hvornår begynder et barn på rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Annette A

Det handler vist om parathed allermest. Det siges at det er bedst at vente til børn er ca. 6 mdr hvis de får modermælk med at introducere dem til det mad vi spiser og 5 mdr hvis de får modermælkserstatning. Det er noget med at de i højere gad risikerer at blive allergidisponerede desto tidligere de udsættes for de stoffer der er i madprodukter. Så selv har jeg altid trukket den, men ved godt at nogen børn får brug for mere "solid" mad tidligere for at opnå mæthed.

Min pige på 8 mdr er kun på grød og blendet mad endnu og er slet ikke parat til noget der minder om rugbrød men flere fra min mødregruppe spiser allerede rugbrød på samme alder. Men man skal gøre det som det passer ind i barnnets rytme og ikke fordi de har nået en bestemt alder. Så om det er 5 mdr eller 10 mdr er lige godt sålænge barnet er parat til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Muffinmus

Husker det ikke med de andre, men Sara var vel 6 mdr da hun spiste bolle og 7 mdr da hun spiste blødere rugbrød hun var fod til at spise med fingrene g elsker det endnu, så meget at det er svært at lære hende at bruge skeen og gaflen

Anmeld

17. august 2013

Clisolka

DianaRJS skriver:

sagen er den jeg har en veninde hvis datter er 8 måneder, og dengang mine var små fik de altså rugbrød til middag? altås uden kerne self. her var det bondebrød....

men er reglerne lavet om elleR? for hun blvier hårnakket ved med at sige hun ikke er gammel nok? -.-

Isabella startede op da hun var 6 mrd., men hun kunne slet ikke finde ud af det, så vi ventede til hun var 8 mrd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.