Jeg kender mest til indre københavn. Der vil jeg sige:
Nord Vest - Don't go there - det er virkelig ghetto.
Nørrebro - lidt slidt, i nogle områder er der ikke super pænt - men i andre fantastisk hyggeligt og godt butiks- og cafeliv. Mange unge vil rigtigt gerne bo der, og nogle børnefamilier også. MEN lad være med at leje noget på de gader der starter med gudenavne fx Mimersgade og deromkring = baaad neighborhood.
Vesterbro - lidt slidt, men også masser af liv/butikker/cafeer, men rigtigt mange unge og børnefamilier flytter dertil i de her år. Skal selv flytte fra Østerbro dertil snart jubii 
Østerbro - Stille og roligt - meget børnevenligt og pænt.
Frederiksberg - pænt, børnevenligt, stille og roligt
Sydhavnen - liidt kedeligt/slidt, mange lejlighedskomplekser, ikke så meget butiksliv
Islandsbrygge - pænt, meget nybyggeri
Amager - tja.. ok. mange lejlighedskomplekser. Ok med butikker og cafeer osv. har hos nogle københavnere lidt status af at være lidt "øv" - men tror også det kommer an på hvor henne på amager det er.
Valby - kunne være et godt alternativ til indre by - tror i vil kunne finde en lejlighed til de 10.000 der - for går ud fra det skal være en treværelses?
I øvrigt - gå i gang med at søge lejlighed NU for det er virkelig virkelig svært at finde noget. Måske er i heldige at finde det rigtige første gang eller også kommer i til at flytte lidt rundt indtil i kan få det rigtige (som mange andre desværre også gør).
Det er lige de områder jeg kender til og deres "ry". Men igen det er svært for i alle de forskellige bydele er der jo pænere og knap så pæne områder.
Held og lykke 
Anmeld