden (i samme by, bare til et andet hus, så han er ved samme dp). Ellers er alting meget normalt hjemme hos os, hvis man kan sige det sådan han har et nært forhold til sine bedsteforældre, da de bor her i byen og vi er tit sammen, han trives i dp og er glad for at være sammen med de andre børn. Jeg har snakket med dp-mor nogle gange om det, men hun siger, at hun aldrig har oplevet, at han har gjort det hos hende...måske er det bare hans måde at "koble af" på herhjemme?

Anmeld

19. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Det eneste jeg kan komme på, er, at vi flyttet for 1 måned siden (i samme by, bare til et andet hus, så han er ved samme dp). Ellers er alting meget normalt hjemme hos os, hvis man kan sige det sådan han har et nært forhold til sine bedsteforældre, da de bor her i byen og vi er tit sammen, han trives i dp og er glad for at være sammen med de andre børn. Jeg har snakket med dp-mor nogle gange om det, men hun siger, at hun aldrig har oplevet, at han har gjort det hos hende...måske er det bare hans måde at "koble af" på herhjemme?

Oki ja det er jo svært at sige om det ka være nok..

Tænkte ik dagplejemoderen men den pædagog hun er tilknyttet de har jo en helt anden og mere faglig viden

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Så han gnupper sig eller hvordan??

Nej, han ligger sig på ryggen og bevæger benene rytmisk frem og tilbage samtidig med, at han gerne vil have en bamse, bog eller andet legetøj i hænderne. Det er lidt svært at forklare...

Anmeld

19. august 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Vi mener heller ikke, at det på nogen måde er forkert men vi har svært ved, hvordan vi skal forholde os til det - skal han bare have lov at ligge til han er færdig? Eller skal vi aflede? Ja, han bruger stadig ble, men tror netop, at det er den han "bruger" til at onanere med. Som om han kan "gnubbe" sig med den, hvis du forstår. Han gør det ikke, når han ingen ble har på...

Så tror jeg da helt sikkert at det har noget med bleen at gøre. Når ikke han gør det uden ble, så er det da fordi det klør.

Ville prøve at skifte meget hyppiget, evt prøve et andet ble mærke.

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Oki ja det er jo svært at sige om det ka være nok..

Tænkte ik dagplejemoderen men den pædagog hun er tilknyttet de har jo en helt anden og mere faglig viden

Nå ja, det er rigtigt. Det var en god ide!

Anmeld

19. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Nå ja, det er rigtigt. Det var en god ide!

Det ka da ik skade i hvert fald

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Så tror jeg da helt sikkert at det har noget med bleen at gøre. Når ikke han gør det uden ble, så er det da fordi det klør.

Ville prøve at skifte meget hyppiget, evt prøve et andet ble mærke.

Vi har prøvet at skifte blemærke og har skiftet hans ble ret ofte for at være sikker på, at der ingen tunge tissebleer var. Vi har også holdt godt øje med, om der kunne være infektion ved forhuden eller noget, men der er ingen tegn overhovedet (er dog ikke læge, men vi har holdt øje med, om det var rødt, lugtede grimt osv.). Så jeg tror ikke, at det er hans ble, men kan jo self være, at den generer ham sådan generelt! Altså at han synes det er irriterende at have ble på! Hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.