Hejsa tøser..
Da jeg blev gravid første gang (endte desværre i sa).. begyndte jeg at skifte alt ud.
Til daglig arbejder jeg som frisør og er derfor i kontakt med masser af kemikalier hele dagen lang. Så for at skåne mig selv og mit kommende barn.. valgte jeg at udskifte alt hjemme som kom i kontakt med kroppen.
Sminke ----> Nilens jord (minus parabena og parfume)
Shampoo, hår produkter ----> Frisørmærke Trevor Sorbie (minus parabena, parfume og allergi fremkaldende stoffer)
Creme, sminke fjerner, håndvaskesæbe ----> Derma (svane- og miljømærket)
Rolledeo, Bodylotion, opvaskemiddel, vasketøjsmiddel ----> Neutral (svane- og miljørmærket)
Hehe virker måske hysterisk... men hva man ikke vil gøre for ens børn... og selvfølgelig en selv...
Og til det 4kløver skrev.
Så er det ikke bedst man selv farver hår. Da der er langt flere kemikaler i købe farver end frisør farver.. Det er også derfor frisør farver generelt er dyre end købe farver. Som Mælkebøtten sagde, er et godt alternativ, at få striber i, da man ikke riskere på samme må at det berør hovedbunden og er derfor lidt sundere... Hvis man virkelig ikke kan holde sig fra at farve hår.. Så er der faktisk flere og flere frisør saloner, der har indført økologiske farver og de er faktisk ret flotte i farverne...
Nååå men håber i kan få noget ud af min lille farve teori.. hihi
knus mira
4kløver skriver:
Men vis man skal skulle man gøre det selv og ikke gå til frisøren...
Det er det jeg læste...
Anmeld