Ideer til nem gæsteemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Det må du sørme gerne skrive en opskrift på. Lyder vild lækker

Den kom i min næste kommentar og hvis du ikke lige kan få fat i rabarber, så byt dem ud med hindbær og si kernerne fra, det er også lækkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

pcoramt

Mussen2 skriver:

Vi får gæster lørdag. Uformelt, men jeg mangler ider til gæstemad. Må selvfølgelig gerne være nemt

Hovedret og dessert!

Hvad lavede i sidst i havde gæster

Har en ide til hovedretten, let, lækkert og billigt.. I Rema1000 kan man købe skinkecoulotter i marinade (hvidløg) den tager du og ridser skindsiden, så godt du kan i store tern. En god varm pande med halv olie og halv smør (ikke oliven) og steger de to store flader gyldne. I ovnen ved 175 grader alm ovn i ca 20 minutter. Derefter tager di den ud og lader den hvile 10 minutter under et viskestykke. Kødet skæres i HELT tynde skiver og er rosa stregt. 

vi laver altid en grøn salat til (iceberg,kinakål osv. Er bandlyst!) vi bruger babysalat i bakke fra rema, søde tomater, feta, vindruer, appelsin, forårsløg og agurk og hvis der er andet vi lige synes der er lækkert selve salaten skal skylles og tørres grundigt og så laver jeg en dressing som jeg vender bladene i (solsikke olie, salt og peber) og så et brød til  

vi kan lave retten med rigeligt kød til ca. 110 kr til 4 voksne

Anmeld

17. august 2013

skoust

Mussen2 skriver:

Lækkert lyder det og nemt alligevel. Tomater med ost hvordan laver du det?

jeg skære tomaterne over og putter revet ost på og så ind i ovnen og når osten er smeltet er det færdig og det smager bare så godt

Anmeld

17. august 2013

jydeinden

sidst vi havde gæster var nytårs aften. der fik vi hel lakse side med grøntsager og sauce til samt kartofler.. det er nemt men ikke just gratis altid hehe

og så fik vi hjemmelavet æbletærte til dessert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.