Ideer til nem gæsteemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.122 visninger
23 svar
1 synes godt om
13. august 2013

Mussen2

Vi får gæster lørdag. Uformelt, men jeg mangler ider til gæstemad. Må selvfølgelig gerne være nemt

Hovedret og dessert!

Hvad lavede i sidst i havde gæster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

skoust

Mussen2 skriver:

Vi får gæster lørdag. Uformelt, men jeg mangler ider til gæstemad. Må selvfølgelig gerne være nemt

Hovedret og dessert!

i lørdags havde vi gæster og der fik vi 

til forret : lakserulade på salat bund

til hovedret: svinemedaljoner med nye kartofler beranaisesovs aspargs rullet ind i bacon stegt på panden tomater med ost inde i ovnen og stegt champignon

til dessert: frisk frugt (vi brugte kirsebær,jordbær og blåbær) med vanilje creme og fløde og knuste kys kager

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

skoust skriver:

til hovedret: svinemedaljoner med nye kartofler beranaisesovs aspargs rullet ind i bacon stegt på panden tomater med ost inde i ovnen og stegt champignon

til dessert: frisk frugt (vi brugte kirsebær,jordbær og blåbær) med vanilje creme og fløde og knuste kys kager

Lækkert lyder det og nemt alligevel. Tomater med ost hvordan laver du det?

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

skoust skriver:

Lækkert lyder det og nemt alligevel. Tomater med ost hvordan laver du det?

Anmeld

13. august 2013

L&V

Jeg syntes jo en go bøf er fab gerne med nye kartofler der er stegt i ovnen med timian, en lækker sauce og salat

marenge bund med rørt is og friskebær og reven chokolade

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

Månsson skriver:

Jeg syntes jo en go bøf er fab gerne med nye kartofler der er stegt i ovnen med timian, en lækker sauce og salat

marenge bund med rørt is og friskebær og reven chokolade

Uhhhm den dessert lyder lækker. Hvordan laver du det?

Anmeld

13. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mussen2 skriver:

Hovedret og dessert!

Sidst vi havde "rigtige" gæster og ikke bare "du kan da bare spise med"-gæster, så lavede jeg plankelaks til hovedret og så frugt med vaniljecreme til dessert...

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

Ms.Sunshine skriver:

Sidst vi havde "rigtige" gæster og ikke bare "du kan da bare spise med"-gæster, så lavede jeg plankelaks til hovedret og så frugt med vaniljecreme til dessert...

Plankelaks, det kender jeg ikke, men laks er jo altid lækkert og man glemmer tit fisk som alternativ

Anmeld

13. august 2013

EnSødMor

Mussen2 skriver:

Hovedret og dessert!

Kommer an på hvor mange i bliver, men er hit er; 

Koteletter i fad eller

mørbrad i fad, med grøntsager, hakket tomater & fløde, ind i ovnen i halvanden time, server m. Ris eller pasta... Dejligt  

dessert ville jeg købe noget is eller noget lækkert kage. ;-) 

Anmeld

13. august 2013

L&V

Mussen2 skriver:

Uhhhm den dessert lyder lækker. Hvordan laver du det?

Altså jeg laver en marenges bund køber 1 l billig vanilie is og 1/2l piskefløde. Pisker det til flødeskum, putter vaniliesukker i og blander det hurtigt med isen. putter hakket chokolade i og putter det på den kolde marenges bund og i fryseren.. Sidst havde jeg købt brombær,hindbær, blåbær og ribs og dem puttede jeg på lige inden servering og det var intet tilbage efter servering

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.