fave hår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2009

Brams

Hej Trine...

Vores forhandler  for de økoloigiske farver, siger osse go for de økologiske farver til brug af gravide. Og ja de er lidt dyre en alm farve..

- Men i sidste ende vil jeg sige det handler om ens samvittighed..
Ligesom alt andet under ens graviditet, som f.eks brug af parfume, sminke, junkfood og rygning osv.
Man skal følge hva man synes ens hjerte siger er rigtig for både en selv og sit kommende barn. Ingen.,, hverken læge, frisør, veninde eller mand kan fortælle en hva det rigtig er at gøre, hvis man ikke selv føler for det..
Vi kan kun guide hinanden. Valgt er altid ens eget!

knus

Jeg er helt enig, det handler om samvittighed men også om hvordan man har det med sig selv i løbet af graviditeten.

Jeg synes at man vælger sine kampe, hvad enten det er økologi, rygning, alkohol, hårfavning, parfume, creme eller makeup. Der er nok ikke nogle der kan sige sig fri for at bruge enkelte af ovenstående ting eller ikke at købe økologisk.

Jeg har talt med en vejleder på Hvidovre som fortalte, at efter hende mening er det vigtigste, at købe så mange økologiske fødevarer som muligt, da mad jo er noget vi indtager flere gange om dagen kontra den creme vi putter i hovedet 1 gange om dagen eller den hårfarve vi kommer i håret et par gange i løbet af graviditeten.

Synes selv det er en smagssag. Jeg spiser økologisk, ryger ikke, er ikke udsat for passiv rygning, drikker ikke, bruger ikke parfume, bruger ikke makeup med mindre vi skal til stor fest, men får en gang imellem farvet mit hår. Synes selv jeg gør rigtig meget for at leve rigtigt, men er også realistisk og ved at hvis lillepigen skal have en glad mor, også mens hun er i maven, så må jeg gøre noget for mig selv (i dette tilfælde hårfarvning).

Knus fra Trine (24+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Cris

Der er ikke noget, som man konsekvent ikke må. Men som alle andre siger, der er gift stofer i så nogle stærke produkter... Nu hvis du spørger mig om det er ok at gøre det kun 1 enkelt gang i stedet for hver 2. måned, så er der forskellen. Jeg selv har ikke gjord og har heller ikke brugt negle lak (gennem negle kan man også tage mange af de giftige stoffer fra neglelaken, mange glemmer det og det kan være ligeså farligt ligesom hårfarve) og har brugt kun produkter uden kemikalier. Men det var mit eget valg og faktisk siden jeg har fået barn prøver jeg at undgå så meget som muligt alle de der produkter. Og husk at det er ikke kun mens du er gravid, man skal tænke på så nogle ting så længe du ammer.

Anmeld

15. juli 2009

Monica

Jeg har fået farvet hår hos frisøren 2 gange i mens jeg har været gravid - også sidste gang. Kommer også voks i... (har kort hår) Bruger ikke parafume, vasker tøj med anglemark, spiser sundt og fornuftigt og bruger kun mascare + streg...

Man må ikke farve hår, men må godt spise en pose chips og en plade chokolade hver dag...

Alt med måde...

Monica 37+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.