Hjælp !! Til enlig mor ''

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Havre74

DianaRJS skriver:

nej det er ikke rigtig

for det første kan han ikke få hende nogen weekender før barnet er 9-12 måneder, og der er det kun en overnatning, og når tiden kommer til at det er mere end det, kan han få lov at have barnet hver anden weekend og en hverdag HVIS i bor tæt på hinanden, udover det kan han søge om samvær med barnet når det er spæd, men det er måske 2-3 gange i ugen af en times varrighed...

han kan søge om at få barnet hver anden jul og hvert andet nytår. enten en halv påske eller en halv vinterferie...

og som du kan se har han ikek krav på noget.... han kan søge om de ting der.... netop fordi du har forældre myndigheden bliver han låst af det

Det er DESVÆRRE i rigtigt, jeg ville ønske du havde ret, men forældremyndighed, har INTET med samvær at gøre.

Forældremyndighed handler om hvem der bestemmer religion, skolevalg osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

modesty

ja sys du'' !! men når man ikke er der i 9 mrd så er man jo ikke en rigtig far '' !! 

man kan sku ikke bare komme når man har lyst '' det er jo et barn som ikke har kunne mærke nogen kun mig man kan sku ik sige a og ik b '

han kan blive væk i flere år men når han så vil så må han godt '' ja han er far det ved jeg ''

jeg tør bare ik efter han har true mig ''at gør skade på mig og mit barn '' hvad er man så lide for en far ?? 

Nej, det er ikke kun mig der synes det, det er loven. Og det er der en god grund til. Selvfølgelig skal han have lov til at ændre mening, på samme måde som en kvinde der beslutter sig for at bortadoptere sit barn mens hun er gravid, også skal have lov til at ændre mening.  Og selvfølgelig går manden i panik når en kvinde han har set én gang kommer og fortæller ham at han skal være far (det er selvfølgelig IKKE okay at han truer dig). 

Du kører rundt i to forskellige forklaringer, hvor den ene er at han ikke vil se sit barn og den anden er at han gerne vil. Det giver jo ikke mening. Som jeg ser det, har du været en stor faktor i at han holder sig væk i og med at du ændrer mobilnummer og blokerer ham på facebook. 

Du skulle have sat dig ind i de her regler inden du besluttede dig for at få et barn med en mand du ikke vil have i dit liv. Det er dit barns far. Han kommer til at være en del af dit liv de næste 18 år. Og han kommer til at være en del af dit barns liv indtil han dør. I et eller andet omfang, om det er fysisk eller kun i dit barns tanker, det må tiden vise. 

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

Havre74 skriver:

Jeg er meget enig med dig. Og jeg synes også at det er en god ide, at man fortæller børnene sandheden, når de er gamle nok til at forstå. Men der er desværre nogen der ikke magter forældrerollen og hvis børn skal have kontakt med en sådan, ender de desværre ofte med at blive kastebold.

Jeg har selv 3 børn med den samme mand. Han ønsker kun at se de 2 af børnene og vil ikke fortælle hvorfor han ikke vil se den tredie. Ingen af børnene vil se deres far, men de kan IKKE blive fri, for en far har jo desværre ret til samvær, nærmest uanset hvad. Jeg kæmper på 4. år med ham.

helt enig...

er jo også det jeg efterfølgende har valgt at kommer han nu skal han ikke have lov, da jeg ved han tager stoffer og ryger hash, og det vil jeg ALDRIG hive mine børn ind i....

men ja retssystemet er niget værre lort -.- jeg kæmpede også i 1 år om forældre myndigheden over mine med en mand der selv havde valgt han ikke ville se dem, og ikke havde set dem i 1½ år -.-

men han fik løjet sig hele vejen igennem så først i landsretten et år efter vandt jeg den... det tager simpelthen så hårdt på en.. for mit vedkommende fordi jeg kæmpede for mine børn og man kunne mærke han kun kæmpede fordi han ville ramme mig, så han ville overhovedet ikke drengene... det gjorde også jeg fik en depression da det gjorde mere end ondt, med sådan en kamp når han jo ikke engang ville dem det bedste, men bare sig selv....

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

Havre74 skriver:

Det er DESVÆRRE i rigtigt, jeg ville ønske du havde ret, men forældremyndighed, har INTET med samvær at gøre.

Forældremyndighed handler om hvem der bestemmer religion, skolevalg osv.

hmm mystisk for de theler taget fra statsforvaltningen hjemmeside -.-

ej skal helel rikke gøremig klog på det

er "gudskelov" ikke en af dem der sidder derinde ville jg ikke have nerver til

Anmeld

15. august 2013

Havre74

DianaRJS skriver:

helt enig...

er jo også det jeg efterfølgende har valgt at kommer han nu skal han ikke have lov, da jeg ved han tager stoffer og ryger hash, og det vil jeg ALDRIG hive mine børn ind i....

men ja retssystemet er niget værre lort -.- jeg kæmpede også i 1 år om forældre myndigheden over mine med en mand der selv havde valgt han ikke ville se dem, og ikke havde set dem i 1½ år -.-

men han fik løjet sig hele vejen igennem så først i landsretten et år efter vandt jeg den... det tager simpelthen så hårdt på en.. for mit vedkommende fordi jeg kæmpede for mine børn og man kunne mærke han kun kæmpede fordi han ville ramme mig, så han ville overhovedet ikke drengene... det gjorde også jeg fik en depression da det gjorde mere end ondt, med sådan en kamp når han jo ikke engang ville dem det bedste, men bare sig selv....

Det er præcis det samme i min situation. Men nu er det lykkedes via en børnelæge, der har henvist (ham som faren ikke vil se) til psykolog fordi han er blevet syg, af at blive valgt fra. Derfor vil kommunen nu forsøge at hjælpe mig med at stoppe faren i samvær med alle børnene, men det er en endeløs kamp.

Og som du også skriver, det er jo ikke børnene han er interesseret i, han er interesseret i at ramme mig og de eneste våben han har, er børnene. UHH det gør mig så gal.

Anmeld

15. august 2013

Havre74

DianaRJS skriver:

hmm mystisk for de theler taget fra statsforvaltningen hjemmeside -.-

ej skal helel rikke gøremig klog på det

er "gudskelov" ikke en af dem der sidder derinde ville jg ikke have nerver til

Ja det er da underligt, hvis de skriver det. Loven er nemlig lavet om.

Jeg er nemlig selv igang med at søge om fuld forældremyndighed gennem en advokat.

Anmeld

15. august 2013

Celine89

Så vidt jeg kan forstå af dit indlæg, så ønsker faderen at se sit barn? Han har ihvertfald snakket om, at han har ret til samværd? Hvis det er tilfældet, så er det meget dumt, at skrive ham som ukendt - hvis han selv melder sig på banen, kan han jo fortælle, at du hele tiden har vidst, at han var faderen - og så får du nok en bøde.

Når jeg læser dine indlæg, så synes jeg mest af alt, det lyder til, at du ikke ønsker at skrive ham på, fordi du ikke vil dele dit barn med ham. Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg ved at skulle dele dit barn med en vildt fremmed, men sådan er vilkårene altså, når man vælger at få et barn, med en man ikke kender.

Det at han har truet dig, er selvfølgelig på ingen måde okay, men jeg synes ikke det lyder til at nogen af jer, har tacklet situationen særlig modent. Mit bedste råd til jer vil være at mødes og få snakket om tingene, helst inden barnet kommer. Du kan jo evt. vælge at tage en af dine forældre med, eller en anden "voksen" du stoler på - du lyder ikke til at være så gammel.

Jeg synes ihvertfald at I skal prøve at få en dialog igang, selvom du ikke har hørt fra faderen under graviditeten, er det ikke det samme, som at han ikke ønsker at deltage i barnets liv. Mange mænd er ikke så interesserede i graviditeter, og I hans øjne, bliver han nok først far, den dag barnet kommer til verden.

Anmeld

15. august 2013

modesty

Celine89 skriver:

Så vidt jeg kan forstå af dit indlæg, så ønsker faderen at se sit barn? Han har ihvertfald snakket om, at han har ret til samværd? Hvis det er tilfældet, så er det meget dumt, at skrive ham som ukendt - hvis han selv melder sig på banen, kan han jo fortælle, at du hele tiden har vidst, at han var faderen - og så får du nok en bøde.

Når jeg læser dine indlæg, så synes jeg mest af alt, det lyder til, at du ikke ønsker at skrive ham på, fordi du ikke vil dele dit barn med ham. Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg ved at skulle dele dit barn med en vildt fremmed, men sådan er vilkårene altså, når man vælger at få et barn, med en man ikke kender.

Det at han har truet dig, er selvfølgelig på ingen måde okay, men jeg synes ikke det lyder til at nogen af jer, har tacklet situationen særlig modent. Mit bedste råd til jer vil være at mødes og få snakket om tingene, helst inden barnet kommer. Du kan jo evt. vælge at tage en af dine forældre med, eller en anden "voksen" du stoler på - du lyder ikke til at være så gammel.

Jeg synes ihvertfald at I skal prøve at få en dialog igang, selvom du ikke har hørt fra faderen under graviditeten, er det ikke det samme, som at han ikke ønsker at deltage i barnets liv. Mange mænd er ikke så interesserede i graviditeter, og I hans øjne, bliver han nok først far, den dag barnet kommer til verden.

Præcis min holdning, men formuleret lidt mere diplomatisk end jeg var i stand til.

Anmeld

15. august 2013

Xolia

wendler91 skriver:

-xolia-

Tak for dit svar '' jeg har snakke med statforvaldingen og de sige da vil ikke har bor sammen for jeg den fulde fældremyndihed ''

men han har stadig ret til at ser sigt barn og det er også fint nok '' den der er svær det er om han en dag må tage barnet med hjem ville være så bange for jeg ikke ville se hende igen hvis du forstå 

kender ham ca. 24 time vi var sammen en dag og derefter har jeg ike set ham .. 

ved godt det er mit valgt at få et barn med sådan en person men kunne bare ikke få mig til at få en abort '' men ved jeg har være lide så meget med 

men glæder mig så meget det er mit ønske barn da jeg ik trode jeg kunne få'' da jeg prøve i 3 år uden held med min eks og så ske det så kunne ikke få mig selv til det.. 

jeg må bare tage det som det kommer og skrive det jeg ved '' 

kan godt forstå dig...

men du kommer jo til at kende ham bedre inden han nogensinde vil få dit barn alene... og han skal jo selv søge om samværet :-)

Husk at få undersøgt dine muligheder for div. tilskud inden den lille kommer - så du kender til div. ansøgningsfrister :-)

pøj pøj med det hele.

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.