Første udflugt efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

AnonymMor

Victoria2013 skriver:

Den første gang vi var sådan "rigtigt" ude af hjemmet i flere timer udover korte ture med barnevognen, var da prinsessen var 5 uger - da var vi afsted til fødselsdag hos min bror. Derefter har vi så været ude nogle gange, til sommefesten i svigerforældrenes sommerhus og jeg har været afsted en tur i Sagnlandet Lejre sammen med en veninde og lillepigen selvfølgelig

Jeg fik akut kejsersnit og havde en del smerter, især i de første uger, så der bevægede jeg mig ikke langt fra hjemmet. Og så har jeg nok generelt været lidt dårlig til at komme ud af hjemmet - det er jo bare så meget nemmere altid at blive hjemme

okay ja 5 uger lyder af meget men det kommer jo også an på hele forløbet osv

Tænker også at hvis man har mange smerter har man jo nok ikke lige lysten til at trave rundt.. 

Men som du også skriver så er det altid nemmest bare at blive hjemme, så jo før man tager springet jo nemmere bliver det vel i sidste ende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

AnonymMor

emmagirl skriver:

Jeg var til Grøn Koncert 8 dage før jeg fødte i syyyg hedebølge - det var varmt, men FEDT!!! 

3 dage efter fødslen hvor jeg skulle hjem fra sygehuset var jeg også ude at handle og på en lille gåtur.. Pyh, man bliver forpustet 5 dage efter fødslen var jeg på café og på en lidt længere gåtur - det var HÅRDT, men også rigtig dejligt at komme lidt ud. 10 dage efter fødslen var jeg på restaurant. 
- Men tror det kommer en del an på hvordan din fødsel bliver og hvordan du har det efterfølgende.. Men det er dejligt at få frisk luft efter alle de barselsbesøg 

hehe ja jeg er 38+0 idag og har også stadig mod på det hele skal bare have mine pauser undervejs så skal det nok gå  

Det er kedelig bare at sidde hjemme og vente  så indtil jeg går i fødsel skal der bare ske noget

Men det er rart at høre at det godt kan lade sig gøre at opleve noget hurtigt efter fødslen  

Anmeld

16. august 2013

L&V

Mine unger har været max 5 dage.. Første gang var det ik så sjovt da jeg var ret smadret efter føfslen men denne gang ku jeg sagtens ha været afsted før.. Ungerne sover alligevel fra det hele så bare man passer på de ik bliver overstimuleret tænker jeg bare man ska gøre det når man er klar

Anmeld

16. august 2013

Lotus86

Vi var til stille 60 års fødselsdagsreception 4 dage efter jeg havde født, og selvom jeg havde det fint, og vores søn sov fra start til slut, så var det alligevel alt for voldsomt, brød helt sammen da vi kom hjem, fordi jeg alligevel havde stresset over det, så det var i hvert fald alt for tidligt for mit tilfælde

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Rinepigen skriver:

Okay det lyder som en dejlig tur  Ja jeg tænker også at det kommer an på overskuddet efter fødslen og selvfølgelig hvordan det hele er gået.

Men dejligt at høre at det godt kan lade sig gøre at tage tidligt ud 

Ja det er jo meget forskelligt hvordan ens overskud er, jeg havde regnet med, at mit overskud var meget lille, men det viste sig at være det modsatte Så nu kan i jo se

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Rinepigen skriver:

Okay det lyder som en dejlig tur  Ja jeg tænker også at det kommer an på overskuddet efter fødslen og selvfølgelig hvordan det hele er gået.

Men dejligt at høre at det godt kan lade sig gøre at tage tidligt ud 

Ja det er jo meget forskelligt hvordan ens overskud er, jeg havde regnet med, at mit overskud var meget lille, men det viste sig at være det modsatte Så nu kan i jo se

Anmeld

16. august 2013

mommy1991

hehe ja jeg er 38+0 idag og har også stadig mod på det hele skal bare have mine pauser undervejs så skal det nok gå  

Det er kedelig bare at sidde hjemme og vente  så indtil jeg går i fødsel skal der bare ske noget

Men det er rart at høre at det godt kan lade sig gøre at opleve noget hurtigt efter fødslen  

Jeg var også i gang helt indtil jeg gik i fødsel. Havde aftaler stortset hver dag, bare for at få tiden til at gå Men var jo så heldig IKKE at gå over tid, så jeg kan ikke klage...  

Jaa, altså den første uge var jeg da ret øm forneden - blev syet - men det var faktisk dejligt at være ude at gå lidt. Jeg gik også ture med bettemand op og ned ad gangen på familieafsnittet Jeg er sikker på at det hjælper på helingen, så man får gang i blodgennemstrømningen. Så selvom det gør ondt kan det GODT svare sig! Det hjalp også på resten af kroppen, som var lettere brugt  

Men husk at lyt til dig selv - for pludselig er ens energi altså bare opbrugt. Og man skal jo gemme noget energi til at være vågen på de mærkeligste tidspunkter Så hvis du tager nogen steder, så husk at medregn hvil og en morfar

Anmeld

16. august 2013

Tulle28

Det kommer jo an på så meget. Hvordan din fødsel forløber, hvordan du har det psykisk, måske er I vildt trætte og og du meget følsom og også hvilket barn I får. Jeg fik PKS med min første, det var en mandag og jeg var ude og gå en (meget) lille tur om fredagen. Nr. 2 fødte jeg vaginalt men fik en stor 3. grads bristning, så der gik omkring 10 dage før jeg overhovedet var ude af huset.

Lad være med at planlægge for meget og tag det som det kommer. Det er mit bedste råd

Anmeld

16. august 2013

Muffinmus

Efter en uge var jeg ret normal dernede igen og kunne sagtens have taget en tur rundt og kigge. Gik da også rundt i byen samme dag, dog ikke så langt om dagene efter

Anmeld

16. august 2013

AnonymMor

Mor1991 skriver:

Ja det er jo lige det vi må se hvordan og hvorledes det går efterfølgende  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.