Tumling får stadig godnatflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Har fået at vide af tandlægen at så længe de får flasken inden for en halv time efter tandbørstning så er tænderne stadig beskyttet.

Men har du prøvet at gå over til mini eller skummet? For det er da en smule bedre

Altså når der ER gået en halv time, eller inden der er gået en halv time?

Altså det er lidt forskelligt hvilken type mælk hun får, det er bare hvad vi nu lige har i huset Hun har endda fået min udmalkede mælk en dag vi var løbet tør for mælk og der var total krise. Haha. (Ammer hendes lillesøster). Men det er jo også meget sundt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Fuglemor

Vores den yngste er halvandet år og får stadig flaske. Den skal nok blive afvist når hun ikke gider den mere. Med hensyn til tænder så vil det jo være et problem allerede da den første dukkede op men det tænkte man jo ikke over. Bare børst dem morgen og aften.

tandbørstning her er et kæmpe problem så jeg er glad bare vi får dem børste en gang rundt. Ville hellere et par gange ved hver tandbørstning men vil hun ikke. 

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Er virkelig glad for vi ikke er de eneste der giver flaske så længe, troede det var total no go på en måde..

Anmeld

15. august 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Altså når der ER gået en halv time, eller inden der er gået en halv time?

Altså det er lidt forskelligt hvilken type mælk hun får, det er bare hvad vi nu lige har i huset Hun har endda fået min udmalkede mælk en dag vi var løbet tør for mælk og der var total krise. Haha. (Ammer hendes lillesøster). Men det er jo også meget sundt

Inden for en halv time

Anmeld

15. august 2013

Faith

Anonym skriver:

Er virkelig glad for vi ikke er de eneste der giver flaske så længe, troede det var total no go på en måde..

Det kan da godt være at en sundhedsplejerske ikke ville klappe i sine små hænder

Men for fanden... Børn er forskellige! Der findes ingen brugsanvisnig. Og forældre kender nu engang deres børn bedst.

Jeg mener virkelig at du skal lytte til dit barns behov, og det lyder til at hun har brug for den flaske! I har prøvet alt andet, uden held, og pigen bliver ulykkelig hvis i tager den fra hende. I min verden er den ret ligetil: Selvfølgelig skal hun have sin flaske!

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Det kan da godt være at en sundhedsplejerske ikke ville klappe i sine små hænder

Men for fanden... Børn er forskellige! Der findes ingen brugsanvisnig. Og forældre kender nu engang deres børn bedst.

Jeg mener virkelig at du skal lytte til dit barns behov, og det lyder til at hun har brug for den flaske! I har prøvet alt andet, uden held, og pigen bliver ulykkelig hvis i tager den fra hende. I min verden er den ret ligetil: Selvfølgelig skal hun have sin flaske!

Så tror jeg vi fortsætter lidt endnu Det er heller ikke så længe siden hun blev storesøster, så tror også hun finder noget tryghed i den af den grund, selvom hun self. får masser af kys, kram og kærlighed fra os. Men har godt nok ikke lyst til at tage den kamp, når hun sover prompte hvis hun får den, men er vågen i 3 timer hvis hun ikke får den. Synes det er et klart tegn på hun ikke er klar..

Anmeld

15. august 2013

Faith

Anonym skriver:

Så tror jeg vi fortsætter lidt endnu Det er heller ikke så længe siden hun blev storesøster, så tror også hun finder noget tryghed i den af den grund, selvom hun self. får masser af kys, kram og kærlighed fra os. Men har godt nok ikke lyst til at tage den kamp, når hun sover prompte hvis hun får den, men er vågen i 3 timer hvis hun ikke får den. Synes det er et klart tegn på hun ikke er klar..

Helt enig

Anmeld

15. august 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Og vi kan bare ikke komme af med den! Hun bliver snart 2 år, så synes det er lidt flovt. Men den tryghed og afslapning godnatflasken giver, er hun dybt afhængig af. Hun får letmælk i den.

Vi har prøvet at komme vand i, trappe mængden ned, men det virker ikke.

Og får hun den ikke, er hun bundulykkelig og skriger og skriger. Vi kan ikke få hende til at falde ned på andre måder, hvis vi prøver at tage hende op, vrider hun sig, fordi hun er så gal og ked og bare vil have den flaske. Det er ikke noget med hun "giver op" på et tidspunkt, det barn har alt for meget vilje, hun fortsætter bare med at skrige time efter time efter time.

Det største problem er, at det kun "virker" hvis hun får den når hun ER kommet i seng. Hvis hun får den lige inden sengetid og tandbørstning er det et fedt - hun vil have den i sengen efter tandbørstning. Og vi kan ikke børste hendes tænder efter, for så kan vi starte forfra, for hun hader at få børstet tænder og hidser sig sindssygt meget op over det.

Åååårh det er træls! Får hun flasken ligger hun sig omgående til at sove og sover hele natten uden brok.

vi havde lidt samme problem - vi kom af med den da hun var omkring 1,5 år - vores problem var at hun stadig fik den om natten (gys!) og derfor var det svært at arbejde med putteflasken, når hun heller ikke ville tage vand/andet om natten.

Men men men.... vi valgte at skippe flasken i sommerferien, da vi var et HELT andet sted og en anden rytme osv. og det virker umiddelbart skørt at hun kan undvære tryghedEN når hun er et "fremmed" sted - men jeg tror simpelthen det var mere vane-tryghed end "rigtig" tryghed, så her gik det faktisk overraskende snildt ift da vi prøvede hjemme

og så lige et fif - det eneste og første vi fik i vores datter i en kop var koldskål - det var også en stor hjælp til at skippe flasken hun kan stadig få en tår koldskål i ny og næ hvis hun vågner om natten og selv ber om det - det tar vi gerne med når vi slipper for flasken i det lange løb

håber i får det til at lykkedes  

hilsen en mor - der liige præcis kender til den stædighed du beskriver 

Anmeld

15. august 2013

Camilla..

Anonym skriver:

Og vi kan bare ikke komme af med den! Hun bliver snart 2 år, så synes det er lidt flovt. Men den tryghed og afslapning godnatflasken giver, er hun dybt afhængig af. Hun får letmælk i den.

Vi har prøvet at komme vand i, trappe mængden ned, men det virker ikke.

Og får hun den ikke, er hun bundulykkelig og skriger og skriger. Vi kan ikke få hende til at falde ned på andre måder, hvis vi prøver at tage hende op, vrider hun sig, fordi hun er så gal og ked og bare vil have den flaske. Det er ikke noget med hun "giver op" på et tidspunkt, det barn har alt for meget vilje, hun fortsætter bare med at skrige time efter time efter time.

Det største problem er, at det kun "virker" hvis hun får den når hun ER kommet i seng. Hvis hun får den lige inden sengetid og tandbørstning er det et fedt - hun vil have den i sengen efter tandbørstning. Og vi kan ikke børste hendes tænder efter, for så kan vi starte forfra, for hun hader at få børstet tænder og hidser sig sindssygt meget op over det.

Åååårh det er træls! Får hun flasken ligger hun sig omgående til at sove og sover hele natten uden brok.

Malik fik godnat flaske indtil han var 3 år

Vi kunne ikke få den fra ham.

Men, så tog vi i sommerhus og "glemte" sutteflasken.

Der var intet i sommerhuset men da vi kom hjem spurgte han efter den
hver nat i en uge / og nu er den glemt.

( han har så hellere ikke brugt sut siden han var to - så vi
kunne ikke rigtig erstatte den med noget )

Anmeld

15. august 2013

Giraffen

Anonym skriver:

jeg vil lige tilføje til vores problem, at Nina sov sindssygt uroligt da hun stadig var på flasken, vågen 2-3 gange om natten nogle gange flere timer ad gangen  og det er altså gået væk efter vi droppede flasken

det kan SAGTENS være tilfældigt, men for os var det guld værd at komme af med den.

Og det lyder ikke til at I er i samme situation - så hvis jeg var i jeres sko er det ikke sikkert jeg havde taget kampen (havde jeg nok ikke ) vi gjorde det fordi det var nødvendigt og gik så nemt fordi vi var et andet sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.