Suttestop - hvordan gjorde i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

DianaRJS

VIPpigen skriver:

Jeg har besluttet - eller vi - at Lilje stopper med sutte på søndag. Hun har i over en uge snakket begejstret om julemanden skulle have hendes sutter, og egentligt ville jeg gerne gøre det NU. Men vi skal til svigerfamilien i weekenden, og min svigermor har før ignoreret mine protester omkring sutte og i det hele taget nedgjort mine regler foran min datter. Derfor bliver det først på søndag, for så er vi ude af det.

søndag aften finder vi en pose, putter alle sutter i, og ligger på loftet til Nissen, som giver dem til julemanden, og mandag kigger vi på loftet igen at de har lagt en gave. Hun får et gavekort til build a bear, og mandag eftermiddag kører vi i storcentret og bygger en bamse så hun har den.

Men er der nogen af jer, som har lavet en kold tyrker på sutte, og hvor lang tid gik der før de glemte den

Og helt seriøst, er i klar over hvor meget man skal holde masken når man sidder og "lyver" for sit barn omkring julemanden. Specielt med hendes begejstring for ham 

vi gjorde også nøjagtig det samme her for 2 måneder siden det var jo snart jul ikk ;P hehe.

men ihvertfald fik han også en bamse som han så istedet for har brugt, der gik ca. en uge og så var sutten faktisk glemt, og siden har han ikke snakket om den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

VIPpigen

DianaRJS skriver:

vi gjorde også nøjagtig det samme her for 2 måneder siden det var jo snart jul ikk ;P hehe.

men ihvertfald fik han også en bamse som han så istedet for har brugt, der gik ca. en uge og så var sutten faktisk glemt, og siden har han ikke snakket om den

Præcis... Det er jul lige om lidt alligevel

Kanon. Jeg håber vores bliver ligeså let... Og tror bestemt sådan en bamse er et hit...  Specielt når hun nu selv må bygge den

Anmeld

16. august 2013

Chili

VIPpigen skriver:

Jeg har besluttet - eller vi - at Lilje stopper med sutte på søndag. Hun har i over en uge snakket begejstret om julemanden skulle have hendes sutter, og egentligt ville jeg gerne gøre det NU. Men vi skal til svigerfamilien i weekenden, og min svigermor har før ignoreret mine protester omkring sutte og i det hele taget nedgjort mine regler foran min datter. Derfor bliver det først på søndag, for så er vi ude af det.

søndag aften finder vi en pose, putter alle sutter i, og ligger på loftet til Nissen, som giver dem til julemanden, og mandag kigger vi på loftet igen at de har lagt en gave. Hun får et gavekort til build a bear, og mandag eftermiddag kører vi i storcentret og bygger en bamse så hun har den.

Men er der nogen af jer, som har lavet en kold tyrker på sutte, og hvor lang tid gik der før de glemte den

Og helt seriøst, er i klar over hvor meget man skal holde masken når man sidder og "lyver" for sit barn omkring julemanden. Specielt med hendes begejstring for ham 

Min svigerindes søn var dybt afhængig af sine sutter og tandlægen sagde, nu skal det være slut, ellers får han skæve tænder.
Heldigvis var det i november, så han lagde en sut i julesokken hver aften også var der en lille gave i bytte om morgenen

Da han så havde afleveret den sidste sut! Blev han lidt ked osv.. Og der skulle vi så til juletræsfest, hvor der var en julemand og han havde heldigvis sutter magen til min nevøs hængende i sit bælte, så han kunne se julemanden havde fået dem, også var det okay

Der er mange der bruger den med julemanden tror jeg

Anmeld

16. august 2013

FamilenStorm

Ihh hvor jeg misunder jer der bare kan tale jer fra sutten når de bliver kede.. Det kan vi under ingen omstændigheder ikke.. Alberte som bliver 3 i oktober er dybt afhængig af sutten.. Det er dig blevet meeeget bedre, men mår hun er træt og skal sove er der ingen kære mor.. Puha hvor håber at hun selv kommer og siger til, for det bliver en kæmpe kamp ..

Anmeld

16. august 2013

janne1986

VIPpigen skriver:

Så er de også næsten jævnaldrende. Lilje er 2,9 bliver 3 her til november. Men sutte skal bare være slut inden hun starter i børnehave. Måtte desværre trække den med at tage sutte lidt da hun for nogen måneder siden smed bleen, og ville ikke fjerne begge dele på samme tid.

Fuldstændig som os.... Vores smed bleen for 4 uger siden IDA vi holdte ferie,.. Og synes ik det hele sku komme på en gang... 

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

FamilenStorm skriver:

Ihh hvor jeg misunder jer der bare kan tale jer fra sutten når de bliver kede.. Det kan vi under ingen omstændigheder ikke.. Alberte som bliver 3 i oktober er dybt afhængig af sutten.. Det er dig blevet meeeget bedre, men mår hun er træt og skal sove er der ingen kære mor.. Puha hvor håber at hun selv kommer og siger til, for det bliver en kæmpe kamp ..

Her har vi også haft en kamp. Men heldigvis er hun blevet meget indforstået med at sutte er nu kun når man skal sove. Hun får sin nusseklud, hvis hun bliver ked, og yderst sjældent når hun selv har fundet sutte (det er ikke altid jeg lige får dem gemt væk) får hun lov at have den. Men så er hun god til at det kun er i 2 min...

Håber jeres også bliver klar snart. Tror også det har hjulpet meget her at mange børn i dp ikke har sutte mere, når de kommer op i hendes alder

Anmeld

16. august 2013

spj

VIPpigen skriver:

Hvor er det bare fedt. Jeg står fast, så det er mig der nok skal tage kampen hvis der bliver en, manden ligner sin mor.

Og hvor er hun da sej, bare at smide den ud.

vi skal være sammen med hele svigerfamilien, og fætter bruger stadig sutte, sådan når han føler for det, hvor jeg har holdt på at hun kun måtte få den når hun skulle sove. Min svigermor har desværre gemt nogen af de gamle sutter, som hun stikker ungerne når vi er deroppe. Selv kusine som bliver 5 fik en sutte bag sin mors ryg her for lidt tid siden....

Ej okay, det er da også lidt tarveligt af hende. Hun kan da ikke være bekendt, at hun ikke støtter op om jeres beslutning.
Man giver da bare ikke en på 5 en sut. Ej, altså

Min datters kusine bruger også stadigvæk sut og de er lige gamle. Første gang efter min datter havde smidt sine ud og hun var sammen med kusinen med sut i munden, kunne jeg bare se på min datter at hun undrede sig over at hun havde sut.
Vi havde jo sagt det var babyer der brugte sut, som lillebror.

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

spj skriver:

Ej okay, det er da også lidt tarveligt af hende. Hun kan da ikke være bekendt, at hun ikke støtter op om jeres beslutning.
Man giver da bare ikke en på 5 en sut. Ej, altså

Min datters kusine bruger også stadigvæk sut og de er lige gamle. Første gang efter min datter havde smidt sine ud og hun var sammen med kusinen med sut i munden, kunne jeg bare se på min datter at hun undrede sig over at hun havde sut.
Vi havde jo sagt det var babyer der brugte sut, som lillebror.

Niks. Hun er faktisk rigtig strid.

Der var en dag, min svigerinde og hendes mand var lige kørt, fætter og kusine skulle passes, og vi var der til overnatning.

alle 3 unger sidder og ser tv, fætter har en sutte, kusine spørger efter en, og får en uden problemer. Min datter spørger så også, hvortil jeg siger nej, den er kun til når du skal sove. Min datter acceptere, og sætter sig og ser tv. Ser godt min svigermor går i skuffen hvor jeg ved hun gemmer ungernes sutter, når hun finder dem efter vi har været på besøg. Tænker ikke mere over det, før jeg kommer ind i stuen, og ser hun sidder med en af kusines GAMLE sutter. (Det er snart 2 år siden hun stoppede med dem) jeg går hen til min datter, og beder om sutte, hun bliver selvfølgelig rigtig ked, for hun havde jo fået den af farmor. Jeg tager hende med ud og trøster hende, og forklare at jeg ikke syntes hun skal have den, og at den faktisk er "adder bader". Hun acceptere og sætter sig igen til at se tv sammen med fætter og kusine.

Min svigermor kommer ind og spørger hvorfor hun var ked af det. Og jeg siger at hun ikke måtte få en sutte, så selvfølgelig bliver hun ked når jeg nu tager den fra hende igen. Og at det altså er MIG der bestemmer. Min svigermor vendte bare rundt, og sagde ikke noget.

Jeg ved vi får en kamp, nok ikke med sutte herhjemme, men jeg stoler ikke på min svigermor, jeg tror at hun giver min datter en sutte når jeg ikke er der, og bare tanken gør mig gal. Hun skal respektere når jeg gør og beslutter nogen ting.

Arr, kan blive helt gal, for det er som om hun slet ikke respektere hendes børn, og svigerbørns opdragelsesmetoder.

Nå, det var lige et sidespor, men jeg ved jeg får kamp til stregen, og jeg er heldigvis klar. Har snart rustet mig til alt med hende.

Anmeld

16. august 2013

spj

VIPpigen skriver:

Niks. Hun er faktisk rigtig strid.

Der var en dag, min svigerinde og hendes mand var lige kørt, fætter og kusine skulle passes, og vi var der til overnatning.

alle 3 unger sidder og ser tv, fætter har en sutte, kusine spørger efter en, og får en uden problemer. Min datter spørger så også, hvortil jeg siger nej, den er kun til når du skal sove. Min datter acceptere, og sætter sig og ser tv. Ser godt min svigermor går i skuffen hvor jeg ved hun gemmer ungernes sutter, når hun finder dem efter vi har været på besøg. Tænker ikke mere over det, før jeg kommer ind i stuen, og ser hun sidder med en af kusines GAMLE sutter. (Det er snart 2 år siden hun stoppede med dem) jeg går hen til min datter, og beder om sutte, hun bliver selvfølgelig rigtig ked, for hun havde jo fået den af farmor. Jeg tager hende med ud og trøster hende, og forklare at jeg ikke syntes hun skal have den, og at den faktisk er "adder bader". Hun acceptere og sætter sig igen til at se tv sammen med fætter og kusine.

Min svigermor kommer ind og spørger hvorfor hun var ked af det. Og jeg siger at hun ikke måtte få en sutte, så selvfølgelig bliver hun ked når jeg nu tager den fra hende igen. Og at det altså er MIG der bestemmer. Min svigermor vendte bare rundt, og sagde ikke noget.

Jeg ved vi får en kamp, nok ikke med sutte herhjemme, men jeg stoler ikke på min svigermor, jeg tror at hun giver min datter en sutte når jeg ikke er der, og bare tanken gør mig gal. Hun skal respektere når jeg gør og beslutter nogen ting.

Arr, kan blive helt gal, for det er som om hun slet ikke respektere hendes børn, og svigerbørns opdragelsesmetoder.

Nå, det var lige et sidespor, men jeg ved jeg får kamp til stregen, og jeg er heldigvis klar. Har snart rustet mig til alt med hende.

Hvor er hun altså bare strid. Hun burde da støtte op om det.

Jeg kan forstå hvis de nogen gang gør noget man ikke vil have. Fx hvis vi er hos farmor og farfar bliver min datter proppet med juice også selvom vi siger, at nu må hun gerne lige få noget vand. Men sådan er det bare og det er jeg begyndt at acceptere og tænker at det jo ikke er hver dag vi er der.

Men helt ærligt man ved hvor svært det kan være for de små at slippe sutten, så det hjælper jo ikke ligefrem på det at svigermor bliver ved med at træde rundt i det. Kan du ikke tømme skuffen en dag i er der, uden hun opdager det.

Hvad siger de andre børns forældre til det?

Min datter stoppede med sutten i januar hvor hun var 2,9 år og der gik altså lang tid før hun var helt ligeglad med den. Hun spurgte tit om hun måtte sutte på lillebrors, især da han fik samme størrelse som hendes var.

Anmeld

16. august 2013

Maja_4000

Caroline 'betalte' med dem i BR hun tog en kold tyrker og de første aftenener var hårde .. Men ellers har der ikke været noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.