Anonym skriver:
Tak for dit indlæg. 
Jeg forstår til dels godt hvad du siger. Jeg kan dig ikke se hvordan jeg på nogen måde kan være op til 8 uger henne? Min cyklus er ret så stabil på de cirkus 28 dage. Jeg kender godt nok ikke mit ægløsningstidspunkt. Men lad os antage jeg har ægløsning ca 14 dage før forventet mens. Da vil jeg så have røget et par enkelte cigaretter i de 2 uger.. de sidste par dage op til mens har jeg sjældent røget, netop fordi tanken om at jeg kunne være gravid hopper rundt i mit hoved. Men når så moster rød er dukket op bliver jeg bare ØV og ja så har jeg lyst til en smøg... 
Som jeg har skrevet i nogle af de andre indlæg, så synes jeg bare det er rigtig svært at stoppe, så længe der ikke er 2 streger... Der er jo rigtig, RIGTIG mange ting man ikke bør når man er gravid. Jeg ville ikke orke at være gravid eller forsøge at blive det, hvis jeg ikke måtte bruge, make-up, min elskede parfume, drikke et glas god vin en lørdag aften, tage en tur i go-kart, spise rødt kød, holde mig fra storbyerne der er fyldt med giftige partikler i luften fra bl.a tusindevis af biler/busser/lastbiler og så videre og så videre, fra DEN DAG jeg planlage babyprojekt... RIGTIG mange af tingene holder jeg mig fra så snart jeg opdager at jeg er gravid, men ville ikke orke det allerede nu. Men måske jeg bare kommer med en masse undskyldninger.... Jeg er bare rigtig god til at dunke mig selv i hovedet med alle de ting jeg kunne/burde gøre bedre. Mht rygningen har jeg nok der hvor jeg prøver at sige til mig selv, tag en slapper, ellers bliver du ulidelig at være sammen med.... Og fra mit helt igennem egoistiske, selviske synpunkt vil jeg hellere 1-3 smøger end 1 plade chokolade for jeg bliver så uendelig ked af mig selv når jeg er tyk, som jeg er nu hvor jeg har en bmi lige over 25. Jeg orker ikke flere kg uden at det er pga en baby...
Tror faktisk der er få der ville (kunne) overholde alle regler allerede fra pb start?....
Siger 8 uger fordi jeg selv først kunne teste positivt der
det var ikke et indlæg som skulle give dig dårlig samvittighed eller noget, håbede jeg måske kunne prikke lidt til dig for at få dig til at stoppe (ikke fordi jeg skal blande mig)
men rygning er bare rigtig usundt, mistede både svigermor sidste år og min bedstefar til det skidt, så bliver lidt ked af det når folk (med børn) ryger, for det er bare en frygtelig måde at miste sine kære på,
du behøver ikke forsvarer dig selv, dømmer ingen, er bare blevet miljø skadet