Hvor skal man bo i København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

gonefishing

Celine89 skriver:

Vi står lidt i et dilemma herhjemme. Manden har fået et jobtilbud, som han har meget svært ved at sige nej til (faktisk vil han meget gerne sige ja) - men jobbet er i København, og som den inkarnerede jyde jeg er, har jeg lidt svært ved at se mig selv rykke teltpælene op, og flytte til Sjælland. Især fordi det kommer helt ud af det blå, og vi skal snart beslutte os.

Foreløbig har vi aftalt, at jeg skal kigge lidt efter et sted at bo derovre, for at se, om jeg kan finde et sted, hvor jeg evt. kunne forestille mig at slå mig ned. Men jeg aner intet om området derovre, så jeg håber der er nogen herinde, der kan hjælpe mig. Hvor skal man bo i København (og omegn)?

Vi har ikke noget imod at bo lidt udenfor byen, men det skal ikke tage for lang tid at komme ind til København, da vi begge skal arbejde derinde. Området skal være børnevenligt, med gode daginstitutioner i nærheden. Og så vil det være et plus, hvis der ikke er alt for langt til noget natur, men jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre derovre.

Prismæssigt kan vi betale ca. 10.000 kr. om måneden, så man skal kunne leje en pæn lejlighed eller et lille rækkehus til de penge.

Nogen der kan hjælpe?

Jeg tænker straks Ørestaden. Der er metro, amager fælled med natur og "klappe dyr", der er indkøb og gode institutioner.

Eneste er at det netop koster. Men der er ledige lejeboliger på ca 105m2 til 9000kr med ä konto.

Man er i indre kbh på 10min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

dorthemus

Jeg bor på frederiksberg og ELSKER DET! Har også boet på Østerbro, indre by, Vanløse og i nordvest kvarteret i københavn.
Men frederiksberg har det hele

Anmeld

18. august 2013

Frejsmor

Vi bor i Albertslund og det er en super børnevenlig kommune med mange daginstitutioner/skoler og masser af natur(flere skov- områder og søer) og aktiviteter(bl.a. har vi dyregården, som er en fin lille gård fyldt med masser af dyr man kan komme og se og klappe - den besøges flittigt af dagplejen flere gange årligt ) og her er også boliger at få til rimelige priser! Så det kan varmt anbefales(der er selvfølgelig bedre kvarterer end andre, men sådan er det jo over alt).. 

Udover Albertslund, kan de nærliggende kommuner, Glostrup, Tåstrup og Vallensbæk også varmt anbefales, stadig med masser af natur, skov, sø m.m..

Der er ca. 14km ind til Kbh og der er anlagt en forholdsvis ny super-cykelsti, som går direkte derind, udenom den værste trafik og så er der direkte forbindelse med S-toget(20min til Hovedbanen ca.) og vil skylde på det tager 20-30min i bil afhængigt af trafikken..

Anmeld

18. august 2013

lille-fisen

Jeg kender mest til indre københavn. Der vil jeg sige:

Nord Vest - Don't go there - det er virkelig ghetto.

Nørrebro - lidt slidt, i nogle områder er der ikke super pænt - men i andre fantastisk hyggeligt og godt butiks- og cafeliv. Mange unge vil rigtigt gerne bo der, og nogle børnefamilier også. MEN lad være med at leje noget på de gader der starter med gudenavne fx Mimersgade og deromkring = baaad neighborhood.

Vesterbro - lidt slidt, men også masser af liv/butikker/cafeer, men rigtigt mange unge og børnefamilier flytter dertil i de her år. Skal selv flytte fra Østerbro dertil snart jubii

Østerbro - Stille og roligt - meget børnevenligt og pænt.

Frederiksberg - pænt, børnevenligt, stille og roligt

Sydhavnen - liidt kedeligt/slidt, mange lejlighedskomplekser, ikke så meget butiksliv

Islandsbrygge - pænt, meget nybyggeri

Amager - tja.. ok. mange lejlighedskomplekser. Ok med butikker og cafeer osv. har hos nogle københavnere lidt status af at være lidt "øv" - men tror også det kommer an på hvor henne på amager det er.

Valby - kunne være et godt alternativ til indre by - tror i vil kunne finde en lejlighed til de 10.000 der - for går ud fra det skal være en treværelses?

I øvrigt - gå i gang med at søge lejlighed NU for det er virkelig virkelig svært at finde noget. Måske er i heldige at finde det rigtige første gang eller også kommer i til at flytte lidt rundt indtil i kan få det rigtige (som mange andre desværre også gør).

Det er lige de områder jeg kender til og deres "ry". Men igen det er svært for i alle de forskellige bydele er der jo pænere og knap så pæne områder.

Held og lykke

Anmeld

18. august 2013

Celine89

Endnu engang tak til alle jer, der har givet jer tid til at svare - jeg er i fuld gang med at undersøge mulighederne, i flere af de områder I har nævnt.

Som et par af jer også skriver, så er det selvfølgelig svært at finde en ordentlig lejebolig i København, der er til at betale. Hvis vi ender med at flytte, vil jeg nok være nødt til at gå på kompromis med nogle ting, og det har jeg det bestemt ikke godt med. Heldigvis vil det kun dreje sig om en periode, indtil vi er helt sikre på, at vi har lyst til at blive boende derovre - så køber vi noget selv, og så er udvalget jo et helt andet.

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
LuLy skriver:

Prøv at søg på boligsiden.dk med de kriterier. Fx max 1 mio, husleje max 7000, min 3 værelser, Københavns kommune osv

Det skal jo være lejelejlighed. Ikke et køb

Anmeld

22. august 2013

lycly

ES90 skriver:

Jeg skrev: Der er mange lejligheder til unger 1 mio
og så spørger du: hvor gemmer de sig?

Så ved jeg da ikke at du mener lejelejlighed

Anmeld

22. august 2013

lycly

ES90 skriver:

Men du har ret, lejligheder på 3-4 værelser er der sådan ca 0 af Og der er 25 års ventetid på dem, helt åndssvagt

Anmeld

22. august 2013

MyLove E

Min mand som kommer fra Sjælland siger at hvis vi engang skulle flytte der over så ville han meget gerne bo i Lyngby :-D Jeg kender ikke priserne.

Anmeld

22. august 2013

modesty

Celine89 skriver:

Endnu engang tak til alle jer, der har givet jer tid til at svare - jeg er i fuld gang med at undersøge mulighederne, i flere af de områder I har nævnt.

Som et par af jer også skriver, så er det selvfølgelig svært at finde en ordentlig lejebolig i København, der er til at betale. Hvis vi ender med at flytte, vil jeg nok være nødt til at gå på kompromis med nogle ting, og det har jeg det bestemt ikke godt med. Heldigvis vil det kun dreje sig om en periode, indtil vi er helt sikre på, at vi har lyst til at blive boende derovre - så køber vi noget selv, og så er udvalget jo et helt andet.

Hvis det kun er midlertidigt, er situationen en helt anden. Så kan I lede efter fremleje hvor kontrakten er på 1-2 år. Så er udbuddet større og I vil kunne finde noget tættere på centrum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.