Suttestop - hvordan gjorde i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.917 visninger
24 svar
11 synes godt om
16. august 2013

VIPpigen

Jeg har besluttet - eller vi - at Lilje stopper med sutte på søndag. Hun har i over en uge snakket begejstret om julemanden skulle have hendes sutter, og egentligt ville jeg gerne gøre det NU. Men vi skal til svigerfamilien i weekenden, og min svigermor har før ignoreret mine protester omkring sutte og i det hele taget nedgjort mine regler foran min datter. Derfor bliver det først på søndag, for så er vi ude af det.

søndag aften finder vi en pose, putter alle sutter i, og ligger på loftet til Nissen, som giver dem til julemanden, og mandag kigger vi på loftet igen at de har lagt en gave. Hun får et gavekort til build a bear, og mandag eftermiddag kører vi i storcentret og bygger en bamse så hun har den.

Men er der nogen af jer, som har lavet en kold tyrker på sutte, og hvor lang tid gik der før de glemte den

Og helt seriøst, er i klar over hvor meget man skal holde masken når man sidder og "lyver" for sit barn omkring julemanden. Specielt med hendes begejstring for ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har gjort det samme med vores børn - selvom det overhoved slet ikke var jul.

Især vores datter var tilhænger af sutten, men pga. begynde skæve tænder tog vi den fra hende.

Hun fik lov til, at pakke alle sutterne i en pose og så lagde hun dem selv til nisserne på loftet som skulle bruge dem til nissebabyerne. Bagefter kørte vi ud og købte det prinsesse-løbehjul hun rigtig gerne ville have.

Hun græd lidt den første aften, men tog historien om, at hun jo havde givet sutterne til nissebabyerne på loftet og de havde jo meget mere brug for dem.

Held og lykke

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

MoarHvidovre skriver:

Vi har gjort det samme med vores børn - selvom det overhoved slet ikke var jul.

Især vores datter var tilhænger af sutten, men pga. begynde skæve tænder tog vi den fra hende.

Hun fik lov til, at pakke alle sutterne i en pose og så lagde hun dem selv til nisserne på loftet som skulle bruge dem til nissebabyerne. Bagefter kørte vi ud og købte det prinsesse-løbehjul hun rigtig gerne ville have.

Hun græd lidt den første aften, men tog historien om, at hun jo havde givet sutterne til nissebabyerne på loftet og de havde jo meget mere brug for dem.

Held og lykke

Guuuud ja.... Nissebabyer

Her mener Lilje det er rensdyrene der skal bruge dem

Men super det virker, jeg glæder mig helt, også fordi hun bare virker så klar, lige foruden om aftenen når hun skal sove. Men jeg tror det er fordi hun ved de er der.

Og mange tak

Anmeld

16. august 2013

janne1986

Vores datter gik ved en Talepædagog, da hun havde lidt udtale besvær... Og hun sagde det var sutten... 

Så på vej hjem gik vi og snakkede om at bodil, talepædagogdn havde sagt at det ik var så godt... Så vi fik talt os frem til at vi skulle gå hjem og finde alle sutterne og smide dem ud,,,, og så holde fri dagen efter og ned i byen og finde en putte bamse, og lidt tøj, da hu manglede.... 

Vi gjorde som aftalt og da vi nærmede os aftensmad, hvor hun blev træt spurgte hun en gang,,,, og så sov hun hos mig om natten, og så var det det.... 

Ødet gik som smurt..... 

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

janne1986 skriver:

Vores datter gik ved en Talepædagog, da hun havde lidt udtale besvær... Og hun sagde det var sutten... 

Så på vej hjem gik vi og snakkede om at bodil, talepædagogdn havde sagt at det ik var så godt... Så vi fik talt os frem til at vi skulle gå hjem og finde alle sutterne og smide dem ud,,,, og så holde fri dagen efter og ned i byen og finde en putte bamse, og lidt tøj, da hu manglede.... 

Vi gjorde som aftalt og da vi nærmede os aftensmad, hvor hun blev træt spurgte hun en gang,,,, og så sov hun hos mig om natten, og så var det det.... 

Ødet gik som smurt..... 

Hold op nogen positive indlæg... Jeg HÅBER vores bliver ligeså smertefrit.

Min datter har heller ikke det bedste sprog, men hun er ved at komme efter det. Om det er suttes skyld aner jeg ikke, hun bruger den kun når hun falder i søvn. Når vi tjekker til hende om natten sover hun uden sutte, og hun sover uden sutte i dp. Men håber bestemt det kan forbedre hendes tale lidt... 

Anmeld

16. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
VIPpigen skriver:

Guuuud ja.... Nissebabyer

Her mener Lilje det er rensdyrene der skal bruge dem

Men super det virker, jeg glæder mig helt, også fordi hun bare virker så klar, lige foruden om aftenen når hun skal sove. Men jeg tror det er fordi hun ved de er der.

Og mange tak

Det er 1 år og 7 mdr. siden hun gav dem væk og hun kan stadigvæk snakke om, at nissebabyerne har hendes sutter  Hun er 4 1/2 år.

Jeg er sikker på, at rensdyrerne også bliver glade for hendes sutter

Anmeld

16. august 2013

spj

Her tog vi også bare en kold tyrker. Min datter gik og bed i sutten og vi havde sagt mange gange, at hvis hun blev ved var vi nødt til at smide dem ud. Jeg havde flere gange købt nye sutte, men da hun kun ville have avent sutte og de altså er mega dyre, blev det bare for dyrt til sidst.
Så vi sagde, at hvis hun bed i dem var det slut med sut. Så en søndag morgen kom hun med en sut og sagde at den var dårlig (fordi der jo var hul i) også smed hun den ud. Hver gang hun fandt en sut med hul, smed hun den ud. Da hun kom med den sidste sut, sagde jeg at hvis hun smed den ud havde hun ikke nogen når hun skulle sove. Hun smed den ud og vi var noget nervøse for natten.

Men hun spurgte kun efter sutten en gang også kunne vi jo bare sige til hende, at hun jo selv havde smidt dem ud også lagde hun sig til at sove

Held og lykke med det. Hvis i bare er besluttet, skal det nok gå. Synes det er godt i venter til søndag, så svigermor ikke blander sig.

Anmeld

16. august 2013

janne1986

VIPpigen skriver:

Hold op nogen positive indlæg... Jeg HÅBER vores bliver ligeså smertefrit.

Min datter har heller ikke det bedste sprog, men hun er ved at komme efter det. Om det er suttes skyld aner jeg ikke, hun bruger den kun når hun falder i søvn. Når vi tjekker til hende om natten sover hun uden sutte, og hun sover uden sutte i dp. Men håber bestemt det kan forbedre hendes tale lidt... 

Ja godt dit indlæg kom op nu.. Har nemlig en pige på 2,7 år som snart ska Af med den, og det tror jeg ikke kommer til at gå så glat.... For hun vil ikke af med dem,... Og har mere temperament... Hihi 

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

spj skriver:

Her tog vi også bare en kold tyrker. Min datter gik og bed i sutten og vi havde sagt mange gange, at hvis hun blev ved var vi nødt til at smide dem ud. Jeg havde flere gange købt nye sutte, men da hun kun ville have avent sutte og de altså er mega dyre, blev det bare for dyrt til sidst.
Så vi sagde, at hvis hun bed i dem var det slut med sut. Så en søndag morgen kom hun med en sut og sagde at den var dårlig (fordi der jo var hul i) også smed hun den ud. Hver gang hun fandt en sut med hul, smed hun den ud. Da hun kom med den sidste sut, sagde jeg at hvis hun smed den ud havde hun ikke nogen når hun skulle sove. Hun smed den ud og vi var noget nervøse for natten.

Men hun spurgte kun efter sutten en gang også kunne vi jo bare sige til hende, at hun jo selv havde smidt dem ud også lagde hun sig til at sove

Held og lykke med det. Hvis i bare er besluttet, skal det nok gå. Synes det er godt i venter til søndag, så svigermor ikke blander sig.

Hvor er det bare fedt. Jeg står fast, så det er mig der nok skal tage kampen hvis der bliver en, manden ligner sin mor.

Og hvor er hun da sej, bare at smide den ud.

vi skal være sammen med hele svigerfamilien, og fætter bruger stadig sutte, sådan når han føler for det, hvor jeg har holdt på at hun kun måtte få den når hun skulle sove. Min svigermor har desværre gemt nogen af de gamle sutter, som hun stikker ungerne når vi er deroppe. Selv kusine som bliver 5 fik en sutte bag sin mors ryg her for lidt tid siden....

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

janne1986 skriver:

Ja godt dit indlæg kom op nu.. Har nemlig en pige på 2,7 år som snart ska Af med den, og det tror jeg ikke kommer til at gå så glat.... For hun vil ikke af med dem,... Og har mere temperament... Hihi 

Så er de også næsten jævnaldrende. Lilje er 2,9 bliver 3 her til november. Men sutte skal bare være slut inden hun starter i børnehave. Måtte desværre trække den med at tage sutte lidt da hun for nogen måneder siden smed bleen, og ville ikke fjerne begge dele på samme tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.