Tvillingnål , HVAD gør jeg galt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

VIPpigen

Blander mig lige i overlock/coverlock debat.... Hvis du syer meget, som i meget, med overlocker, så vil jeg foreslå du har det på 2 maskiner, så du ikke køber en kombi.

Kombi modellen skal omstilles, til enten overlock, eller coverlock. Og det skulle være ret øv når du syer på samlebånd nærmest.

Jeg er utrolig glad for min bernina overlocker, og min janome coverlocker. Også selvom jeg skal bruge 8 ruller af samme farve tråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

Blander mig lige i overlock/coverlock debat.... Hvis du syer meget, som i meget, med overlocker, så vil jeg foreslå du har det på 2 maskiner, så du ikke køber en kombi.

Kombi modellen skal omstilles, til enten overlock, eller coverlock. Og det skulle være ret øv når du syer på samlebånd nærmest.

Jeg er utrolig glad for min bernina overlocker, og min janome coverlocker. Også selvom jeg skal bruge 8 ruller af samme farve tråd.

Hehe - ja, tråd bliver der brugt en masse af  

Men ja, jeg kan godt se fordelen i at have det på to maskiner - meeeeen, når man bor i lejlighed med barn, mand og hund - og kun 90 kvm. så må man begrænse sig  

Og jeg synes egentlig det fungere upåklageligt Nem og lige til  

Anmeld

16. august 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Jeg syr rigtig meget i perioder men ikke samlebånd :-) og bruger kun overlocker til at sy med . Og selvfølgelig symaskinen til oplægning .

har aldrig hørt om en coverlocker så er helt blank hvad den kan - i forhold til overlockeren .

Anmeld

17. august 2013

VIPpigen

LilleChelle skriver:

Hehe - ja, tråd bliver der brugt en masse af  

Men ja, jeg kan godt se fordelen i at have det på to maskiner - meeeeen, når man bor i lejlighed med barn, mand og hund - og kun 90 kvm. så må man begrænse sig  

Og jeg synes egentlig det fungere upåklageligt Nem og lige til  

Det er også kun de andre syentusiaster jeg kender som har brokket over combi maskinen. 

Jeg havde selv syværelse da vi boede i lejlighed. Eller manden og jeg havde fælles hobbyværelse. Derfor flyttede vi i hus, datteren skulle jo før eller senere have eget værelse

Anmeld

17. august 2013

VIPpigen

bøllen skriver:

Jeg syr rigtig meget i perioder men ikke samlebånd :-) og bruger kun overlocker til at sy med . Og selvfølgelig symaskinen til oplægning .

har aldrig hørt om en coverlocker så er helt blank hvad den kan - i forhold til overlockeren .

Jeg bruger min coverlock til fede detaljer, eller alm oplægning, med 2 eller 3 nåle. 

Hvis du kigger godt på billedet her kan du se syningen som jeg syntes er en vildt fed detalje. 

Jeg har lige pt ikke nogen bedre billeder, men kan godt tage et nyt når jeg kommer hjem i morgen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. august 2013

Tulipan

bøllen skriver:

Hmm har syet denne trøje til knægten, og oplægningen er syet med tvillingnål . Han havde den på idag for første gang og da jeg hentede så den sådan ud

skal siges det ikke er første gang jeg har dette problem når jeg syer med tvillingnål = oplægning af trøje

så hvad pokker gør jeg galt ? Skal sømmen syes på et specialt Søm ??

sømmen er hæftet ved start og slut ( automatisk på maskinen )

Jeg har haft samme problem og det løste jeg ved at sy med lille zik-zak i stedet for normale sting. Når det er jersey og der bli'r hevet i det knækker tråden.
Min har en lille zik-zak som er beregnet hjemmet til elastik materiale men ellers ka du jo selv indstille den...
det er i hvert fald billigere end at købe en ny maskine og det gir super flotte tvillinge sømme på min Brother

Anmeld

17. august 2013

bøllen

Anonym23 skriver:

Jeg har haft samme problem og det løste jeg ved at sy med lille zik-zak i stedet for normale sting. Når det er jersey og der bli'r hevet i det knækker tråden.
Min har en lille zik-zak som er beregnet hjemmet til elastik materiale men ellers ka du jo selv indstille den...
det er i hvert fald billigere end at købe en ny maskine og det gir super flotte tvillinge sømme på min Brother

Tak for svar.

skal ikke have ny maskine , har lige købt ny symaskine  Og en overlocker for 1 år siden. Og de dækker fint mit husbehov 

Skal lige forstå det korrekt, syr du sømmen ( tvillingnål ) med zigzag søm ?? 

Anmeld

17. august 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Jeg bruger min coverlock til fede detaljer, eller alm oplægning, med 2 eller 3 nåle. 

Hvis du kigger godt på billedet her kan du se syningen som jeg syntes er en vildt fed detalje. 

Jeg har lige pt ikke nogen bedre billeder, men kan godt tage et nyt når jeg kommer hjem i morgen

Lyder til den kan en masse spændende ting samt fede detaljer 

jeg syr kun til husbehov , og syntes jeg klare mig fint med dem jeg har. Men kan godt se den er super smart  Omvendt nok og " komplicere " fordi den netop kan så meget. 

Anmeld

17. august 2013

Skouboe

bøllen skriver:

Min symaskine har sådan en knap hvor maskinen selv hæfter - det har jeg gjordt ved start og slut . Burde det ikke være nok ?

har ingen problem når jeg syr med en nål 

Den automatiske hæftning er ikke altid nok. Prøv at hæfte manuelt

Anmeld

17. august 2013

bøllen

Skouboe skriver:

Den automatiske hæftning er ikke altid nok. Prøv at hæfte manuelt

Kan se flere skriver dette, det må jeg lige prøve . Tak

men hvad er forskellen på om det er med alm nål og tvilling ?? For der har jeg ikke problem med hæftning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.