Hvor skal man bo i København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

twinny

Ville anbefalde lyngby, Hvidovre eller valby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Dianabk

Hvis i vil være tæt på København men samtidig have lidt grønt omkring jer så kig på Amager. Der er meget forskelligt der samt der er mange grønne områder eller landligt hvis du tager længere ud på Amager.

Det tager jer maks 10 min så er du inde i indre by.

Anmeld

17. august 2013

Morgensol

Vi bor i Glostrup og er meget glade for det! Min mand er også fra Århus af og han vil helst aldrig flytte fra Glostrup igen. Her er mange institutioner og gode skoler, der er rigtig mange børnefamilier i Glostrup og her er ikke noget ballade. Det tager 17 min i S-tog til hovedbanen og der går en a-bus direkte ind til hovedbanen, den kører også hele natten.

Ellers sys jeg der er hyggeligt i Rødovre, Hvidovre, Valby og på Amager.

Anmeld

17. august 2013

JulieE

Melder mig også i koret af jyder, der bor. Hvidovre og er vildt glad for det. Jeg arbejder i Rødovre kommune og det et heller ikke værst 

Anmeld

17. august 2013

modesty

Vi står lidt i et dilemma herhjemme. Manden har fået et jobtilbud, som han har meget svært ved at sige nej til (faktisk vil han meget gerne sige ja) - men jobbet er i København, og som den inkarnerede jyde jeg er, har jeg lidt svært ved at se mig selv rykke teltpælene op, og flytte til Sjælland. Især fordi det kommer helt ud af det blå, og vi skal snart beslutte os.

Foreløbig har vi aftalt, at jeg skal kigge lidt efter et sted at bo derovre, for at se, om jeg kan finde et sted, hvor jeg evt. kunne forestille mig at slå mig ned. Men jeg aner intet om området derovre, så jeg håber der er nogen herinde, der kan hjælpe mig. Hvor skal man bo i København (og omegn)?

Vi har ikke noget imod at bo lidt udenfor byen, men det skal ikke tage for lang tid at komme ind til København, da vi begge skal arbejde derinde. Området skal være børnevenligt, med gode daginstitutioner i nærheden. Og så vil det være et plus, hvis der ikke er alt for langt til noget natur, men jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre derovre.

Prismæssigt kan vi betale ca. 10.000 kr. om måneden, så man skal kunne leje en pæn lejlighed eller et lille rækkehus til de penge.

Nogen der kan hjælpe?

Jeg ville vælge Amager eller Lyngby. Om det er til at finde en lejelejlighed i det prisniveau som ikke er fremleje, ved jeg ikke. Men mon ikke.

Amager har metroen, både langs stranden og i Ørestaden, hvor der er meget nybyg og også store, grønne områder. Jeg har et svagt punkt for Amager, som jeg synes er et ret undervurderet område - specielt tæt ved stranden (vi har selv lige købt en kolonihave derude).

Lyngby er hyggelig, der er en bykerne med Magasin, caféer o.s.v. så det ikke bliver alt for røvsygt (undskyld, jeg er totalt bymenneske ;-) og der er dejlig natur med mange søer i området. Plus en S-tog station så det er nemt at komme til Kbh.

Alternativt Valby, hvor nogle områder er utroligt hyggelige, men der bliver det svært at finde en lejlighed. Andre områder af Valby er virkelig ikke særlig hyggelige.

Anmeld

17. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
LuLy skriver:

Valby er et så hyggeligt sted! Der er både lejligheder og rækkehuse - ved dog ikke med rækkehusene (det er generelt dyrt at købe og bo i hus i København) men der er mange billige lejligheder

Jeg bor selv på Nørrebro og jeg elsker det, nok fordi jeg er vokset op her. Men her er ikke rigtig huse og ikke meget natur
Personligt drømmer jeg om at bo i Hillerød, det er kun 30 min i tog fra Nørreport og centrum

Er der mange billige lejligheder i København? Hvor?
De må da gemme sig godt.

Anmeld

17. august 2013

lycly

ES90 skriver:

Er der mange billige lejligheder i København? Hvor?
De må da gemme sig godt.

Der er masser af 3-værelses lejligheder til under 1 mio og til max 5000-7000 om måneden

Anmeld

17. august 2013

MHB

Nu bor jeg godt nok ikke i KBH men i Aarhus, men jeg er fra Sjælland og tilflytter til fastlandet Hvis jeg skulle flytte tilbage ville jeg flytte til Vanløse, Glostrup, Lyngby, Hvidovre eller måske en af villavejene i Brøndby tæt ved Glostrup

Jeg er ret vild med Vanløse by. Jeg har aldrig boet der, men har besøgt venner der har boet der, og det er bare et hyggeligt område og tæt på centrum med både metro og s-tog

Anmeld

17. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
LuLy skriver:

Der er masser af 3-værelses lejligheder til under 1 mio og til max 5000-7000 om måneden

Hvor i al verden gemmer de sig?

Anmeld

18. august 2013

lycly

ES90 skriver:

Hvor i al verden gemmer de sig?

Prøv at søg på boligsiden.dk med de kriterier. Fx max 1 mio, husleje max 7000, min 3 værelser, Københavns kommune osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.