Tumling får stadig godnatflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Faith

Giraffen skriver:

vi havde lidt samme problem - vi kom af med den da hun var omkring 1,5 år - vores problem var at hun stadig fik den om natten (gys!) og derfor var det svært at arbejde med putteflasken, når hun heller ikke ville tage vand/andet om natten.

Men men men.... vi valgte at skippe flasken i sommerferien, da vi var et HELT andet sted og en anden rytme osv. og det virker umiddelbart skørt at hun kan undvære tryghedEN når hun er et "fremmed" sted - men jeg tror simpelthen det var mere vane-tryghed end "rigtig" tryghed, så her gik det faktisk overraskende snildt ift da vi prøvede hjemme

og så lige et fif - det eneste og første vi fik i vores datter i en kop var koldskål - det var også en stor hjælp til at skippe flasken hun kan stadig få en tår koldskål i ny og næ hvis hun vågner om natten og selv ber om det - det tar vi gerne med når vi slipper for flasken i det lange løb

håber i får det til at lykkedes  

hilsen en mor - der liige præcis kender til den stædighed du beskriver 

Lidt sjovt du skriver det, for mine drenge blev også vænnet fra flasken fordi vi havde 2 overnatniger væk hjemmefra

De skulle begge opereres i Skejby, og det var simpelthen ikke muligt at komme til at varme flasker til nat (jo det var det nok, men vi lod som om at det ikke var). Det accepterede de fuldstændig! Og fra den dag var det slut med "flaskehelvedet". De spurgte ikke efter flaske en eneste gang derefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

sommerc

Profilbillede for sommerc

Kan læse mig til min søn ikke er den enste med natflaske.. Han er 16 måneder. Og han ville ikke slippe den flaske, præcis som du beskriver det... 

Men hvad putter i alle i flasken? Modernælkerstatning eller ko-mælk,? 

Anmeld

15. august 2013

Livsmor

Her var det letmælk fra 2 års alderen, og den til sidst blev den ikke lunet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.