seksuelt overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du været udsat for seksuelt overgreb?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.495 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Anonym trådstarter

Har du været udsat for seksuelt overgreb som barn eller voksen?
Jeg tror vi er mange flere end man kender til. Men det er jo også det man hører i forbindelse med diverse undersøgelser. Nu kunne je ggodt tænke mig at høre hvor mange der er herinde.
Du behøver ikke svare på dette indlæg, men kan jo vælge bare at stemme.

Jeg er selv blevet misbrugt af et familiemedlem i min tidlige ungdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

st

Hej,

jeg er ikke selv blevet misbrugt, men jeg har gennem mit arbejde som socialrådgiver kontakt til en del piger som har være udsat for overgreb fra enten en bekendt eller deres forældre. 

Det er triste historier de kan fortælle.

st

Anmeld

15. juli 2009

FrkT

Det er heldigvis et emne, som ikke er så svært for mig at snakke om mere. Jeg blev voldtaget da jeg lige var fyldt 18 år (mens jeg boede i København). Han sidder dog heldigvis i fængsel nu, da jeg ikke var den eneste han voldtog - langt fra. Jeg meldte det dog aldrig, men er rigtig glad for der var mange andre der gjorde!

Anmeld

15. juli 2009

Mor til Frederic og Freya

Kan kun stemme ja...

Blev mishandlet af min daværende plejefar, fra jeg var 2 ½ til 6. Ikke mange der ved det idag, kun dem jeg har rigtig tæt på. Har gået til en bunke af psykologer - men de har alle opgivet... Er slet ikke god til at 'bare sidde at snakke' om det. Gør alt for ondt...
Er gift på 6. år og kan stadig ikke f.eks smøre ham i crem på ryggen mm. Vi var i frankrig for 2 år siden og der måtte det venne par vi var afsted med smøre ham i solcrem..
Har gemt det bag en spiseforstyrrelse lige siden...

Anmeld

15. juli 2009

Nanna1985

Nej jeg har aldrig oplevet det heldigvis..

Har så ONDT af dem, som har været udsat for sådan noget forfærdeligt noget

Anmeld

15. juli 2009

Diana...

Ja det er jeg. mere har jeg ikke lyst til at skrive endnu 

Anmeld

16. juli 2009

FamilienSørensen

Hehe jeg tror folk ville være mere åbne hvis man kunne skive et anonymt svar..

Men lad os springe ud i det..

Jeg har oplevet seksuelt overgreb og gruppevoldtægt, noget jeg havde rigtig svært ved at fortælle min kæreste, han begyndte også at græde da han hørte det.

Har rigtig svært ved at se film hvor folk bliver voldtaget, så begynder jeg simpelthen bare at græde og vil ikke se mere.

Faktisk så har jeg det bedre med at fortælle folk jeg ikke kender om det istedet for folk jeg kender, ved ikke hvorfor? Såsom nu..

Anmeld

16. juli 2009

Honningblomst

Føj..det skræmmer mig at så mange har oplevet grænseoverskridene adfærd fra andre mennesker og direkte overgreb.
Knus til alle..

Anmeld

17. juli 2009

JustAnotherName

Jeg er så heldig at kunne svare nej til dette spørgsmål.

Men jeg har talt med flere, som har oplevet det på den ene eller anden måde.
Det er uhyggeligt så tit det alligevel sker - meget mere end man lige umiddelbart tror og ved...

Jeg kan blive så pisse gal indvendig på vegne af alle de uskyldige børn (og også ældre) som skal leve med sådan en grim oplevelse - En ubærlig skyldfølelse og klam hemmelighed, som det jo oftest er for ofrene 

Anmeld

17. juli 2009

Miamaja

nej, jeg har ikke og jeg foler mig heldig men som en del af et mindre tal, fordi der er saa mange der har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.