Hvad ville i synes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

FruK

Hyacinth skriver:

Altså herhjemme er det ikke et spørgsmål om at få lov. Vores søn havde kolik det første lange stykke tid og hvis min mand var smuttet en hel weekend dengang, havde jeg nok revet håret ud på mig selv.

Desuden mener jeg, at man vel kan "nøjes" med en enkelt dag/aften, da det er det man ved, man går ind til, inden man får børn. Det er svært at opretholde en "singletilværelse" i et familieliv, da der er så mange ting, der skal være tid og plads til; familielivet for mor, far og børn, familielivet med både mandens og kvindes familie, alenetid som par, alenetid hver for sig osv. Så skal man måle det op ud af en måned f.eks., kan man i min optik ikke være bekendt at smutte hver især i en hel weekend. Så har man to weekends tilbage, hvor børnene skal have ro på og være sammen med mor og far samt familie/venner. Børnene har også brug for at slappe af ligeså vel som voksne

I de parforhold jeg kender til i min tætte omgangskreds, er der ikke nogen der smutter i en weekend fra familien især med små børn og dem jeg kender, er bestemt ikke mit familieforbillede - men det er også i andre henseender udover dét.

Jeg ville personligt ikke gå på kompromis i.f.t. at have børnene meget alene, bare fordi han skulle ud og føjte rundt i hele weekends, hvis jeg syntes det var træls og slet ikke for at undgå en frustreret mand - ikke dermed sagt, at han ikke måtte tage ud, men det skulle være fair og ikke fordi, jeg ellers ville risikere at han smuttede, for så skulle han da være hjertelig velkommen til det

Jeg har mine personlige grænser og værdier for min familie og dem går jeg ikke på kompromis med. Man ved vel hvad forventningerne er, inden man får børn sammen. Det kan vel ikke komme bag på nogen, at tingene ændrer sig.

Men man har jo hver sin måde at leve på og det skal der jo selvfølgelig være plads til. Vi er alle forskellige

Nu snakker jeg ikke om en weekend om måneden. Selvfølgelig kan det blive for meget. Men at det slet ikke skulle kunne lade sig gøre at være væk mere end een aften, fordi man har børn, forstår jeg ikke.

Min man har en "herreklub" som er afsted en weekend to gange om året. De er en flok gutter, som har gjort det, siden de gik i skole - og stadig gør det, selvom de fleste har fået familie undervejs. Derudover tager han måske afsted en enkelt weekend med en kammerat. 

Det ville jeg da være virkelig ked af at tage fra ham. Til gengæld må han jo så også være klar til at holde skandsen, hvis jeg vil væk en weekend.

Nu har jeg ammet i 7 mdr, og når jeg er færdig med det, så kunne jeg da godt forestille mig, at en weekend væk fra børn og bleer ville bære tiltrængt - og give mig nu energi til at være en glad og lækker kæreste, fremfor kun mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Anonym trådstarter

Synes debatten bevæger sig lidt væk fra emnet :-) siger jo ikke han aldrig må tage ud og vi ikke kan aftale noget. Men han spurgte ikke, og da vores mindste er inde i en dårlig periode reagerer han negativt på at vi ses med familie og sådan - og jeg kan jo ikke sende vores store væk alle 5 dage. Hun har også brug for mor.

Nu er det som det er og vi klarer den. Mangler kun to dage mere nu. Men det har været hårdt for os alle tre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.