Hjælp !! Til enlig mor ''

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

modesty

wendler91 skriver:

ja desværre '' har ikke dating profil mere '' og det nr. jeg har kan jeg ikke bruge da han har få nyt så har kun et fornavn'' 

Han har ikke være der i 4 mrd og kommer han helle ikke til det tør jeg sku ik men det bare det med han kan komme efter og have ret til et barn '' det jo sygt jeg håber bare han bliver væk '' 

men din søns far han stå som far han vil bare ikke ser ham eller ?? hvis jeg må sprøge 

Du har selv valgt at få et barn med den mand. Selvølgelig har han ret til at se sit eget barn. Hvis du ikke ville have ham i dit liv, skulle du have ladet være med at få et barn med ham. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

wendler91

Havre74 skriver:

Når du ikke har boet med faderen til barnet (mener det er 10 måneder inden fødsel), vil du få fuld forældremyndighed og sørg endelig for at få det, for det er nærmest umuligt senere hen.

Meld ham til politiet for trusler, sørg for at få en anmeldelseskvitering. (Dette skal du dog IKKE gøre hvis du vil skrive ham som ukendt, for så ved politiet jo hvem han er).

Skriv alt op han truer med og gerne med dokumentation, det vil hjælpe dig, hvis det bliver nødvendigt at søge tilhold.

Som du selv skriver, nu har du desværre fortalt ham det. Jeg plejer at gå ind for ærlighed, men lige i de her sager, der når man desværre ikke altid længst med ærlighed.

Slet ham fra facebook. Ignorer ham hvis han kontakter dig. Hvis han skriver, så skriv "hvem er du"...osv.(hvis du vil skrive ukendt far).

Fædre har DESVÆRRE fået ALT for mange rettigheder med den nye forældreansvarslov, så jeg vil råde dig til at tænke dig rigtig godt om, med hvad du vil gøre.

Slet ham fra fa

ja det ved jeg godt når vi ikke har bor sammen'' heldig vis !! 

har snakke med politi og de sagde hvis han gør det igen ville de melde ham'' har det på en optaldse så der er ikke nogen vej tilbage hvis han sige det har han aldrig gjort og vil bruge den i retten hvis vi kommer så langt !! 

har alle besked på mobil og face '' som jeg selvfølig vil bruge hvor der stå han ikke vil være far og at han har en deprion 

og gjort så han ikke kan ser noget på min profil '' 

ja desværre hvis jeg ikke have så var der jo ikke noget problem '' 

ja har jeg gjort i 4 mrd nu og ved ikke hvad jeg skal gør '' 

men tak for din besked '' tænker jo miste på min datter '' vil jo ikke lyver over for hende når hun spørg '' sandheden er jo bare at hans far ikke have lyst '' 

Anmeld

15. august 2013

Havre74

wendler91 skriver:

ja det ved jeg godt når vi ikke har bor sammen'' heldig vis !! 

har snakke med politi og de sagde hvis han gør det igen ville de melde ham'' har det på en optaldse så der er ikke nogen vej tilbage hvis han sige det har han aldrig gjort og vil bruge den i retten hvis vi kommer så langt !! 

har alle besked på mobil og face '' som jeg selvfølig vil bruge hvor der stå han ikke vil være far og at han har en deprion 

og gjort så han ikke kan ser noget på min profil '' 

ja desværre hvis jeg ikke have så var der jo ikke noget problem '' 

ja har jeg gjort i 4 mrd nu og ved ikke hvad jeg skal gør '' 

men tak for din besked '' tænker jo miste på min datter '' vil jo ikke lyver over for hende når hun spørg '' sandheden er jo bare at hans far ikke have lyst '' 

Min mening er bare at børn ikke altid har bedst af at kende deres far.

Ellers spørg om råd ved mødrehælpen og en GOD familieretsadvokat. Advokaten skal råde sin klient til at overholde loven, men skal ikke handle, hvis det IKKE bliver gjort.

Anmeld

15. august 2013

wendler91

modesty skriver:

Du har selv valgt at få et barn med den mand. Selvølgelig har han ret til at se sit eget barn. Hvis du ikke ville have ham i dit liv, skulle du have ladet være med at få et barn med ham. 

ja sys du'' !! men når man ikke er der i 9 mrd så er man jo ikke en rigtig far '' !! 

man kan sku ikke bare komme når man har lyst '' det er jo et barn som ikke har kunne mærke nogen kun mig man kan sku ik sige a og ik b '

han kan blive væk i flere år men når han så vil så må han godt '' ja han er far det ved jeg ''

jeg tør bare ik efter han har true mig ''at gør skade på mig og mit barn '' hvad er man så lide for en far ?? 

Anmeld

15. august 2013

wendler91

Havre74 skriver:

Ellers spørg om råd ved mødrehælpen og en GOD familieretsadvokat. Advokaten skal råde sin klient til at overholde loven, men skal ikke handle, hvis det IKKE bliver gjort.

Nej sys jeg så helle ikke'' så vi er meget enig i det '' 

men jeg skal lyve i retten og alt det '' pas ved sku ikke hvad jeg skal gør '' den er sku svær ''

men ja kunne snakke med en advokat og høre '' 

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

Havre74 skriver:

giver dig helt ret her, børn har ikke altid godt af at kende deres far, MEN de har ret til at vide hvem han er der er jo 2 til en tango

jeg ved fra mine at de spørger ofte hvem deres far er, han smuttede fra det hele på min ældstes 2 års fødselsdag og siden har vi ikke set ham, min beskrivelse til deres far er navn, et billede og at mor ikke ved hvor han er ...

jeg har valgt at sige når de bliver 14-16 år og hvis de selv spørger får de den rigtige grund til hvorfor han ikke er en del af deres liv, men på den måde jeg har gjort det på er for at beskytte dem, og fordi jeg faktisk ikke aner hvor han er... men han er stofmisbruger, og er blevet det efter jeg gik fra ham, og derfor er det ikke sundt for mine at skulle se ham... MEN det er så også hans eget valg han ikke ville have noget med dem at gøre....

men alle børn kommer i en alder hvor alle andre har en far og de aner ikke hvem deres er og self vil de gerne vide det også

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

wendler91 skriver:

Nej sys jeg så helle ikke'' så vi er meget enig i det '' 

men jeg skal lyve i retten og alt det '' pas ved sku ikke hvad jeg skal gør '' den er sku svær ''

men ja kunne snakke med en advokat og høre '' 

du skal ikke lyve om noget...

du skal skrive ham på, for som du selv siger får du fuld forældre myndighed.... dvs. det er DIG der bestemmer.... og der er ingen der kan udlevere barnet til far uden forældremyndighed

Anmeld

15. august 2013

wendler91

DianaRJS skriver:

du skal ikke lyve om noget...

du skal skrive ham på, for som du selv siger får du fuld forældre myndighed.... dvs. det er DIG der bestemmer.... og der er ingen der kan udlevere barnet til far uden forældremyndighed

okay der er bare mange jeg kender der sige han kan få hende være 3 wee '' den ville være hård og så det med juleaften/føslesdag '' 

håber bare han bliver væk'' 

Anmeld

15. august 2013

DianaRJS

okay der er bare mange jeg kender der sige han kan få hende være 3 wee '' den ville være hård og så det med juleaften/føslesdag '' 

håber bare han bliver væk'' 

nej det er ikke rigtig

for det første kan han ikke få hende nogen weekender før barnet er 9-12 måneder, og der er det kun en overnatning, og når tiden kommer til at det er mere end det, kan han få lov at have barnet hver anden weekend og en hverdag HVIS i bor tæt på hinanden, udover det kan han søge om samvær med barnet når det er spæd, men det er måske 2-3 gange i ugen af en times varrighed...

han kan søge om at få barnet hver anden jul og hvert andet nytår. enten en halv påske eller en halv vinterferie...

og som du kan se har han ikek krav på noget.... han kan søge om de ting der.... netop fordi du har forældre myndigheden bliver han låst af det

Anmeld

15. august 2013

Havre74

DianaRJS skriver:

giver dig helt ret her, børn har ikke altid godt af at kende deres far, MEN de har ret til at vide hvem han er der er jo 2 til en tango

jeg ved fra mine at de spørger ofte hvem deres far er, han smuttede fra det hele på min ældstes 2 års fødselsdag og siden har vi ikke set ham, min beskrivelse til deres far er navn, et billede og at mor ikke ved hvor han er ...

jeg har valgt at sige når de bliver 14-16 år og hvis de selv spørger får de den rigtige grund til hvorfor han ikke er en del af deres liv, men på den måde jeg har gjort det på er for at beskytte dem, og fordi jeg faktisk ikke aner hvor han er... men han er stofmisbruger, og er blevet det efter jeg gik fra ham, og derfor er det ikke sundt for mine at skulle se ham... MEN det er så også hans eget valg han ikke ville have noget med dem at gøre....

men alle børn kommer i en alder hvor alle andre har en far og de aner ikke hvem deres er og self vil de gerne vide det også

Jeg er meget enig med dig. Og jeg synes også at det er en god ide, at man fortæller børnene sandheden, når de er gamle nok til at forstå. Men der er desværre nogen der ikke magter forældrerollen og hvis børn skal have kontakt med en sådan, ender de desværre ofte med at blive kastebold.

Jeg har selv 3 børn med den samme mand. Han ønsker kun at se de 2 af børnene og vil ikke fortælle hvorfor han ikke vil se den tredie. Ingen af børnene vil se deres far, men de kan IKKE blive fri, for en far har jo desværre ret til samvær, nærmest uanset hvad. Jeg kæmper på 4. år med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.