Sølv eller guldsmykker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Juliekp

Hej Piger,

Jeg står i den super dejlige situation, at jeg har nogle penge jeg vil bruge på smykker (eller bare et smukke). Mit store dilemma er om det skal være sølv eller guldsmykke.

Da jeg var yngre gik jeg kun med sølvsmykker, og jeg synes faktisk jeg har mange fede fingerringe i sølv. Så blev jeg gift og 'voksen', fik en vielsesring i guld og så gik jeg over til guldsmykker. Jeg er glad for mine guldsmykker, men det er ligesom en anden 'stil' end sølvsmykker.

Hvad tænker I om guld og sølvsmykker?

til nogle hudtyper synes jeg guld smykker passer særlig godt, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg er en 'sølv'-pige eller en 'guld'-pige. Hvis det skulle have nogen betydning for jeres svar, så kan jeg fortælle at jeg har passeret de 40 år (og er nok en af de 'gamle' herinde)

Da jeg var yngre gik jeg kun med sølv smykker og mine piercinger (navlen og under læben) skulle også være sølv.

Idag går jeg kun med guldsmykker, elsker guld! Mine piercinger er også guld nu. Jeg synes det er det som passer bedst til mig, min alder og hudtype.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
MariaE skriver:

Ømh, for mig hører guld vist mest til gamle mennesker og etniske folk sådan HELT groft skåret....for prangende....eller dvs, nogle etniske grupper, især mænd kører stilen lidt for hårdt, sammen med gamle Edna nede af gadenmåske også fordi det i mange samfund i mange tusinde år har været et status symbol, meget mere end sølvsmykker har. Synes ikke guld skal bæres som prangende pynt. Men har da set enkelte okay guldsmykker til yngre. Til gengæld er man så vant til at se guldsmykker hos etniske piger og mænd at det nærmest ville se fjollet id med sølv tænker jeg
Jeg synes sølv smykker kan være fantastisk teenageagtige, men samtidigt kan man få meget smukt der ikke er prangende....guld holder sig dog bedre end sølv der nogle gange bliver lidt tristere med tiden.
Og ellers kan jeg godt lidt hvidguld der er smukt som guldet, men ikke prangende eller for gammelt

Måske burde jeg acceptere jeg er voksen og købe guldringe og guld halskæder, meeeen, uha, det bliver vist en råd overgang da jeg er bange for jeg vil føle mig som en på 80
Min vielsesring er hvidguld, mit brillant armbånd og øreringe til featureuge er også hvidguld, har en enkelt guldkhalskæde, aldrig brugt

Jeg går også kun med guld men jeg er også etnisk 

Anmeld

9. august 2013

BabyMus

Jeg synes det kommer an på hvilket noget tøj man har på. Noget passer sølv til og noget passer guld til.

Jeg går mest med guld og er ikke så god til for meget sølv. Jeg kan så bedre lide det oxiderede sølv, som er lidt mere sort i det.

Anmeld

9. august 2013

Mumto3

Ih, hvor er jeg glad for at jeg spurgte jer. Jeg synes I har nogle gode og overraskende vinkler på det.

Jeg er også selv fortaler for at 'falde for et smykke' og så tage det uanset om det er i sølv eller guld. Men jeg synes at der er så stor forskel på de to ting, at jeg kan ikke bare kigge, jeg er nød til at vide hvad jeg går efter.

Georg Jensen har nogle rigtig flotte ringe, men jeg synes også att 3.000-5.000 kr er rigtig mange penge for en sølvring eller armbånd. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at så kunne jeg næsten lige så godt købe en ny guldring. For selvom de er flotte, så er det 'bare' sølv.

Anmeld

10. august 2013

gædde/gitte

Mumto3 skriver:

Hej Piger,

Jeg står i den super dejlige situation, at jeg har nogle penge jeg vil bruge på smykker (eller bare et smukke). Mit store dilemma er om det skal være sølv eller guldsmykke.

Da jeg var yngre gik jeg kun med sølvsmykker, og jeg synes faktisk jeg har mange fede fingerringe i sølv. Så blev jeg gift og 'voksen', fik en vielsesring i guld og så gik jeg over til guldsmykker. Jeg er glad for mine guldsmykker, men det er ligesom en anden 'stil' end sølvsmykker.

Hvad tænker I om guld og sølvsmykker?

til nogle hudtyper synes jeg guld smykker passer særlig godt, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg er en 'sølv'-pige eller en 'guld'-pige. Hvis det skulle have nogen betydning for jeres svar, så kan jeg fortælle at jeg har passeret de 40 år (og er nok en af de 'gamle' herinde)

Jeg havde taget en hvidguld+guld kombi.. elsker det mix

min vielsesring er i hvidguld men nøj hvor jeg ønsker mig de der tillægsringe i guld - til at sætte på hver sin side af den, så den bliver asymetrisk og bred og lækker og flot og og og.... måske jeg skulle se at få købt dem

Anmeld

10. august 2013

gædde/gitte

Aisha skriver:

Jeg går også kun med guld men jeg er også etnisk 

så må der være lidt i mit blod også

eeeeeeeeelsker guld!

... men er for nærrig så venter på manden bliver ramt af et romantisk øjeblik...........eller.....bare giver mig dankortet

Anmeld

10. august 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
gædde/gitte skriver:

så må der være lidt i mit blod også

eeeeeeeeelsker guld!

... men er for nærrig så venter på manden bliver ramt af et romantisk øjeblik...........eller.....bare giver mig dankortet

Jeg siger det ligefrem til ham.. Hvis du vil købe noget så vil jeg gerne have guld smykker... Han synes det er så nemt ingen bytning eller noget. Så køber han til fødselsdage og andre speciele dage. Jeg har meget men det er også fordi at det er en tradition hos os.. Da jeg blev gift for 100 år siden fik jeg også "Kun" guld smykker som gaver.

Anmeld

10. august 2013

gædde/gitte

Aisha skriver:

Jeg siger det ligefrem til ham.. Hvis du vil købe noget så vil jeg gerne have guld smykker... Han synes det er så nemt ingen bytning eller noget. Så køber han til fødselsdage og andre speciele dage. Jeg har meget men det er også fordi at det er en tradition hos os.. Da jeg blev gift for 100 år siden fik jeg også "Kun" guld smykker som gaver.

Tror da nok lige jeg skal hjem og tillægge vores liv den TRADITION!

Anmeld

10. august 2013

Mumto3

Aisha skriver:

hehe...ja det var da noget af en tradition Det lyder ellers rigtig dejligt

Anmeld

10. august 2013

Dot D

Jeg nærmer mig de 40, men er så nok lidt teenageagtig, hi hi. Jeg bruger kun sølvfarvet indenfor smykker. Vores vielsesringe er i titan, så også sølvfarvede...

Jeg synes, at du skal vælge lige det smykke, der siger "hej til dig" nede i butikken, for det må være dét, du skal have

Go´ jagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.