Så vidt jeg kan forstå af dit indlæg, så ønsker faderen at se sit barn? Han har ihvertfald snakket om, at han har ret til samværd? Hvis det er tilfældet, så er det meget dumt, at skrive ham som ukendt - hvis han selv melder sig på banen, kan han jo fortælle, at du hele tiden har vidst, at han var faderen - og så får du nok en bøde.
Når jeg læser dine indlæg, så synes jeg mest af alt, det lyder til, at du ikke ønsker at skrive ham på, fordi du ikke vil dele dit barn med ham. Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg ved at skulle dele dit barn med en vildt fremmed, men sådan er vilkårene altså, når man vælger at få et barn, med en man ikke kender.
Det at han har truet dig, er selvfølgelig på ingen måde okay, men jeg synes ikke det lyder til at nogen af jer, har tacklet situationen særlig modent. Mit bedste råd til jer vil være at mødes og få snakket om tingene, helst inden barnet kommer. Du kan jo evt. vælge at tage en af dine forældre med, eller en anden "voksen" du stoler på - du lyder ikke til at være så gammel.
Jeg synes ihvertfald at I skal prøve at få en dialog igang, selvom du ikke har hørt fra faderen under graviditeten, er det ikke det samme, som at han ikke ønsker at deltage i barnets liv. Mange mænd er ikke så interesserede i graviditeter, og I hans øjne, bliver han nok først far, den dag barnet kommer til verden.
Anmeld