Ideer til nem gæsteemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mussen2 skriver:

Plankelaks, det kender jeg ikke, men laks er jo altid lækkert og man glemmer tit fisk som alternativ

jeg synes det er simpelt og rigtig lækkert...

Jeg giver laksen kort tid på panden inden jeg ligger den på planken og så kartoffelmos (med æg/æggeblomme) og så en lille kugle af smør på toppen efter den har været i oven...

Jeg lærte den af mine forældre.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

Mussen2

Månsson skriver:

Altså jeg laver en marenges bund køber 1 l billig vanilie is og 1/2l piskefløde. Pisker det til flødeskum, putter vaniliesukker i og blander det hurtigt med isen. putter hakket chokolade i og putter det på den kolde marenges bund og i fryseren.. Sidst havde jeg købt brombær,hindbær, blåbær og ribs og dem puttede jeg på lige inden servering og det var intet tilbage efter servering

Bruger du frosne bær. Hvor meget vaniliesukker og chokolade. Skal det være mørk eller lys choko? Marengsen kan man vel også købe, hvis det skal være nemt

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

Ms.Sunshine skriver:

jeg synes det er simpelt og rigtig lækkert...

Jeg giver laksen kort tid på panden inden jeg ligger den på planken og så kartoffelmos (med æg/æggeblomme) og så en lille kugle af smør på toppen efter den har været i oven...

Jeg lærte den af mine forældre.....

Ahhh, så er jeg med. Altid godt med familie retter.

Anmeld

13. august 2013

L&V

Mussen2 skriver:

Bruger du frosne bær. Hvor meget vaniliesukker og chokolade. Skal det være mørk eller lys choko? Marengsen kan man vel også købe, hvis det skal være nemt

Nej friske. køber bare det der er sæson for.. åh bum bum en tsk vil jeg tro og man ska ik være fedtet med chokoladen tror jeg brugte 5daim .. Ja syntes bare de er så tørre hvor en hjemmelavet er svampet

Anmeld

13. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mussen2 skriver:

Ahhh, så er jeg med. Altid godt med familie retter.

ja... jeg lavede den til nytår for et par år siden... knægten fik så "alm" laks med kartoffelmosen ved siden af da han kun var 3... 

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

Månsson skriver:

Nej friske. køber bare det der er sæson for.. åh bum bum en tsk vil jeg tro og man ska ik være fedtet med chokoladen tror jeg brugte 5daim .. Ja syntes bare de er så tørre hvor en hjemmelavet er svampet

Tjek, det kan være det skal prøves

Anmeld

13. august 2013

L&V

Mussen2 skriver:

Tjek, det kan være det skal prøves

Det er i hvert fald lækkert og nemt

Anmeld

13. august 2013

tarkoflen

Lakridsmarengs med vaniljeis og rabarberkompot til dessert, alt kan laves i forvejen og skal bare lægges sammen lige inden servering

Anmeld

13. august 2013

tarkoflen

Og her kommer opskriften så

http://www.altfordamerne.dk/opskrifter/opskrifter/ marengs-med-rabarberkompot-og-vaniljeis/

Jeg smager bare marengsen til med lakridspulver, ca 2 spsk af den fra naturdrogeriet

Anmeld

13. august 2013

Mussen2

tarkoflen skriver:

Lakridsmarengs med vaniljeis og rabarberkompot til dessert, alt kan laves i forvejen og skal bare lægges sammen lige inden servering

Det må du sørme gerne skrive en opskrift på. Lyder vild lækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.