Tvillingnål , HVAD gør jeg galt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

Det er også kun de andre syentusiaster jeg kender som har brokket over combi maskinen. 

Jeg havde selv syværelse da vi boede i lejlighed. Eller manden og jeg havde fælles hobbyværelse. Derfor flyttede vi i hus, datteren skulle jo før eller senere have eget værelse

Ja, vi har også kun soveværelse og børneværelse :p 
 - Og jeg syer mest når bassen er kommet i seng, så er det lidt svært at være inde på hans værelse Men ja, hold op hvor jeg glæder mig til vi får hus om et par år  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Skouboe

bøllen skriver:

Kan se flere skriver dette, det må jeg lige prøve . Tak

men hvad er forskellen på om det er med alm nål og tvilling ?? For der har jeg ikke problem med hæftning

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg gætter på at der er mere træk på hæftningen pga. måden undertråden ligger på når det er en tvillingenål, og når det så er strækstof er der ekstra pres på.

Den automatiske hæftning på min maskine kan fx heller ikke holde når jeg syr smock, der skal jeg også hæfte manuelt.

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Skouboe skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg gætter på at der er mere træk på hæftningen pga. måden undertråden ligger på når det er en tvillingenål, og når det så er strækstof er der ekstra pres på.

Den automatiske hæftning på min maskine kan fx heller ikke holde når jeg syr smock, der skal jeg også hæfte manuelt.

Det giver mening  Takker

vil prøve manuelt i stedet for, flere nævner nemlig det med automatisk hæftning. Og passer meget godt for det er der det går op.

Anmeld

19. august 2013

Tulipan

bøllen skriver:

Tak for svar.

skal ikke have ny maskine , har lige købt ny symaskine  Og en overlocker for 1 år siden. Og de dækker fint mit husbehov 

Skal lige forstå det korrekt, syr du sømmen ( tvillingnål ) med zigzag søm ?? 

Undskyld har først set din spørgsmål nu
Ja der er en lille zik-zak på min maskine der er beregnet til elastisk stof. Den bruger jeg både til normal og tvillinge nål. Hvis du ikke har den indstilling, så prøv med en millimeter tyk zik-zak Det skulle gi det samme

og hvis du hæftet automatisk så vælg der går frem og tilbage frem for oveni sig selv. Det holder bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.