hvornår begynder et barn på rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Tulle28

Tror det kommer an på barnet og ens eget temperament... Min ældste var ikke så vild med fast føde og blev fuldammet til 7 mdr og derefter var det bondebrød. Den yngste gik direkte til rugbrød med kerner helt uden problemer da hun var omkring 7 mdr Tror ikke reglerne er blevet lavet om for nylig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Fenja09

DianaRJS skriver:

sagen er den jeg har en veninde hvis datter er 8 måneder, og dengang mine var små fik de altså rugbrød til middag? altås uden kerne self. her var det bondebrød....

men er reglerne lavet om elleR? for hun blvier hårnakket ved med at sige hun ikke er gammel nok? -.-

Synes det er en "privat sag" hvornår man ønsker at give barnet forskellig mad. Min datter var ikke klar til rugbrød i en alder af 8 måneder og da hun startede i dp som 11 måneder gammel spiste hun stadig grød. Så Alberte var over 1 år gammel før hun fik rugbrødshapsere og gad spise det. Hun er idag 2 år og spiser normalt, undtaget kød som steaks, kyllingefilet osv. Det gider hun ikke.

Din veninde kender sit barn bedst og hvis hun føler det er bedst at vente, så er det nok sådan det er. Uanset hvad, så skal barnet nok lære at spise rugbrød og andet mad.

/Fenja

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS

Fenja09 skriver:

Synes det er en "privat sag" hvornår man ønsker at give barnet forskellig mad. Min datter var ikke klar til rugbrød i en alder af 8 måneder og da hun startede i dp som 11 måneder gammel spiste hun stadig grød. Så Alberte var over 1 år gammel før hun fik rugbrødshapsere og gad spise det. Hun er idag 2 år og spiser normalt, undtaget kød som steaks, kyllingefilet osv. Det gider hun ikke.

Din veninde kender sit barn bedst og hvis hun føler det er bedst at vente, så er det nok sådan det er. Uanset hvad, så skal barnet nok lære at spise rugbrød og andet mad.

/Fenja

var nu heller ikke for at snage af hende og sige hun gør det forkert

som skrev til en anden er det mere fordi jeg selv står og venter tvillinger jo, og ville jo vræe rart at vide om det var ændret eller hvordan og hvorledes

Anmeld

16. august 2013

LMX

Når børn er 6mdr må de stort set spise det meste.

Dog skal man holde lidt igen med glutenholdige produkter. Store mængder rovfisk og nitratrige grøntsager.

De skal overvejende stadig ha modermælk eller erstatning, men de må godt få små mængder sødmælk og syrnede mælkeprodukter. (Ikke ymer)

Her får vores datter på 6mdr lov til at smage på det meste. Selvfølgelig bruger vi vores sunde fornuft ift sukker osv.

Vi bruger også BLW metoden i de fleste tilfælde.. Det er ikke altid det lader sig gøre. Baby synes det er herre morsomt og vi synes det er skægt at se på 

Anmeld

16. august 2013

klmf

Mindstebassen begyndte at øve sig med små rugbrødshapsere for en uge siden og han er 6 måneder. Men et par stykker i mødregruppen er ikke begyndt endnu, deres er ikke interresseret endnu / kan ikke tygge. Så måske meget forskelligt?

Anmeld

16. august 2013

Fenja09

DianaRJS skriver:

var nu heller ikke for at snage af hende og sige hun gør det forkert

som skrev til en anden er det mere fordi jeg selv står og venter tvillinger jo, og ville jo vræe rart at vide om det var ændret eller hvordan og hvorledes

Jeg tror ikke der er noget der har ændret sig, så du giver bare dine børn rugbrød når du føler at det er tidspunktet til det

Anmeld

16. august 2013

Frk. Himmelblå

DianaRJS skriver:

sagen er den jeg har en veninde hvis datter er 8 måneder, og dengang mine var små fik de altså rugbrød til middag? altås uden kerne self. her var det bondebrød....

men er reglerne lavet om elleR? for hun blvier hårnakket ved med at sige hun ikke er gammel nok? -.-

Det kommer helt an på, hvad barnet er klar til. Det er superforskelligt. Min ældste datter kunne først spise rugbrød fra godt og vel de 10 mdr.. Hun kastede ofte maden op pga. sensitivitet i munden indtil da.. - Og sådan er der mange små, der har det. Hun magtede slet ikke rugbrødskonsistensen,  - og havde også svært ved det meste andet. Pludseligt var hun dog klar og kunne spise nærmest alt fra 12 mdr

Anmeld

16. august 2013

EnSødMor

Jeg startede med bondebrød til min pige da hun var ca 6 måneder, ;-) 

Anmeld

16. august 2013

Hjaltesmor

Vi startede med andet mad end amning ved 6 måneder og rugbrødsmadder med smørepålæg fra han var 6½ mnd. Vi BLW'ede også, men det røg altså fint ned.

Anmeld

16. august 2013

modesty

DianaRJS skriver:

Min dreng fik kernefrit rugbrød fra han var cirka den alder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.