Tvillingnål , HVAD gør jeg galt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

VIPpigen

Er det ved start/slut den går op??

kan godt være du skal hæfte den anderledes. Ellers ville jeg i stedet for bare at klippe trådene af, smutte dem om på bagsiden, binde en knude, og stoppe den ind langs syningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

bøllen

LilleChelle skriver:

Mellem 2 og 3. 

Ja, jeg brugte også et stykke tid på lige at finde ud af den. 

Nu har jeg lært det på den almindelige symaskine, nu skal jeg til at lære det på min nye coverlocker/ocerlocker :p 

Takker må prøve mig frem

coverlocker  Hvad er det ??

Anmeld

16. august 2013

LilleChelle

bøllen skriver:

Takker må prøve mig frem

coverlocker  Hvad er det ??

Ohh, det er sådan en fantastisk smart maskine, som kan lave de der fine oplægninger som der er i købte bluser bla. 

Det er sådan en farlig fancy en, som jeg nok skal bruge 100 timer på at lære at bruge  

Anmeld

16. august 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Er det ved start/slut den går op??

kan godt være du skal hæfte den anderledes. Ellers ville jeg i stedet for bare at klippe trådene af, smutte dem om på bagsiden, binde en knude, og stoppe den ind langs syningen.

Ja det er ved start og slut  det er første gang jeg syr med tvillingnål på denne maskine . Fik ny for ikke længe siden.

den anden jeg havde virkede heller ikke godt til tvillingnål så begynder da at tro jeg ikke mester dette 

Ja det kunne jeg selvfølgelig , troede bare naivt den smarte hæfte knap var nok, men åbenbart ikke 

Anmeld

16. august 2013

bøllen

LilleChelle skriver:

Ohh, det er sådan en fantastisk smart maskine, som kan lave de der fine oplægninger som der er i købte bluser bla. 

Det er sådan en farlig fancy en, som jeg nok skal bruge 100 timer på at lære at bruge  

Ok har jeg aldrig hørt om  Smart . Kan den så også sy som en overlocker ??

hvad koster sådan en fætter ( hvis man må spørge ) 

Anmeld

16. august 2013

LilleChelle

bøllen skriver:

Ok har jeg aldrig hørt om  Smart . Kan den så også sy som en overlocker ??

hvad koster sådan en fætter ( hvis man må spørge ) 

Ja, og det gør den til UG Jeg synes det virkede så nemt på min bernina - men det er SÅ MEGET nemmere på denne. 

Det er en pfaff coverlock 3,0 - Jeg har givet 3800 kr. for den (halv pris) da det er en demomodel fra Kjærgaard symaskiner. Hvilket min bernina også er. 

Anmeld

16. august 2013

bøllen

LilleChelle skriver:

Ja, og det gør den til UG Jeg synes det virkede så nemt på min bernina - men det er SÅ MEGET nemmere på denne. 

Det er en pfaff coverlock 3,0 - Jeg har givet 3800 kr. for den (halv pris) da det er en demomodel fra Kjærgaard symaskiner. Hvilket min bernina også er. 

Ok det lyder smart  Vil da lige tjekke ud hvad det er for noget.

har du så også alm overlocker for lyder jo ikke som nødvendigt

Anmeld

16. august 2013

LilleChelle

bøllen skriver:

Ok det lyder smart  Vil da lige tjekke ud hvad det er for noget.

har du så også alm overlocker for lyder jo ikke som nødvendigt

Jeg har min bernina - som er en almindelig symaskine, som har en overlocksøm - som så slet ikke er i nærheden af en overlocksøm, men det kalder de den altså  

Og så har jeg den her coverlock/overlocker fra pfaff. Og den kan både ligger op og sy overlock. Den er SÅ nem at sy på. Den er bare så fancy og kan så mange sjove og spændende ting, at jeg lige skal udforske den noget mere  

Anmeld

16. august 2013

bøllen

LilleChelle skriver:

Jeg har min bernina - som er en almindelig symaskine, som har en overlocksøm - som så slet ikke er i nærheden af en overlocksøm, men det kalder de den altså  

Og så har jeg den her coverlock/overlocker fra pfaff. Og den kan både ligger op og sy overlock. Den er SÅ nem at sy på. Den er bare så fancy og kan så mange sjove og spændende ting, at jeg lige skal udforske den noget mere  

På den måde  For tænkte 3 maskiner var meget . Hi hi

jeg har en alm overlocker , ved ikke hvor meget forskel der er på en coverlocker og overlocker . Har aldrig hørt om en coverlocker 

Men det lyder spændende , og sikkert en god udfordring og lære den at kende. 

Anmeld

16. august 2013

LilleChelle

bøllen skriver:

På den måde  For tænkte 3 maskiner var meget . Hi hi

jeg har en alm overlocker , ved ikke hvor meget forskel der er på en coverlocker og overlocker . Har aldrig hørt om en coverlocker 

Men det lyder spændende , og sikkert en god udfordring og lære den at kende. 

Det var Mette, herinde fra som også syer en masse til hendes pige, som fortalte mig om den. For jeg havde heller aldrig hørt om den  

Men den er rigtig smart, hvis man gerne vil lave det butikkerne laver  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.