hvad nu når?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

camilla10

Det havde jeg slet ikke nået at tænke på  Min søn er 21/2, så jeg kan vist godt vente lidt endnu.Her kommer dummespørgsmålet, som jeg ikke helt fik svar på i sundhedsplejerskens indlæg : Hvordan gør man rent praktisk? Vasker let med en vaskeklud eller hvordan? Gør det ikke ondt på den lille purk? Hvordan gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

twinny

camilla10 skriver:

Det havde jeg slet ikke nået at tænke på  Min søn er 21/2, så jeg kan vist godt vente lidt endnu.Her kommer dummespørgsmålet, som jeg ikke helt fik svar på i sundhedsplejerskens indlæg : Hvordan gør man rent praktisk? Vasker let med en vaskeklud eller hvordan? Gør det ikke ondt på den lille purk? Hvordan gør I?

Altså nu gjorde min mand lillemandens tissemand ren.  Han trække det forsigtigt tilbage og renses den med en vådserviet. Altså det gjorde ikke ondt på ham. Der sad lidt nuller.  Men nu venter vi svar fra lægen. ska nok give en update, når jeg hører fra ham. 

Anmeld

18. august 2013

Pikku Myy

twinny skriver:

Hej tøser.  Min ene søn er begyndt at hive sin forhud tilbage og det kan han sagtens.  Men skal jeg begynde og vaske det, der kommer jo hurtigt nuller sådan inden bagved. 

Han er 23 mdr om lidt. 

Jeg er ret sikker på du ikke skal trække forhuden tilbage og vaske glans. Det er først i forbindelse med puberteten at det bliver nødvendigt, og der er du nok ikke en del af den hygiejne længere

Anmeld

18. august 2013

twinny

Pikku Myy skriver:

Jeg er ret sikker på du ikke skal trække forhuden tilbage og vaske glans. Det er først i forbindelse med puberteten at det bliver nødvendigt, og der er du nok ikke en del af den hygiejne længere

Okay. Hvad så når den er beskidt derinde?

nej det håber jeg ærligt talt ikke.  Ellers må far træde i karakter. 

Anmeld

18. august 2013

Pikku Myy

twinny skriver:

Okay. Hvad så når den er beskidt derinde?

nej det håber jeg ærligt talt ikke.  Ellers må far træde i karakter. 

Hvordan beskidt? Du skriver fnuller, ikk'? Det forestiller jeg mig tissemanden klarer selv.

Piller dine drenge (du har to ikke?) ikke med deres tissemand når de er bad? Tænker det må være nok, hvis der overhovedet er brug for noget.

Min mand siger at drenge ikke begynder at vaske sig under forhuden før de kommer i puberteten. Så er der vel heller ikke nogen grund til at man gør det på små børn ... Heller ikke selvom der sidder lidt fnuller.

Vaskede din mand sig under forhuden da han begyndte at gå i bad selv?

Anmeld

18. august 2013

twinny

Pikku Myy skriver:

Hvordan beskidt? Du skriver fnuller, ikk'? Det forestiller jeg mig tissemanden klarer selv.

Piller dine drenge (du har to ikke?) ikke med deres tissemand når de er bad? Tænker det må være nok, hvis der overhovedet er brug for noget.

Min mand siger at drenge ikke begynder at vaske sig under forhuden før de kommer i puberteten. Så er der vel heller ikke nogen grund til at man gør det på små børn ... Heller ikke selvom der sidder lidt fnuller.

Vaskede din mand sig under forhuden da han begyndte at gå i bad selv?

Jo det gør de. Men han trækker jo forhuden tilbage og sidder med sine fingre og piller på hovedet. Og hans fingre er jo mange steder. Men jo der sidder og fnuller og nuller ogsådan noget. Det ved han ikke. 

Nu har jeg spurgt lægen for at sikker. Hehe. 

Hehe og sikke nogle ting jeg skriver. Det havde jeg nok ikke lige regnet med før jeg fik børn. 

Anmeld

18. august 2013

Pikku Myy

twinny skriver:

Jo det gør de. Men han trækker jo forhuden tilbage og sidder med sine fingre og piller på hovedet. Og hans fingre er jo mange steder. Men jo der sidder og fnuller og nuller ogsådan noget. Det ved han ikke. 

Nu har jeg spurgt lægen for at sikker. Hehe. 

Hehe og sikke nogle ting jeg skriver. Det havde jeg nok ikke lige regnet med før jeg fik børn. 

Jeg tror glans er selvrensende indtil puberteten, men det kan jo være din læge er uenig og jeg skal til at ændre strategi. Hvad svarede han?

Anmeld

18. august 2013

twinny

Pikku Myy skriver:

Jeg tror glans er selvrensende indtil puberteten, men det kan jo være din læge er uenig og jeg skal til at ændre strategi. Hvad svarede han?

Jeg skrev fredag aften. Så regner først med svar imorgn. han har nok andre interessante ting at tænke i weekenden end min lillemands forhud.  Hehe

Anmeld

18. august 2013

Pikku Myy

twinny skriver:

Jeg skrev fredag aften. Så regner først med svar imorgn. han har nok andre interessante ting at tænke i weekenden end min lillemands forhud.  Hehe

Ja, det har du nok ret i - er så træt at jeg ikke lige havde tænkt over at det er weekend.

Du må endelig komme med svaret når du har fået det

Anmeld

18. august 2013

twinny

Pikku Myy skriver:

Ja, det har du nok ret i - er så træt at jeg ikke lige havde tænkt over at det er weekend.

Du må endelig komme med svaret når du har fået det

Ja og tænk den er allerede slut imorgn. Øv.  Mer vil have mer. 

Det skal jeg nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.