Hvad ville i synes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
21 svar
23 synes godt om
9. august 2013

Anonym trådstarter

Hvis jeres kæreste tog på festival og efterlod jer Hjemme med en baby på 5 måneder og en tumling på 23 måneder? Og i øvrigt bare sagde han skulle af sted og ikke spurgte om det var okay? Han arbejder der men det er frivilligt og ikke nogen han havde behøvet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
hvis han plejer at være der, så kan det være han bare sagde det for at huske dig på at han skal det.
Men hvis du synes det bliver for meget for dig med to små, så må du jo fortælle ham det som det er. Evt. kunne i gå på kompromis ved at han ikke behøver være der alle dage?
Eller han kan tage afsted(alle dage) og du kan spørge noget familie/venner om der er mulighed for lidt hjælp de dage manden er til festival.

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

hvis han plejer at være der, så kan det være han bare sagde det for at huske dig på at han skal det.
Men hvis du synes det bliver for meget for dig med to små, så må du jo fortælle ham det som det er. Evt. kunne i gå på kompromis ved at han ikke behøver være der alle dage?
Eller han kan tage afsted(alle dage) og du kan spørge noget familie/venner om der er mulighed for lidt hjælp de dage manden er til festival.

Han plejer ikke være af sted..
Jeg synes det er et problem - vi har hjælp fra familie, men den lille er lidt sensitiv og bliver påvirket af det. Jeg er bare ked af at han ikke har nok respekt for os som familie at han ikke vender det med mig først, men blot konkluderer. Især fordi jeg ved at hvis det var omvendt ville han blive gal.
han sover Hjemme om natten, men han er først Hjemme meget sent fx kl midnat og tager meget tidligt af sted, så det er ingen hjælp i forhold til børnene

Anmeld

9. august 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg vil mene at man ikke forsvinder i flere dage uden at vende det med sin familie først.
Selvfølgelig er alt andet ikke okay.

Men hvad siger han selv, når du så fortæller ham, at du ikke kan magte at være alene med to små børn i flere dage?

Anmeld

9. august 2013

Hyacinth

Hvis jeres kæreste tog på festival og efterlod jer Hjemme med en baby på 5 måneder og en tumling på 23 måneder? Og i øvrigt bare sagde han skulle af sted og ikke spurgte om det var okay? Han arbejder der men det er frivilligt og ikke nogen han havde behøvet.

Den var ikke gået her! Vi har 17 mdr. imellem vores børn. Vores yngste er nu knapt 10 mdr. og det har været rigtig hårdt - især i de første måneder. Det er først indenfor nyere tid, at det er blevet nemmere. Det er jo fordi, vores ældste stadig er under 3 år og dermed ikke kan behovsudsætte som en på 4-5 år måske kan.

Selvfølgelig skal der være plads til aktiviteter hver for sig, men man vælger jo sammen, at få sine børn, så derfor har man også lige ansvar ifølge min personlige holdning.
Jeg hopper ikke på bølgen af "Ej, det er synd for den stakkels mand, der er blevet anbragt under disse forhold - han skal da bare gå ud som han gjorde før etc."
Hvorfor skule han have mere "ret" end moderen?

Måske er jeg streng, men jeg går klart ind for lige vilkår, punktum.

Siger man a, må man også sige b. Sådan er det

Jeg ville bare melde klart ud, hvad jeg følte var okay at han deltog i i.f.m. den festival. Altså hvad du kan overskue i.f.t. at have børnene alene

Anmeld

9. august 2013

C-Dog

Hvis du ikke kan klare det alene må han sgu blive hjemme længere er den ikke. Hvad er vigtigst, familie eller festival? Det er familien sgu! Min mand ville aldrig ta afsted. Både fordi han ved bedre, men også fordi han ikke ville få lov, og ja, jeg gør hvad der kræves for at hele vores lille familie trives, og hvis det kræver en skarp kælling, so be it! ;-) hele familielivet skal sgu ikke stresses bare fordi en mand vil til fest. Hell no!

Anmeld

9. august 2013

FruK

Er der virkelig ingen af jeres mænd, der ville få lov til at tage afsted en weekend? 

Nu har vi ti år mellem vores børn, så jeg kan nok ikke helt sætte mig ind i det med to små. Men er det fordi han ikke har spurgt? Eller fordi at det kan man bare ikke, når man har to små? Kan man så igen når de bliver større? 

Ts: Der er hjælp fra familien skriver du... Kan de ikke tage den store lidt, så har du kun den lille? Eller komme og være hos jer?

Min mand tager ikke så sjældent afsted en hel weekend, og endnu oftere i byen med overnatning ude. 

Men han spørger altid om det passer i vores planer, og ikke mindst så skal det jo gå begge veje. Hvis jeg kommer og siger at nu vil jeg afsted en weekend med tøserne, eller i byen hele natten og ligge med tønmermænd en hel dag bagefter, og han må sørge for ungerne, så skal han selvfølgelig sige "ok skat - hyg dig"

Min mand benytter sig meget mere af sin "frihed" end jeg gør. Og nogle gange, når der er lidt for mange ting der falder sammen, synes jeg da, at det er rigtig, rigtig træls.

Men jeg ved også, at jeg slet ikke ville have en glad mand (og sikkert slet ikke nogen mand), hvis jeg "forbød" ham at tage afsted.

Anmeld

9. august 2013

booster_88

Altså nu ved jeg at hvert år vil min mand gerne afsted til DHB og det er fra torsdag aften til søndag, og det er helt ok med mig. Det første år kom han og sagde, skat jeg vil gerne til DBH hele weekenden i år, og jeg har snakket med X om at tage afsted og han er ved at bestille billetter.

Og helt ærligt syntes jeg det er fint, det kolidere så med at jeg gerne vil til hjalleup marked men der bliver lille passet mens jeg er afsted, og bliver hentet når jeg kommer hjem, eller næste morgen. ( og vil gerne tilføje at jeg som dig har et sensitivt barn. ) . Men grundet vi bruger faste baby sittere er presset lettet en del.

Hvis ikke jeg skulle afsted ville jeg uden tvivl udnytte weekenden til at hygge med børn og pleje mig selv om aftenen sammen med en veninde.

For hvis jeg vil noget så forventer jeg da også at min mand tager over med barn og hus.

Anmeld

9. august 2013

Hyacinth

FruK skriver:

Er der virkelig ingen af jeres mænd, der ville få lov til at tage afsted en weekend? 

Nu har vi ti år mellem vores børn, så jeg kan nok ikke helt sætte mig ind i det med to små. Men er det fordi han ikke har spurgt? Eller fordi at det kan man bare ikke, når man har to små? Kan man så igen når de bliver større? 

Ts: Der er hjælp fra familien skriver du... Kan de ikke tage den store lidt, så har du kun den lille? Eller komme og være hos jer?

Min mand tager ikke så sjældent afsted en hel weekend, og endnu oftere i byen med overnatning ude. 

Men han spørger altid om det passer i vores planer, og ikke mindst så skal det jo gå begge veje. Hvis jeg kommer og siger at nu vil jeg afsted en weekend med tøserne, eller i byen hele natten og ligge med tønmermænd en hel dag bagefter, og han må sørge for ungerne, så skal han selvfølgelig sige "ok skat - hyg dig"

Min mand benytter sig meget mere af sin "frihed" end jeg gør. Og nogle gange, når der er lidt for mange ting der falder sammen, synes jeg da, at det er rigtig, rigtig træls.

Men jeg ved også, at jeg slet ikke ville have en glad mand (og sikkert slet ikke nogen mand), hvis jeg "forbød" ham at tage afsted.

Altså herhjemme er det ikke et spørgsmål om at få lov. Vores søn havde kolik det første lange stykke tid og hvis min mand var smuttet en hel weekend dengang, havde jeg nok revet håret ud på mig selv.

Desuden mener jeg, at man vel kan "nøjes" med en enkelt dag/aften, da det er det man ved, man går ind til, inden man får børn. Det er svært at opretholde en "singletilværelse" i et familieliv, da der er så mange ting, der skal være tid og plads til; familielivet for mor, far og børn, familielivet med både mandens og kvindes familie, alenetid som par, alenetid hver for sig osv. Så skal man måle det op ud af en måned f.eks., kan man i min optik ikke være bekendt at smutte hver især i en hel weekend. Så har man to weekends tilbage, hvor børnene skal have ro på og være sammen med mor og far samt familie/venner. Børnene har også brug for at slappe af ligeså vel som voksne

I de parforhold jeg kender til i min tætte omgangskreds, er der ikke nogen der smutter i en weekend fra familien især med små børn og dem jeg kender, er bestemt ikke mit familieforbillede - men det er også i andre henseender udover dét.

Jeg ville personligt ikke gå på kompromis i.f.t. at have børnene meget alene, bare fordi han skulle ud og føjte rundt i hele weekends, hvis jeg syntes det var træls og slet ikke for at undgå en frustreret mand - ikke dermed sagt, at han ikke måtte tage ud, men det skulle være fair og ikke fordi, jeg ellers ville risikere at han smuttede, for så skulle han da være hjertelig velkommen til det

Jeg har mine personlige grænser og værdier for min familie og dem går jeg ikke på kompromis med. Man ved vel hvad forventningerne er, inden man får børn sammen. Det kan vel ikke komme bag på nogen, at tingene ændrer sig.

Men man har jo hver sin måde at leve på og det skal der jo selvfølgelig være plads til. Vi er alle forskellige

Anmeld

9. august 2013

RGN

Profilbillede for RGN
FruK skriver:

Det handler for mig ikke om at han skal spørge om lov.
Han skal sikre sig at han forlader en skude der kan flyde og ikke en der synker i hans fravær.

Min kæreste plejer at tage ud at rejse 2 gange årligt af 1-3 ugers varighed og det skal han fortsat have lov til.

Jeg har dog sagt at jeg synes 3 uger er lidt lang tid nu hvor vi har stiftet familie (Det synes han heldigivis også selv) og at jeg ville synes det ville blive for hårdt, hvis det var over 1 uge mens den lille er under 12 måneder. (Også her er han heldigvis enig). Den ældste er min fra et tidligere forhold, så der er jeg jo vant til at være alene med ham.

Men vi taler om tingene og finder sammen ud af hvad der kan fungere. Både på det praktiske plan, men også på det plan så vi plejer os selv og vores interesser uden at det går udover den anden.

Jeg ville blive ked af det, hvis han planlagde at tage afsted i flere dage uden at høre om jeg var tilstrækkelig i overskud til at klare det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.