Baby og seksualitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Igenem mit arbejde har jeg oplevet flere børn gøre ddt på forskellige måder... Hvor længe har det stået på? Gnider han sig op af ting og evt noget bestemt

Altså, han startede da han var omkring 9 mdr. Jamen han ligger på ryggen og nærmest klemmer benene sammen - lidt svært at forklare. Han vil gerne have noget i hænderne samtidig, eks. en bog eller en bamse....hvad gjorde du på dit arbejde? Påpegede I det eller lod I bare som ingenting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg mener nu ikke at der er noget som helst forkert i at de undersøger sig selv. For jeg tror ikke på at de ornanerer i den forstand vi andre kender det. De forbinder jo slet ikke de to ting.

Min datter har da også fundet ud af at det kan kilde i tissekonen, men der går vi bare ind og siger at man ikke skal pille dernede, det kan gøre ondt (her fik hun lavet en rift derinde og sved rigtig meget)

Så sådan har vi gjort det. Men altså igen, han er 1½ og bruger vel da stadig ble ?? Så må det da være begrænset hvor meget han kan komme til at sidde og hive i den lille orm

Vi mener heller ikke, at det på nogen måde er forkert men vi har svært ved, hvordan vi skal forholde os til det - skal han bare have lov at ligge til han er færdig? Eller skal vi aflede? Ja, han bruger stadig ble, men tror netop, at det er den han "bruger" til at onanere med. Som om han kan "gnubbe" sig med den, hvis du forstår. Han gør det ikke, når han ingen ble har på...

Anmeld

19. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Vi mener heller ikke, at det på nogen måde er forkert men vi har svært ved, hvordan vi skal forholde os til det - skal han bare have lov at ligge til han er færdig? Eller skal vi aflede? Ja, han bruger stadig ble, men tror netop, at det er den han "bruger" til at onanere med. Som om han kan "gnubbe" sig med den, hvis du forstår. Han gør det ikke, når han ingen ble har på...

Kan det være noget med bleen som irriterer ham

Anmeld

19. august 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Måske spørger jeg dumt, men ku det være bleen der klør? Ku i prøve at skifte ble mærke?

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Hvad mener du med onanerer?

Der er forskel på at onanere til man får en orgasme, og så at pille ved sig selv fordi det føles dejligt.

Jeg mener onanerer? Jeg har læst mig frem til, at det gør børn, men, som andre også skriver, forbinder de det self ikke med det samme, som vi voksne gør....så han gør det vel fordi, at det er en ny følelse for ham og han udforsker sin krop. Men jeg har bare stadig svært ved, hvordan vi kan "tackle" det...skal vi lade som ingenting, skal vi aflede ham...?

Anmeld

19. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Altså, han startede da han var omkring 9 mdr. Jamen han ligger på ryggen og nærmest klemmer benene sammen - lidt svært at forklare. Han vil gerne have noget i hænderne samtidig, eks. en bog eller en bamse....hvad gjorde du på dit arbejde? Påpegede I det eller lod I bare som ingenting?

Det har været forskellig alt efter hyppighed, hvordan de gjorde og årsag..
Nogle gange ku vi flerne den ting de gnuppede sig op ad og andre gange har vi bare set til da det var en kort periode..

Tænker os udforskelseu er naturlig men det ka ta overhånd. Måske han søger noget tryghed eller lignende og at han så søger nydelse og feel god stimuli på den måde

Anmeld

19. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg mener onanerer? Jeg har læst mig frem til, at det gør børn, men, som andre også skriver, forbinder de det self ikke med det samme, som vi voksne gør....så han gør det vel fordi, at det er en ny følelse for ham og han udforsker sin krop. Men jeg har bare stadig svært ved, hvordan vi kan "tackle" det...skal vi lade som ingenting, skal vi aflede ham...?

Jeg ville bare lade ham gøre det.. ikke aflede.. har også oplevet det på mit arbejde..

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Jamen det er ihvertfald helt normalt. drengene rør også ude på bleen.

De har den næsten hele tiden i hånden, fra de har bleen af. De har de ca. fra 15 til 19.  

Jeg tror ikke der er så meget I kan gøre. han skal nok lære det på et tidspunkt.

Ok, ja, er sikker på, at han nok skal lære det. Men er hvert fald godt lige at høre fra andre! Tak for dit svar.

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Jeg ville bare lade ham gøre det.. ikke aflede.. har også oplevet det på mit arbejde..

Ok, tak for svar

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det har været forskellig alt efter hyppighed, hvordan de gjorde og årsag..
Nogle gange ku vi flerne den ting de gnuppede sig op ad og andre gange har vi bare set til da det var en kort periode..

Tænker os udforskelseu er naturlig men det ka ta overhånd. Måske han søger noget tryghed eller lignende og at han så søger nydelse og feel god stimuli på den måde

Ja, det er jo præcis det sidste du skriver, at jeg er blevet lidt bekymret for jeg har jo googlet lidt omkring det, og læste et sted, at det er naturligt at børn onanerer, men hvis man synes, at det tager overhånd kan det netop være fordi, at barnet kompenserer for noget andet ! Men jeg kan ikke regne ud, hvad pokker det kan være! Vi har været meget opmærksom på, at give ham massage, nusse og kramme ham, da nogle børn gør det, fordi de ikke kan "mærke" deres krop. Men måske tager jeg den bare for langt ud...aner det ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.