hvornår begynder et barn på rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
22 svar
6 synes godt om
16. august 2013

DianaRJS

sagen er den jeg har en veninde hvis datter er 8 måneder, og dengang mine var små fik de altså rugbrød til middag? altås uden kerne self. her var det bondebrød....

men er reglerne lavet om elleR? for hun blvier hårnakket ved med at sige hun ikke er gammel nok? -.-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

DianaRJS

slet ingen?

Anmeld

16. august 2013

quindelist

DianaRJS skriver:

slet ingen?

Sigrid fik bondebrød fra cirka 6 mdr -men vi BLW'ede, ved ikke om det gør en forskel

Anmeld

16. august 2013

birthee

Her er Alexander 6,5 måned og får bondebrød en gang imellem... Synes da fint din venindes datter er gammel nok, med mindre hendes mund-motorik ikke er klar?

Anmeld

16. august 2013

lycly

Min datter fik bondebrød da hun var 6 mdr - jeg benyttede blw metoden så hun sad selv med det. Da hun var omkring 7 mdr fik hun det i små bidder blødt op i mælk og da hun så var 8 mdr fik hun det bare i små bidder med smørepålæg på

Anmeld

16. august 2013

DianaRJS

birthee skriver:

Her er Alexander 6,5 måned og får bondebrød en gang imellem... Synes da fint din venindes datter er gammel nok, med mindre hendes mund-motorik ikke er klar?

altså de gange jeg har været der ( er ikk så ofte da hun bor i aalborg og jeg bor i herning) men der har hun fået æble/pære i både og gnavet sig igennem dem med gummerne, og der vil ejg jo sige at hvis hun kan de kan hun også sagtens med bondebrød... men er jo self også forskelligt men var også mere fordi ejg jo selv skal ha tvillinger, og hvis reglerne er lavet om er det da meget rart at vide

Anmeld

16. august 2013

birthee

quindelist skriver:

Sigrid fik bondebrød fra cirka 6 mdr -men vi BLW'ede, ved ikke om det gør en forskel

Hvad er BLW ?

Anmeld

16. august 2013

Louise H.

Isabella fik det som 8 mdr, da hendes mave ikke kunne klare det før

Hun er født 4 uger for tidligt, så hun har generelt være de uger bagud i forhold til andre børn, i hvert fald i forhold til mad

Anmeld

16. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
DianaRJS skriver:

sagen er den jeg har en veninde hvis datter er 8 måneder, og dengang mine var små fik de altså rugbrød til middag? altås uden kerne self. her var det bondebrød....

men er reglerne lavet om elleR? for hun blvier hårnakket ved med at sige hun ikke er gammel nok? -.-

Min søn nægtede grød og mos, så da han var 7 mdr og ikke blev mæt min mælk længere, introducerede jeg ham for rugbrød.
Jeg ved ikke, om det var forkert, det har jeg ikke forhørt mig om, men noget skal ungerne jo have at spise

Jeg kan ikke huske, hvornår min datter begyndte at spise brød, men det var ikke meget senere (hun ville ikke have mos og grød i særlig lang tid).

Anmeld

16. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
birthee skriver:

Hvad er BLW ?

Baby-led weaning. Dvs man selv lader barnet spise fra første færd.

Jeg har gjort det næsten 100 % med min søn og ca 75% med min datter. Hun var flaskebarn, og havde derfor brug for mos og grød allerede fra 4 mdrs alderen

Håber, det er ok, jeg tillod mig at svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.