Hvilken uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

skatja

LuLy skriver:

Det er sværhedsgraden kan man sige og hvor meget man går i dybden med det. A-niveau er det højeste På gymnasiet har man A, B og C niveau, så høje er niveauerne slet ikke på hg som hgp elev og man har heller ikke matematik fx eller spansk/fransk/tysk. Man har en lille smule engelsk men det kan man snildt hoppe let og elegant igennem

arg du har altså normalt tysk og engelsk på hg

engelsk har jeg lige afsluttet på et c niveau på hg.

hg niveauene er blevet højere end det før har været, men stadig ikke noget man ikke kan klare. hvis du bare består dine fag på min e niveau kan du sagtens få en butiksuddannelse. 

i stedet for matematik har man erhvervsøkonomi som også kan beståes på op til et c niveau 

hvis man gerne vil bestå alle fagene på c niveau som jeg f.eks har gjort så kan man sagtens det, man skal nok bare slide lidt for det. jeg har lige afsluttet hg-turbo som er et forløb på 1 år og ikke 2 år som normalt.

en hg er efterhånden ligeså gavnligt som en hf, man kan i hvertfald bruge den til rigtig rigtig meget hvis man består alle fag på c niveau og får et godt gennemsnit. men det kommer jo an på hvad man vil 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

lycly

arg du har altså normalt tysk og engelsk på hg

engelsk har jeg lige afsluttet på et c niveau på hg.

hg niveauene er blevet højere end det før har været, men stadig ikke noget man ikke kan klare. hvis du bare består dine fag på min e niveau kan du sagtens få en butiksuddannelse. 

i stedet for matematik har man erhvervsøkonomi som også kan beståes på op til et c niveau 

hvis man gerne vil bestå alle fagene på c niveau som jeg f.eks har gjort så kan man sagtens det, man skal nok bare slide lidt for det. jeg har lige afsluttet hg-turbo som er et forløb på 1 år og ikke 2 år som normalt.

en hg er efterhånden ligeså gavnligt som en hf, man kan i hvertfald bruge den til rigtig rigtig meget hvis man består alle fag på c niveau og får et godt gennemsnit. men det kommer jo an på hvad man vil 

Nej som hgp elev har man kun tysk hvis man er handelselev, ikke detail 
Og som hgp elev skal man kun rykke et fag til c-niveau
Og ja man har erhvervsøkonomi men det er jo lidt noget andet end matematik og meget nemmere at forholde sig til når man har en praktikplads og allerede der lærer regnskab

Anmeld

10. august 2013

skatja

LuLy skriver:

Nej som hgp elev har man kun tysk hvis man er handelselev, ikke detail 
Og som hgp elev skal man kun rykke et fag til c-niveau
Og ja man har erhvervsøkonomi men det er jo lidt noget andet end matematik og meget nemmere at forholde sig til når man har en praktikplads og allerede der lærer regnskab

det er altså ikke korrekt. det er forskelligt fra skole til skole om man har tysk selvom man vælger detail. på knord i lyngby var det kun muligt hvis man snakkede med en vejleder om det, og måske samtidig havde svært ved et eller flere andre fag.

på handelsskolen celf i nykøbing falster er det umuligt at undgå tysk selvom du er indenfor detail.

jeg har selv lige gået på de to skoler, så det ved jeg med sikkerhed

Anmeld

10. august 2013

lycly

skatja skriver:

det er altså ikke korrekt. det er forskelligt fra skole til skole om man har tysk selvom man vælger detail. på knord i lyngby var det kun muligt hvis man snakkede med en vejleder om det, og måske samtidig havde svært ved et eller flere andre fag.

på handelsskolen celf i nykøbing falster er det umuligt at undgå tysk selvom du er indenfor detail.

jeg har selv lige gået på de to skoler, så det ved jeg med sikkerhed

Også hvis man er 4-årig elev med praktikplads?

Anmeld

10. august 2013

skatja

LuLy skriver:

Også hvis man er 4-årig elev med praktikplads?

yep om du tager hgén på et eller to år er underordnet. du skal stadig have tysk medmindre du får lov til at få merit. hvilket slet ikke er muligt på celf.

efter handelsskolen skal du jo i lære hvor du kommer tilbage på skolen i korte perioder. hvilke fag du skal have der ved jeg ikke. men grundforløbet på hg der er tysk nødvendig, medmindre man er heldig. jeg fik lov til at slippe på knord men da jeg kom til celf i nykøbing f, var der intet at gøre. så jeg måtte lære tysk på 3 mdr 

Anmeld

11. august 2013

lycly

skatja skriver:

yep om du tager hgén på et eller to år er underordnet. du skal stadig have tysk medmindre du får lov til at få merit. hvilket slet ikke er muligt på celf.

efter handelsskolen skal du jo i lære hvor du kommer tilbage på skolen i korte perioder. hvilke fag du skal have der ved jeg ikke. men grundforløbet på hg der er tysk nødvendig, medmindre man er heldig. jeg fik lov til at slippe på knord men da jeg kom til celf i nykøbing f, var der intet at gøre. så jeg måtte lære tysk på 3 mdr 

Okay på Niels Brock skal man ikke når man tager hg på 38 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.