Tumling får stadig godnatflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
22 svar
8 synes godt om
15. august 2013

Anonym trådstarter

Og vi kan bare ikke komme af med den! Hun bliver snart 2 år, så synes det er lidt flovt. Men den tryghed og afslapning godnatflasken giver, er hun dybt afhængig af. Hun får letmælk i den.

Vi har prøvet at komme vand i, trappe mængden ned, men det virker ikke.

Og får hun den ikke, er hun bundulykkelig og skriger og skriger. Vi kan ikke få hende til at falde ned på andre måder, hvis vi prøver at tage hende op, vrider hun sig, fordi hun er så gal og ked og bare vil have den flaske. Det er ikke noget med hun "giver op" på et tidspunkt, det barn har alt for meget vilje, hun fortsætter bare med at skrige time efter time efter time.

Det største problem er, at det kun "virker" hvis hun får den når hun ER kommet i seng. Hvis hun får den lige inden sengetid og tandbørstning er det et fedt - hun vil have den i sengen efter tandbørstning. Og vi kan ikke børste hendes tænder efter, for så kan vi starte forfra, for hun hader at få børstet tænder og hidser sig sindssygt meget op over det.

Åååårh det er træls! Får hun flasken ligger hun sig omgående til at sove og sover hele natten uden brok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Faith

Hun skal nok afvise flasken! Giv hende tid. Hun finder tydeligvis stor tryghed i den, og det lyder til at i har prøvet alt andet. Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro og ikke presse hende til at give den fra sig.

Anmeld

15. august 2013

Wimmie

Nøjagtigt det samme her - bortset fra at hun får skummetmælk. 
Hun sover altid næsten med det samme med den flaske, så jeg har bare slet ikke haft lyst til at tage kampen op, men det er jeg nok snart nødt til...
Min mor brugte en metode med at fortynde mælken mere og mere indtil vi selv sagde fra...tror jeg vil prøve den metode.

Min datter er 20 mdr.

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Hun skal nok afvise flasken! Giv hende tid. Hun finder tydeligvis stor tryghed i den, og det lyder til at i har prøvet alt andet. Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro og ikke presse hende til at give den fra sig.

Jeg får det bare så skidt over hvor dårligt det er for tænderne :/ Det er nok mest der den trykker, for ellers tænker jeg, at det vel i princippet ikke er anderledes end børn der langtidsammes (hvilket jeg synes er fint)

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Nøjagtigt det samme her - bortset fra at hun får skummetmælk. 
Hun sover altid næsten med det samme med den flaske, så jeg har bare slet ikke haft lyst til at tage kampen op, men det er jeg nok snart nødt til...
Min mor brugte en metode med at fortynde mælken mere og mere indtil vi selv sagde fra...tror jeg vil prøve den metode.

Min datter er 20 mdr.

Og man skal virkelig ville den kamp, jeg ved bare hun ikke bare lige ville give op, og hun virker bare slet ikke klar! Synes bare hun er så stor

Anmeld

15. august 2013

Faith

Anonym skriver:

Jeg får det bare så skidt over hvor dårligt det er for tænderne :/ Det er nok mest der den trykker, for ellers tænker jeg, at det vel i princippet ikke er anderledes end børn der langtidsammes (hvilket jeg synes er fint)

Mine store drenge var næsten 2 før de afviste flasken. Vi sørgede for at børste deres tænder meget grundigt morgen og aften. De er 3 nu og har rigtig fine tænder.

Min lille søn på 15 måneder får stadig en flaske i ny og næ, men er så småt begyndt at afvise den.

Anmeld

15. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her fik thea også natflaske til hun var 2 år. Hun ku snildt tá 300 ml, så her tænkte vi at det nok var fordi hun havde behov for den. Bare tá det roligt, den ska nok ryge på et tidspunkt, og personligt kender jeg ik ret mange over 50 år, der er afhængig af at få en natflaske vh stine

Anmeld

15. august 2013

Nadia&Daniel

Laura sagde aldrig fra ang. flasken, men vi tog kampen op (hun var over 2 år)..

Det tog 4 dage, og så var den glemt 

Anmeld

15. august 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Har fået at vide af tandlægen at så længe de får flasken inden for en halv time efter tandbørstning så er tænderne stadig beskyttet.

Men har du prøvet at gå over til mini eller skummet? For det er da en smule bedre

Anmeld

15. august 2013

twinny

drengene får stadigvæk natflaske dog med kamillete. De bliver så sure, hvis de ikke får den.

jeg har ikke tænkt mig at afskaffe den lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.