Rygning mens man forsøger at blive gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Anonym trådstarter

mie89 skriver:

Altså jeg må indrømme at jeg også røg i de 13 måneder der gik inden vi blev gravide - jeg stoppede den dag jeg fik de to streger, og har ikke rørt en smøg siden da 
Men om rygningen har været med til at det tog os 13 forsøg, det ved jeg ærlig taget ikke... Blev gravid den første måned vi prøvede med ægløsningsteste, så tror ligeså meget det har været et spørgsmål om at ramme det rigtige tidspunkt og det faktum at det var her i sommerferie, hvor jeg kunne slappe totalt af ovenpå et virkelig hårdt studieår at jeg blev gravid 

Jeg forstår virkelig godt at det er svært at stoppe! Jeg forsøgte også nogle gange, men endte altid med at starte igen, af den ene eller anden grund... Hvis du kan finde motivationen til at stoppe, er det jo at foretrække, men der er så mange andre ting der kan gøre at man ikke er blevet gravid - så så længe du stopper når du er blevet det, synes jeg altså det er okay.. Bare hold det til et minimum  

Og selvom det var det mest naturlige i verden at smide smøgerne da jeg fik en positiv test, har man stadig lyst til en indimellem! Jeg har ikke røget i 2 uger, men føler stadig trængen sommetider - men spiren i min mave er den motivation jeg havde brug for der gør at jeg ikke falder i denne gang 

Al mulig held og lykke 

tak for dine søde ord 

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste  Jeg har allerede et barn, og jeg ryger kun når jeg ikke er sammen med ham, fx lige et par stykker om aftenen. Jeg røg heller ikke da jeg var gravid med ham, men begyndte desværre igen et stykke tid efter jeg havde født... Baby i maven er helt klart motivation nok for mig, til ikke at ryge. Dermed ikke sagt at jeg dømmer dem der gør. Jeg ville bare personligt aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg fik et barn der ikke var sundt og rask (uanset om det kunne påvises eller ikke at det var smøgerne under graviditeten der havde gjort det) så jo jeg havde også rigtig meget lyst sidst jeg var gravid (og jo nok derfor jeg startede igen) men jeg kan sagtens holde det, så snart jeg ser de 2 vidunderlige streger. Jeg føler nok bare på en eller anden mærkelig måde, at hvis de to "skide" streger alligevel ikke gider dukke op, så er det sku irreterende ikke at må synde med noget som helst! Derfor nyder jeg også stadig alkohol inden stregerne. men det har så ikke dårlig samvittighed over. Det er mere de skide smøger. Jeg VED jo godt hvor usundt det er. 

Nå men jeg vil med lidt mindre dårlig samvittighed nyde en smøg her til aften. På en eller anden måde føler jeg det også bare mindre anstrengende det med pb på den her måde. Mit liv er ikke sat på "standby" på samme måde føler jeg. Og jeg synes jeg derved har lidt mindre babe-zilla i mig så....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Anonym trådstarter

Og tak til jer andre for jeres indlæg  Jeg vil bare ikke "like" dem, for så kan i vist nok se hvem jeg er  (Jaja kylling)

jeg har lige svaret et af indlæggene, men det er lige så meget til I andre 

Tak piger/tøser/damer! 

Anmeld

12. august 2013

Tulipan

modesty skriver:

Det passer ikke. Som overlægen på Rigets fertilitetsafdeling sagde til mig "røg brænder æg af".

http://blog.female-fertility.dk/post/2012/01/09/Rygning-nedsaetter-chancerne-for-graviditet.aspx

"En ung kvinde har 20-25% chance for at blive gravid i hver menstruationscyklus. Blandt rygere faldt graviditetschancen med 10-40% i hver cyklus og jo flere cigaretter en kvinde røg, jo længere tid må hun vente før graviditet opnås. Selv et lavt rygeforbrug kan have betydelig indflydelse på den kvindelige fertilitet."

Helt enig!!!
Der er rigtig mange undersøgelser, der viser at rygning nedsætter fertiliteten.

Hvis du alligevel skal stoppe hvorfor så ikke gøre det nu og øge dine chancer for at blive gravid?

Nu har jeg aldrig røget, og ved ikke hvordan det er at være afhængig, men har læst en del om hvor meget det skader fostre at moren ryger, så derfor tænker jeg at jo hurtigere man stopper jo bedre!

Anmeld

12. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja... Sagen er den at jeg er en af de rygere der stopper (og starter) konstant med at ryge har været igennem en SA og efter den faldte jeg i efter en ellers lang pause. Vi er stadig igang med (nyt) pb, men jeg har bare rigtig svært ved at stoppe (igen-igen). det er endnu ikke lykkedes at blive gravide igen (indtil videre 3 forsøg efter SA) jeg ved at så snart jeg står med en positiv G test jamen så ryger jeg ikke en eneste smøg resten af min graviditet. Men indtil den er der, er det sgu bare skide svært!.. Men tænker også om netop de 5 smøger om dagen er det der gør jeg ikke bliver gravid igen?.....

Andre der har det på samme måde?...

hilsen hende med rygrad som en fladmast regnorm.....

tror ikke det gør udslaget på om du bliver det når ikke det er mere. men kan gøre at din slimhinde ikke er så tyk i forhold til risiko for endnu en s.a. men det tror jeg er minimalt jeg forstår dig dog udemærket da jeg var i samme situation. 

Anmeld

12. august 2013

Mie89

Anonym skriver:

tak for dine søde ord 

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste  Jeg har allerede et barn, og jeg ryger kun når jeg ikke er sammen med ham, fx lige et par stykker om aftenen. Jeg røg heller ikke da jeg var gravid med ham, men begyndte desværre igen et stykke tid efter jeg havde født... Baby i maven er helt klart motivation nok for mig, til ikke at ryge. Dermed ikke sagt at jeg dømmer dem der gør. Jeg ville bare personligt aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg fik et barn der ikke var sundt og rask (uanset om det kunne påvises eller ikke at det var smøgerne under graviditeten der havde gjort det) så jo jeg havde også rigtig meget lyst sidst jeg var gravid (og jo nok derfor jeg startede igen) men jeg kan sagtens holde det, så snart jeg ser de 2 vidunderlige streger. Jeg føler nok bare på en eller anden mærkelig måde, at hvis de to "skide" streger alligevel ikke gider dukke op, så er det sku irreterende ikke at må synde med noget som helst! Derfor nyder jeg også stadig alkohol inden stregerne. men det har så ikke dårlig samvittighed over. Det er mere de skide smøger. Jeg VED jo godt hvor usundt det er. 

Nå men jeg vil med lidt mindre dårlig samvittighed nyde en smøg her til aften. På en eller anden måde føler jeg det også bare mindre anstrengende det med pb på den her måde. Mit liv er ikke sat på "standby" på samme måde føler jeg. Og jeg synes jeg derved har lidt mindre babe-zilla i mig så....

Jeg er fuldstændig enig med alt hvad du skriver ! 

Hvis jeg havde gået hele sidste år uden at ryge, drikke osv. havde det sku været lidt bittert.. Desuden er mig og min kæreste begge forholdvis unge (24 og 26) så det var jo ikke fordi vi havde sindsygt travlt med at blive gravide - men er så lykkelig over at det nu er sket!  Og så passer det med at jeg kan gå direkte på barsel når jeg er færdig med min uddannelse til sommer - skal bare lige klare de sidste eksamener med en nyfødt 

Men altså jeg synes det er helt fornuftigt det du gør - og jeg har bestemt heller ikke dårlig samvittighed med at jeg røg indtil jeg fik stregerne - og det samme med alkohol  Så længe man bare stopper når man bliver gravid, kan altså få helt ondt i maven når jeg ser gravide kvinder med en smøg i hånden ... 

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det passer ikke. Som overlægen på Rigets fertilitetsafdeling sagde til mig "røg brænder æg af".

http://blog.female-fertility.dk/post/2012/01/09/Rygning-nedsaetter-chancerne-for-graviditet.aspx

"En ung kvinde har 20-25% chance for at blive gravid i hver menstruationscyklus. Blandt rygere faldt graviditetschancen med 10-40% i hver cyklus og jo flere cigaretter en kvinde røg, jo længere tid må hun vente før graviditet opnås. Selv et lavt rygeforbrug kan have betydelig indflydelse på den kvindelige fertilitet."

Tak for dit indlæg 

Jeg har lige læst linket og jo jeg ved godt smøge er dumme, men Jeg kunne så aldrig finde på at ryge mens jeg var/er gravid...

der er jo mange faktorer der påvirker. Det er også mega usundt at bo i storbyen og at cykle i tæt trafik dagligt. Faktisk sku jeg mene at have læst det er i kategori med at ryge 

Jeg bor på landet så jeg må have lidt goodwill at hente der  (Spøg til side, som jeg skriver VED jeg godt det er noget lort. Jeg mangler bare gejsten til HELT at droppe dem. Så gør det det jo heller ikke nemmere at manden ryger og stort set altid har gjort i den tid vi har været sammen)...

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

mie89 skriver:

Jeg er fuldstændig enig med alt hvad du skriver ! 

Hvis jeg havde gået hele sidste år uden at ryge, drikke osv. havde det sku været lidt bittert.. Desuden er mig og min kæreste begge forholdvis unge (24 og 26) så det var jo ikke fordi vi havde sindsygt travlt med at blive gravide - men er så lykkelig over at det nu er sket!  Og så passer det med at jeg kan gå direkte på barsel når jeg er færdig med min uddannelse til sommer - skal bare lige klare de sidste eksamener med en nyfødt 

Men altså jeg synes det er helt fornuftigt det du gør - og jeg har bestemt heller ikke dårlig samvittighed med at jeg røg indtil jeg fik stregerne - og det samme med alkohol  Så længe man bare stopper når man bliver gravid, kan altså få helt ondt i maven når jeg ser gravide kvinder med en smøg i hånden ... 

Tillykke med graviditet og snart færdig uddannelse   Eksamner med baby har jeg hørt skulle være lidt hårdt, men det gør man gerne for en baby ku jeg forstille mig!  Og så er jeg sikker på du får en dejlig guldklump der gør det easy-peacy at negle de eksamner!! 

Anmeld

12. august 2013

Mie89

Anonym skriver:

Tillykke med graviditet og snart færdig uddannelse   Eksamner med baby har jeg hørt skulle være lidt hårdt, men det gør man gerne for en baby ku jeg forstille mig!  Og så er jeg sikker på du får en dejlig guldklump der gør det easy-peacy at negle de eksamner!! 

Tusind tak!

Altså det er til maj-juni næste år, så der er jo heldigvis god tid til at forberede sig  Det bliver sikkert sindsygt hårdt - men har heldigvis bedsterne tæt på, så de skal nok hjælpe til  Og hvis jeg dumper en af dem, kan jeg tage den om til august, så værre er det jo heller ikke 

Held og lykke med forsøget på at blive gravide - håber snart lykken til smiler jer også 

Anmeld

12. august 2013

baby012

Tak for dit indlæg 

Jeg har lige læst linket og jo jeg ved godt smøge er dumme, men Jeg kunne så aldrig finde på at ryge mens jeg var/er gravid...

der er jo mange faktorer der påvirker. Det er også mega usundt at bo i storbyen og at cykle i tæt trafik dagligt. Faktisk sku jeg mene at have læst det er i kategori med at ryge 

Jeg bor på landet så jeg må have lidt goodwill at hente der  (Spøg til side, som jeg skriver VED jeg godt det er noget lort. Jeg mangler bare gejsten til HELT at droppe dem. Så gør det det jo heller ikke nemmere at manden ryger og stort set altid har gjort i den tid vi har været sammen)...

Men du ryger jo netop når du er gravid hvis du først stopper når stregen er der? 

Så er du jo imellem 4-8 uger henne, den allermest sårbare periode i et lille barns liv.. 

Så, hvorfor ikke bare stoppe? Tænk på at den lille baby der (måske) ligger ubemærket i maven og tager farlige stoffer til sig? Kan man tilgive sig selv hvis barnet så fejler noget senere som kunne komme af rygning? 

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Men du ryger jo netop når du er gravid hvis du først stopper når stregen er der? 

Så er du jo imellem 4-8 uger henne, den allermest sårbare periode i et lille barns liv.. 

Så, hvorfor ikke bare stoppe? Tænk på at den lille baby der (måske) ligger ubemærket i maven og tager farlige stoffer til sig? Kan man tilgive sig selv hvis barnet så fejler noget senere som kunne komme af rygning? 

Tak for dit indlæg. 

Jeg forstår til dels godt hvad du siger. Jeg kan dig ikke se hvordan jeg på nogen måde kan være op til 8 uger henne? Min cyklus er ret så stabil på de cirkus 28 dage. Jeg kender godt nok ikke mit ægløsningstidspunkt. Men lad os antage jeg har ægløsning ca 14 dage før forventet mens. Da vil jeg så have røget et par enkelte cigaretter i de 2 uger.. de sidste par dage op til mens har jeg sjældent røget, netop fordi tanken om at jeg kunne være gravid hopper rundt i mit hoved. Men når så moster rød er dukket op bliver jeg bare ØV og ja så har jeg lyst til en smøg... 

Som jeg har skrevet i nogle af de andre indlæg, så synes jeg bare det er rigtig svært at stoppe, så længe der ikke er 2 streger... Der er jo rigtig, RIGTIG mange ting man ikke bør når man er gravid. Jeg ville ikke orke at være gravid eller forsøge at blive det, hvis jeg ikke måtte bruge, make-up, min elskede parfume, drikke et glas god vin en lørdag aften, tage en tur i go-kart, spise rødt kød, holde mig fra storbyerne der er fyldt med giftige partikler i luften fra bl.a tusindevis af biler/busser/lastbiler og så videre og så videre, fra DEN DAG jeg planlage babyprojekt... RIGTIG mange af tingene holder jeg mig fra så snart jeg opdager at jeg er gravid, men ville ikke orke det allerede nu. Men måske jeg bare kommer med en masse undskyldninger.... Jeg er bare rigtig god til at dunke mig selv i hovedet med alle de ting jeg kunne/burde gøre bedre. Mht rygningen har jeg nok der hvor jeg prøver at sige til mig selv, tag en slapper, ellers bliver du ulidelig at være sammen med.... Og fra mit helt igennem egoistiske, selviske synpunkt vil jeg hellere 1-3 smøger end 1 plade chokolade for jeg bliver så uendelig ked af mig selv når jeg er tyk, som jeg er nu hvor jeg har en bmi lige over 25. Jeg orker ikke flere kg uden at det er pga en baby...

Tror faktisk der er få der ville (kunne) overholde alle regler allerede fra pb start?....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.