mon der er noget vi kan gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
24 svar
7 synes godt om
11. august 2013

Anonym trådstarter

sagen er den at min kæreste blev kaldt til samtale i firmaet i fredags efter han havde skrevet en mail til firmaet om hvad der var galt i det firma og hvad der var godt selvfølgelig. Men han skulle så til samtale og de siger så til ham at de var glade for han havde skrevet den her mail, og bla bla bla. Men nå de havde valgt og fyre ham og ville faktisk have gjort det inden han tog på ferie, men imens vi var på ferie har de ansat en ny, som ikke bliver fyret. skal siges min kæreste har altså været der i 6 år og de har altid virket så glade for ham. men vi begynder så og tænke på om de har kunne finde på at fyrer ham fordi de ved han snart skal på barsel er sat til næste måned, og ved firmaet udmærket godt. men de har sagt det er pga manglende arbejde men det kan vi ikke få til at hænge sammen når de har ansat en ny. er det kun os der synes der virker noget galt i at de fyrer ham så tæt på barsel og siger det pga manglende arbejde, og de så har ansat en ny. kan det da ikke rigtig være pga manglende arbejde tænker jeg. men nu ville jeg hører jer ad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

hesøth

Anonym skriver:

sagen er den at min kæreste blev kaldt til samtale i firmaet i fredags efter han havde skrevet en mail til firmaet om hvad der var galt i det firma og hvad der var godt selvfølgelig. Men han skulle så til samtale og de siger så til ham at de var glade for han havde skrevet den her mail, og bla bla bla. Men nå de havde valgt og fyre ham og ville faktisk have gjort det inden han tog på ferie, men imens vi var på ferie har de ansat en ny, som ikke bliver fyret. skal siges min kæreste har altså været der i 6 år og de har altid virket så glade for ham. men vi begynder så og tænke på om de har kunne finde på at fyrer ham fordi de ved han snart skal på barsel er sat til næste måned, og ved firmaet udmærket godt. men de har sagt det er pga manglende arbejde men det kan vi ikke få til at hænge sammen når de har ansat en ny. er det kun os der synes der virker noget galt i at de fyrer ham så tæt på barsel og siger det pga manglende arbejde, og de så har ansat en ny. kan det da ikke rigtig være pga manglende arbejde tænker jeg. men nu ville jeg hører jer ad.

Hvis han er i en fagforening, så kontakt dem for hjælp.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hvis han er i en fagforening, så kontakt dem for hjælp.

det gøre han også imorgen. men ville bare hører om det kun er os der synes det virker meget underligt det de har gjort

Anmeld

11. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det der må de slet ikke...

man må ikke fyre og ansætte på samme tid medmindre der har været brud på kontrakten af en eller anden form... såsom hvis han havde stjålet fra dem eller lignende...

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

det der må de slet ikke...

man må ikke fyre og ansætte på samme tid medmindre der har været brud på kontrakten af en eller anden form... såsom hvis han havde stjålet fra dem eller lignende...

de sagde de ville have fyret ham inden han gik på ferie. men gjorde de ikke. men mens vi var på ferie ansatte de en ny, og de fyrede min kæreste i fredags, men ham den nye bliver ikke fyret, og de siger min kæreste bliver fyret pga manglende arbejde, og de ved så også godt at jeg snart ska føde. synes selv det virker meget mistænkeligt. og grunden som står i fyrseddelen er manglende arbejde som det ikke kan være når de vælger at ansætte en ny mens han er på ferie

Anmeld

11. august 2013

Muffinmus

Hvad er deres rigtige begrundelse? Det er jo den der er vigtig når i går til fagforeningen;-)

Altså manglende arbejde dur jo ikke når de ansætter em ny

.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hvad er deres rigtige begrundelse? Det er jo den der er vigtig når i går til fagforeningen;-)

Altså manglende arbejde dur jo ikke når de ansætter em ny

.

Det er den som står i fyrseddelen og min kæreste fik ikke rigtig nogen forklaring på det

Anmeld

11. august 2013

wamse

De kan jo godt fyre ham, og ansætte en anden, hvis det ikke er til samme stilling. Det har min lillebror lige været udsat for.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

De kan jo godt fyre ham, og ansætte en anden, hvis det ikke er til samme stilling. Det har min lillebror lige været udsat for.

Det er den samme stilling.

Anmeld

11. august 2013

wamse

Anonym skriver:

Det er den samme stilling.

Jamen det burde de så ikke kunne slippe afsted med
Håber hans fagforening kan gøre noget for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.