Første udflugt efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
23 svar
8 synes godt om
16. august 2013

AnonymMor

Hejsa

Mig og kæresten kom til at snakke lidt igår om hvornår man havde overskud efter en fødsel til at komme ud af hjemmet og opleve lidt med baby selvfølgelig  

Vi bor tæt på Horsens hvor der hvert år er middelalder festival (det forgår stille og roligt med folk der er udklædte og med nogle opvisninger på heste osv, så intet vildt overhovedet ) det har været en fast tradition for os i de sidste 3 år at tage til men det ligger selvfølgelig d 30+31 Aug i år og jeg har termin den 30.

Vi er fast besluttet på at hvis jeg ikke har født så tager vi derop og kigger for hvis jeg går i fødsel så skal jeg alligevel føde i horsens

Men hvis jeg nu f.eks føder i morgen eller om en uge hvordan synes i så sitiationen ser ud ? 

hvor lang tid gik der for jer inden i var klar til at komme ud af hjemmet med den lille ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

C-Dog

Første barn gik der 2 uger før jeg kunne gå rundt uden at græde af smerte, barn nr to gik der en uge og barn nr tre gik der et par timer. Så det er meget forskelligt. :-) itilgengæld kunne jeg med barn nr 1 rende rundt og shoppe osv lige ind til jeg fik veer, og med barn nr tre var jeg sengeliggende 4 uger før termin fordi jeg var for øm og afkræftet. :-)

Anmeld

16. august 2013

lineog4

Med nummer 1 var jeg på barselsgangen 6 dage, og var ikke den store til at tage rundt fordi jeg syntes det var svært at lægge hende til med amning - fysisk kunne jeg selv sagtens hoppe rundt men var så usikker på om jeg kunne amme så var ikke til store ture.

Med nummer 2, var jeg nede og navngive dagen efter hun var født med barnevogn og hele familien ;-) jeg selv cyklede 5 dage efter hun var født men der var jeg heller ikke i kontakt med mig selv.

Med nummer 3 gik jeg for meget rundt tror jeg - for havde slet ikke fokus på amningen, det smertede så forfærdeligt og jeg havde bare lyst til at komme væk - men jeg havde ikke overskuddet de første par uger til hele dage væk.

Med nummer 4 var amning nem, han var nem og jeg var ovenpå. Men stadig var det skønt at tage det roligt i starten og bruge tid på bare at amme og nusse. Tilgengæld havde jeg nået alt inden, dagen før fødsel var jeg til jazz i zoo, vi havde nået Tivoli i ugen op til fødseL osv osv osv men jeg var da ude med de store for de havde sommerferie. Tror han var et par uger før vi var på en dags udflugt

Anmeld

16. august 2013

Maja88

Vi lå på barselsgangen 5 dage og var så ude at købe tøj til hende den dag vi tog hjem

Anmeld

16. august 2013

lycly

Vi var ude og handle og gå tur hver dag få dage efter jeg var kommet hjem fra hospitalet (fik ks)
Ved begge mine fødsler har jeg meget hurtigt været ude, men jeg er også sådan en der laver mad osv fuldstændig som før jeg fik børn, men ikke alle har det overskud

Hvis du fødte i morgen eller inden for en uges tid så tror jeg sagtens I kan tage ud der D. 30.-31.

Anmeld

16. august 2013

mommy1991

Hejsa

Mig og kæresten kom til at snakke lidt igår om hvornår man havde overskud efter en fødsel til at komme ud af hjemmet og opleve lidt med baby selvfølgelig  

Vi bor tæt på Horsens hvor der hvert år er middelalder festival (det forgår stille og roligt med folk der er udklædte og med nogle opvisninger på heste osv, så intet vildt overhovedet ) det har været en fast tradition for os i de sidste 3 år at tage til men det ligger selvfølgelig d 30+31 Aug i år og jeg har termin den 30.

Vi er fast besluttet på at hvis jeg ikke har født så tager vi derop og kigger for hvis jeg går i fødsel så skal jeg alligevel føde i horsens

Men hvis jeg nu f.eks føder i morgen eller om en uge hvordan synes i så sitiationen ser ud ? 

hvor lang tid gik der for jer inden i var klar til at komme ud af hjemmet med den lille ?

Jeg var til Grøn Koncert 8 dage før jeg fødte i syyyg hedebølge - det var varmt, men FEDT!!! 

3 dage efter fødslen hvor jeg skulle hjem fra sygehuset var jeg også ude at handle og på en lille gåtur.. Pyh, man bliver forpustet 5 dage efter fødslen var jeg på café og på en lidt længere gåtur - det var HÅRDT, men også rigtig dejligt at komme lidt ud. 10 dage efter fødslen var jeg på restaurant. 
- Men tror det kommer en del an på hvordan din fødsel bliver og hvordan du har det efterfølgende.. Men det er dejligt at få frisk luft efter alle de barselsbesøg 

Anmeld

16. august 2013

AnonymMor

Mange tak for svarende alle sammen  det er rart lige at få lidt forskellige oplevelser

Vi må bare vente og se hvordan det ser ud d 30  

Anmeld

16. august 2013

Victoria2013

Den første gang vi var sådan "rigtigt" ude af hjemmet i flere timer udover korte ture med barnevognen, var da prinsessen var 5 uger - da var vi afsted til fødselsdag hos min bror. Derefter har vi så været ude nogle gange, til sommefesten i svigerforældrenes sommerhus og jeg har været afsted en tur i Sagnlandet Lejre sammen med en veninde og lillepigen selvfølgelig

Jeg fik akut kejsersnit og havde en del smerter, især i de første uger, så der bevægede jeg mig ikke langt fra hjemmet. Og så har jeg nok generelt været lidt dårlig til at komme ud af hjemmet - det er jo bare så meget nemmere altid at blive hjemme

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Rinepigen skriver:

Hejsa

Vi var i Zoologisk have da min datter var 5 dage gammel, og det gik godt og var en dejlig tur. Jeg har syntes det har været dejligt at komme lidt ud Så hvis overskuddet er der ville jeg da tage afsted

Anmeld

16. august 2013

AnonymMor

Mor1991 skriver:

Vi var i Zoologisk have da min datter var 5 dage gammel, og det gik godt og var en dejlig tur. Jeg har syntes det har været dejligt at komme lidt ud Så hvis overskuddet er der ville jeg da tage afsted

Okay det lyder som en dejlig tur  Ja jeg tænker også at det kommer an på overskuddet efter fødslen og selvfølgelig hvordan det hele er gået.

Men dejligt at høre at det godt kan lade sig gøre at tage tidligt ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.