Hej Trine...
Vores forhandler for de økoloigiske farver, siger osse go for de økologiske farver til brug af gravide.
Og ja de er lidt dyre en alm farve..
- Men i sidste ende vil jeg sige det handler om ens samvittighed..
Ligesom alt andet under ens graviditet, som f.eks brug af parfume, sminke, junkfood og rygning osv.
Man skal følge hva man synes ens hjerte siger er rigtig for både en selv og sit kommende barn. Ingen.,, hverken læge, frisør, veninde eller mand kan fortælle en hva det rigtig er at gøre, hvis man ikke selv føler for det..
Vi kan kun guide hinanden. Valgt er altid ens eget!
knus
Jeg er helt enig, det handler om samvittighed men også om hvordan man har det med sig selv i løbet af graviditeten.
Jeg synes at man vælger sine kampe, hvad enten det er økologi, rygning, alkohol, hårfavning, parfume, creme eller makeup. Der er nok ikke nogle der kan sige sig fri for at bruge enkelte af ovenstående ting eller ikke at købe økologisk.
Jeg har talt med en vejleder på Hvidovre som fortalte, at efter hende mening er det vigtigste, at købe så mange økologiske fødevarer som muligt, da mad jo er noget vi indtager flere gange om dagen kontra den creme vi putter i hovedet 1 gange om dagen eller den hårfarve vi kommer i håret et par gange i løbet af graviditeten.
Synes selv det er en smagssag. Jeg spiser økologisk, ryger ikke, er ikke udsat for passiv rygning, drikker ikke, bruger ikke parfume, bruger ikke makeup med mindre vi skal til stor fest, men får en gang imellem farvet mit hår. Synes selv jeg gør rigtig meget for at leve rigtigt, men er også realistisk og ved at hvis lillepigen skal have en glad mor, også mens hun er i maven, så må jeg gøre noget for mig selv (i dette tilfælde hårfarvning).
Knus fra Trine (24+6)
Anmeld