Praktisk indretning på lidt plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Leneur

Hvis der er højt til loftet, ville jeg nok lave en form for hems, så kunne man sætte hylder ind under til bøgerne, eller en hule til dit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Mamalou

En af mine gode venner har også seng i stuen, fordi den er opdelt i to stuer. Det fungerer altså fint, man skal bare være lidt kreativ Jeg vil gerne hjælpe - hvis det kan være til nogen hjælp Hvor har du fået lejlighed henne? 

Anmeld

19. august 2013

Fenja09

Louise <3 Isabella skriver:

Okay min venindes mor gjorde sådan i deres gamle lejlighed at hun satte en stor rumdeler et stykke ud fra den ene væg, sø hun kunne gemme sin seng bagved de havde en rimelig lang stue, sø det gjorde ikke så meget at de mistede en smule af den

Vores stue er ikke så lang og er ikke så meget for at have noget stående som en reol uden det er skruet fast i noget - har en datter på 2 år, så det er tror jeg er for risikabelt. Men ellers en god idé

Anmeld

19. august 2013

Louise H.

Fenja09 skriver:

Vores stue er ikke så lang og er ikke så meget for at have noget stående som en reol uden det er skruet fast i noget - har en datter på 2 år, så det er tror jeg er for risikabelt. Men ellers en god idé

Forstår dig udemærket godt

Anmeld

19. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi bor i 3 vær med to stuer og soveværelse. Soveværelset er lille! Men vi kan godt være der. 

Sønnen har værelse i den mindste stue (som er stor nok til at 2 børn kan dele værelse) , og så har vi spise/opholdsstue i den lidt større stue. Det fungere mega godt, og den lille bruger sit værelse rigtig meget, netop fordi der kan åbnes op (dobbeltdør) mellem hans værelse og stuen, så han ikk behøver at slæbe legetøjet ind i stuen for at være i nærheden af os

i stuen har vi et spisebord med 4 stole omkring og en højstol for enden, og så har vi en 3personers ektorp sofa fra IKEA med chaiselong og et lille kakkelbord som sofabord. Her er ikke klemt på trods af lille stue, man skal bare have møbler der passer til når vi har gæster tager vi fatboy'en fra børneværelset ind i stuen som ekstra stol. Vi har også plader til spisebordet samt klapstole i kælderen, til når vi holder fødselsdag og lign.

vi er faktisk endt med at være gladere for at have to stuer, end at have børneværelse ud til en fordelingsgang. Det bliver brugt SÅ meget på den her måde

Anmeld

19. august 2013

modesty

Hej piger

Jeg står og skal flytte fra min datters far og har derfor været ude og kigge på 3 vær. lejligheder. Den sidste jeg har kigget på har to stuer og et værelse. Det står helt klart at min datter skal have sit eget værelse. I første omgang ønskede jeg to værelser og en stor stue, men man kan ikke tillade sig at være alt for kræsen i de større byer.

Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra nogen af jer der bor som ovenstående, hvordan har i indrettet jer med soveværelse, spisestue og stue? Smid gerne billeder ind for jeg er lidt blank med, hvordan jeg skal få det til at se pænt ud.

I må også godt smide billeder ind fra nettet, hvis i ved hvor man kan få gode ideer til praktisk indretning på lidt plads. Jeg ved godt at lejligheden som sådan ikke er lille, men jeg/vi er vant til 200 kvm. Så kun at skulle bo på 80 kvm er noget af en ændring.

Mange tak til alle der svare - på forhånd

/Fenja

Jeg har boet i en klassisk treer på cirka 80 kvm. Jeg boede der med min kæreste plus en roommate.

Jeg og kæresten havde et soveværelse, roomien havde et soveværelse og i stuen var der både sofa og spisebord (med 4 stole). Det kan man sagtens på 80 kvm. Sørg for at måle op og vælge møbler der passer til stuens størrelse.

Den løsning ville jeg til hver en tid vælge, fremfor seng i stuen, sovesofa eller andet i den stil.

Anmeld

20. august 2013

Isabella_mor

lineog4 skriver:

Pokkers kan jo ikke dele billeder på iPad. Hvis du går på facebook og søger retro villa, og i hendes fotoalbum finder Mette Helena og villa Malouda lejlighed så kan du se hvordan hum har indrettet en toværelserslejlig til hende og datteren. Lige før jeg godt gad bo på så lidt plads hvad det var indrettet sådan.

line

Takker lige for den side. HVOR ER DET FEDT. jeg vil også bo retro. og det gør jeg slet ikke.....

Anmeld

20. august 2013

Mettefpigen

Bassen og jeg bor selv i en 3 værelses på 75 kvm, og det er ikk noget problem at have soveværelse, børneværelse og stue

Får de sidste møbler hjem i morgen til stuen
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. august 2013

Hyacinth

Fenja09 skriver:

Hej piger

Jeg står og skal flytte fra min datters far og har derfor været ude og kigge på 3 vær. lejligheder. Den sidste jeg har kigget på har to stuer og et værelse. Det står helt klart at min datter skal have sit eget værelse. I første omgang ønskede jeg to værelser og en stor stue, men man kan ikke tillade sig at være alt for kræsen i de større byer.

Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra nogen af jer der bor som ovenstående, hvordan har i indrettet jer med soveværelse, spisestue og stue? Smid gerne billeder ind for jeg er lidt blank med, hvordan jeg skal få det til at se pænt ud.

I må også godt smide billeder ind fra nettet, hvis i ved hvor man kan få gode ideer til praktisk indretning på lidt plads. Jeg ved godt at lejligheden som sådan ikke er lille, men jeg/vi er vant til 200 kvm. Så kun at skulle bo på 80 kvm er noget af en ændring.

Mange tak til alle der svare - på forhånd

/Fenja

Hej

Kig på mine tidligere indlæg på min profil. Der har jeg svaret i en lign. tråd og smidt billeder ind

Måske kunne du blive inspireret

Vh H

Anmeld

20. august 2013

Fenja09

modesty skriver:

Jeg har boet i en klassisk treer på cirka 80 kvm. Jeg boede der med min kæreste plus en roommate.

Jeg og kæresten havde et soveværelse, roomien havde et soveværelse og i stuen var der både sofa og spisebord (med 4 stole). Det kan man sagtens på 80 kvm. Sørg for at måle op og vælge møbler der passer til stuens størrelse.

Den løsning ville jeg til hver en tid vælge, fremfor seng i stuen, sovesofa eller andet i den stil.

Kan godt se fornuften i det du skriver, men jeg synes bare det er spild at bruge et stort værelse udelukkende på soveværelse til mig. Jeg skal jo kun sove der. Men kan være at jeg vil prøve at se om både sofa og spisebord kan være i samme rum, men så lave den anden stue til soveværelse/hyggerum m. reoler osv. Så det ikke bliver udpræget soveværelse.

Tak for input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.