mon der er noget vi kan gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jamen det burde de så ikke kunne slippe afsted med
Håber hans fagforening kan gøre noget for jer

Håber jeg også
For synes selv det lyder meget underligt det nummer de har gang i. Men om det er den mail han har sendt selvom de siger det ikke er derfor og de var glade for den mail. Eller om det er fordi han skal på barsel snart. Tror ikke på det manglende arbejde, når de har ansat en ny. Som de siger er derfor han er fyret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det lyder mærkeligt. Et det til den samme stilling manden er blevet ansat?
Lige af nysgerrighed. Er han blevet bedt om at skrive ris og ros? Har han sendt den mail lige inden ferie eller har de drøftet mailen med ham inden han gik på ferie? Og hvem fik den mail? Er det hans nærmeste chef eller nogen længere oppe? Jeg tror bare det er godt at sige negative ting om sit arbejdstid personligt til sin chef, da det skrevne nemt kan misforstås, men mener dog ikke det burde være fyringsgrund.

Anmeld

11. august 2013

aarhusmor

Anonym skriver:

Det er den samme stilling.

Det kan de ikke. Og fagforeningen får nok en erstatning hjem til ham. Men nok ikke jobbet tilbage desværre.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det lyder mærkeligt. Et det til den samme stilling manden er blevet ansat?
Lige af nysgerrighed. Er han blevet bedt om at skrive ris og ros? Har han sendt den mail lige inden ferie eller har de drøftet mailen med ham inden han gik på ferie? Og hvem fik den mail? Er det hans nærmeste chef eller nogen længere oppe? Jeg tror bare det er godt at sige negative ting om sit arbejdstid personligt til sin chef, da det skrevne nemt kan misforstås, men mener dog ikke det burde være fyringsgrund.

præcis den samme stilling de har ikke forskellige stillinger i det firma.
Men de bliver tit spurgt i firmaet om de kan gøre noget bedre, også valgte min kæreste så at skrive en mail til dem både godt og skidt om det.for at få det hele med. Han blev så kaldt til samtale i fredags hvor de sagde de var glad for han turde stå frem og det var en god mail, men de havde altså valgt og fyrer ham og det ville de allerede havde gjort før han tog på ferie, hvor de så har ansat en ny mens vi har været på 14 dags ferie, han skrev først mailen her efter vi er kommet hjem. og nu her omkring 14 dage efter og omkring en måned til termin fyrer de ham, men den nye bliver ikke fyret, og deres begrundelse på at fyrer ham er pga manglende arbejde.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det kan de ikke. Og fagforeningen får nok en erstatning hjem til ham. Men nok ikke jobbet tilbage desværre.

det har de altså gjort. de har ikke noget med forskellige stillinger han er bare ansat som elektriker, ligesom min kæreste og ikke noget med de er uddannet inden for noget specielt.
tror nu også han er ret ligeglad med det firma efter det nummer der.

Anmeld

11. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

sagen er den at min kæreste blev kaldt til samtale i firmaet i fredags efter han havde skrevet en mail til firmaet om hvad der var galt i det firma og hvad der var godt selvfølgelig. Men han skulle så til samtale og de siger så til ham at de var glade for han havde skrevet den her mail, og bla bla bla. Men nå de havde valgt og fyre ham og ville faktisk have gjort det inden han tog på ferie, men imens vi var på ferie har de ansat en ny, som ikke bliver fyret. skal siges min kæreste har altså været der i 6 år og de har altid virket så glade for ham. men vi begynder så og tænke på om de har kunne finde på at fyrer ham fordi de ved han snart skal på barsel er sat til næste måned, og ved firmaet udmærket godt. men de har sagt det er pga manglende arbejde men det kan vi ikke få til at hænge sammen når de har ansat en ny. er det kun os der synes der virker noget galt i at de fyrer ham så tæt på barsel og siger det pga manglende arbejde, og de så har ansat en ny. kan det da ikke rigtig være pga manglende arbejde tænker jeg. men nu ville jeg hører jer ad.

Hvis i har oplyst arbejdspladsen om at du er gravid og at han skal på barsel i den næsrmeste fremtid må de IKKE fyre ham..

Jeg synes i skal gå til fagforeningen med det samme..

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Hvis i har oplyst arbejdspladsen om at du er gravid og at han skal på barsel i den næsrmeste fremtid må de IKKE fyre ham..

Jeg synes i skal gå til fagforeningen med det samme..

De har faktisk vist fra starten af min graviditet og fået termins dato afvide og det hele. Så de har hele tiden vist at i september måned han nok skal på barsel der. men vi ringer også til fagforening imorgen for det er en meget mærkelig grund de har valgt at fyrer på for den holder jo ikke når de ansætter en ny

Anmeld

11. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

præcis den samme stilling de har ikke forskellige stillinger i det firma.
Men de bliver tit spurgt i firmaet om de kan gøre noget bedre, også valgte min kæreste så at skrive en mail til dem både godt og skidt om det.for at få det hele med. Han blev så kaldt til samtale i fredags hvor de sagde de var glad for han turde stå frem og det var en god mail, men de havde altså valgt og fyrer ham og det ville de allerede havde gjort før han tog på ferie, hvor de så har ansat en ny mens vi har været på 14 dags ferie, han skrev først mailen her efter vi er kommet hjem. og nu her omkring 14 dage efter og omkring en måned til termin fyrer de ham, men den nye bliver ikke fyret, og deres begrundelse på at fyrer ham er pga manglende arbejde.

Okay. Ja det lyder underligt. Jeg ville nok hive fat i en fagforening. Har din mand spurgt dem hvordan begrundelsen kan hænge sammen med nyansættelse af en anden.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Okay. Ja det lyder underligt. Jeg ville nok hive fat i en fagforening. Har din mand spurgt dem hvordan begrundelsen kan hænge sammen med nyansættelse af en anden.

Han ringer også til fagforeningen imorgen går jeg ud fra. Nej tror han var meget chokeret over at blive fyret.

Anmeld

11. august 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Det er den samme stilling.

Til fagforeningen.. Det bliver dyrt for dem.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.