Praktisk indretning på lidt plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.239 visninger
31 svar
4 synes godt om
17. august 2013

Fenja09

Hej piger

Jeg står og skal flytte fra min datters far og har derfor været ude og kigge på 3 vær. lejligheder. Den sidste jeg har kigget på har to stuer og et værelse. Det står helt klart at min datter skal have sit eget værelse. I første omgang ønskede jeg to værelser og en stor stue, men man kan ikke tillade sig at være alt for kræsen i de større byer.

Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra nogen af jer der bor som ovenstående, hvordan har i indrettet jer med soveværelse, spisestue og stue? Smid gerne billeder ind for jeg er lidt blank med, hvordan jeg skal få det til at se pænt ud.

I må også godt smide billeder ind fra nettet, hvis i ved hvor man kan få gode ideer til praktisk indretning på lidt plads. Jeg ved godt at lejligheden som sådan ikke er lille, men jeg/vi er vant til 200 kvm. Så kun at skulle bo på 80 kvm er noget af en ændring.

Mange tak til alle der svare - på forhånd

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

lycly

Nu bor vi godt nok i en 2-værelses, men vi har givet værelset til ungerne og så sover vi på sovesofa i stuen Det kunne du jo gøre hvis du ikke vil bruge den ene stue som soveværelset

Anmeld

17. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Fenja09 skriver:

Hej piger

Jeg står og skal flytte fra min datters far og har derfor været ude og kigge på 3 vær. lejligheder. Den sidste jeg har kigget på har to stuer og et værelse. Det står helt klart at min datter skal have sit eget værelse. I første omgang ønskede jeg to værelser og en stor stue, men man kan ikke tillade sig at være alt for kræsen i de større byer.

Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra nogen af jer der bor som ovenstående, hvordan har i indrettet jer med soveværelse, spisestue og stue? Smid gerne billeder ind for jeg er lidt blank med, hvordan jeg skal få det til at se pænt ud.

I må også godt smide billeder ind fra nettet, hvis i ved hvor man kan få gode ideer til praktisk indretning på lidt plads. Jeg ved godt at lejligheden som sådan ikke er lille, men jeg/vi er vant til 200 kvm. Så kun at skulle bo på 80 kvm er noget af en ændring.

Mange tak til alle der svare - på forhånd

/Fenja

Er den ene stue stor nok til også at fungere som spisestue/spisested? For så kunne den ene stue jo godt bruges til værelse :-)

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

LuLy skriver:

Nu bor vi godt nok i en 2-værelses, men vi har givet værelset til ungerne og så sover vi på sovesofa i stuen Det kunne du jo gøre hvis du ikke vil bruge den ene stue som soveværelset

Jeg vil helst undgå sovesofa. Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke gider hive frem og tilbage med dyner, puder osv hver aften. Havde lidt overvejet at integrere min seng i stuen, men hvordan har jeg ingen idé om

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

VråJepsen skriver:

Er den ene stue stor nok til også at fungere som spisestue/spisested? For så kunne den ene stue jo godt bruges til værelse :-)

Det kan nok godt lige stå der, både spisebord og sofa - men jeg synes måske det er lidt spild at jeg skal have så stort et soveværelse. Skal jo kun sove der, hvis du forstår. Så ville gerne at jeg kunne integrere det hele lidt uden det ser mærkeligt ud - og uden sovesofa

Anmeld

17. august 2013

Louise H.

Er der dør mellem stuerne?

Anmeld

17. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Fenja09 skriver:

Det kan nok godt lige stå der, både spisebord og sofa - men jeg synes måske det er lidt spild at jeg skal have så stort et soveværelse. Skal jo kun sove der, hvis du forstår. Så ville gerne at jeg kunne integrere det hele lidt uden det ser mærkeligt ud - og uden sovesofa

Hvad med sådanne et skillevæg i form af et langt gardin der køre i loftet til at skærme af der hvor du så skal have seng stående? Eller en rumdeler? :-)

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

Louise <3 Isabella skriver:

Er der dør mellem stuerne?

Nej, det er der ikke. Der er en åbning, så man kan hænge noget for åbningen, men tænker det gør det hele mere klemt at se på.

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

VråJepsen skriver:

Hvad med sådanne et skillevæg i form af et langt gardin der køre i loftet til at skærme af der hvor du så skal have seng stående? Eller en rumdeler? :-)

Ja, men hvad skal jeg så ellers have i soveværelset ud over seng og sengebord?  Vil gerne udnytte det hele bedst muligt.

Anmeld

17. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Fenja09 skriver:

Ja, men hvad skal jeg så ellers have i soveværelset ud over seng og sengebord?  Vil gerne udnytte det hele bedst muligt.

Måske noget skab, kommode til tøj, et spejl og nogle hylder. :-) 

vi har ikke så meget i vores soveværelse ud over en væg med skabe, og et hjemmelavet tøjstativ der hænger ned fra loftet på en gren/kæp. Og vores natborde, samt seng på hvidmalet paller. Så har vi en hvid obevaringshylde/bænk hvor der er lidt nips. Også tv'et hængende på væggen. Så vi os blevet enige om at når lille'fisen får brug for det. Rykker vi i det mindre værelse hvor der ikke kan være så meget ud over seng og sådanne. Da vi jo bare skal sove :-)

men hvad har du i soveværelset nu, og tænker det skal der være i soveværelset? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.