Hvilken uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

lycly

Er det helt udelukket for dig at arbejde i butik? For hvis du finder en butik der vil have dig som elev, så kan du blive det der hedder 4-årig hgp elev. Så arbejder du på praktikstedet i 10 uger, så er du på skole i 10 uger (det er hg og fagene er på c, e og f niveau) så er du igen 10 uger på arbejde, 10 uger i skole, 10 uger på skole, 10 uger på arbejde og til sidst 8 uger på skole. Herefter har en du en helt almindelig hg eksamen, klaret på 38 uger.
Herefter er der så to år tilbage af din uddannelse som du tager på praktikstedet med enkelte skole ophold på butikkens/kædens egen skole. Det er den uddannelse jeg tager, i en Føtex Man lærer SÅ meget og der er meget lidt bogligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

serinasmor

LuLy skriver:

Er det helt udelukket for dig at arbejde i butik? For hvis du finder en butik der vil have dig som elev, så kan du blive det der hedder 4-årig hgp elev. Så arbejder du på praktikstedet i 10 uger, så er du på skole i 10 uger (det er hg og fagene er på c, e og f niveau) så er du igen 10 uger på arbejde, 10 uger i skole, 10 uger på skole, 10 uger på arbejde og til sidst 8 uger på skole. Herefter har en du en helt almindelig hg eksamen, klaret på 38 uger.
Herefter er der så to år tilbage af din uddannelse som du tager på praktikstedet med enkelte skole ophold på butikkens/kædens egen skole. Det er den uddannelse jeg tager, i en Føtex Man lærer SÅ meget og der er meget lidt bogligt

skal man ikke have 9. kl for at kunne komme på den uddannelse?

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

øhh hvad betyder de der c e og f niveau ?? 

Anmeld

8. august 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej piger. 

jeg er så misundelig på alle der tager en uddannelse

jeg ville ønske jeg kunne få en 

jeg er hjerneskadet (blev født 10 uger for tidligt  med vand i hoved)

jeg har alle dage været special. jeg er ikke for klog og har aldrig fået karakter. jeg gik i alm klasse til 3 men da jeg ikke kunne skrive valgte de at smide mig i special klasse.

der lærte jeg ingenting!!! vi gik ture og laved mad og spillet osv.. så alle min skoleår fik jeg ikke en skid ud af.. min mor er alkoholikere og var altid fuld, jeg havde altid stuerest.. ingen tv ingen venner ingenting blev slæbt med på værtshus.

hun brugte alle penge til mad til druk og smøger så min lære måtte sørge for jeg engang imellem fik noget mad for ellers havde jeg en pakke mariekiks med i skole eller en pose popcorn 

jeg lærte ingenting.. røg på special efterskole i tolne 

hvor vi heller ikke havde undervisning men det undervisning vi havde var f,eks hvor mange æg skal du bruge til denne dej osv så ingen boglig undervisning..

jeg kan læse og skrive men med stavefejl 

jeg kan regne med lommeregner lidt hovedregning men overhoved ikke andet.

jeg kan minimalt engelsk er begyndt at lære det igennem film og pc spil

men hvordan skal jeg nogensinde få en uddannelse alle ting kræver hf eller hg eller 9 års skolegang.

i en alder af 21 år sidder jeg her og er i aktivering hvor jeg pakker ting i poser og det er bare ikke mig!!! 

jeg vil gerne i legetøjs butik men da jeg har et dårlig ben og ikke er så god fagligt er den uddanelse umulig.. jeg var i praktik i en i 7 mdr hvor det var vildt fedt. jeg stod ved kassen også og vis der var nogle som ikke talte dansk hjalp min kolleagere og det samme vis det var noget med at folk tømte deres sparegris så tog de også over da det blev for langsomt vis jeg skulle tælle pengene.. men ellers sagde de jeg var super god og de ville godt havde beholdt mig vis jeg havde haft en uddannelse eller en eksamen... det er to år siden jeg var der og savner det hver eneste dag. jeg vil så gerne stå i legetøjsbutik.. skal jeg virkelig opgive håbet. hvad kan jeg blive og skal jeg finde mig i mit nuværende liv??? 

kan du ikke komme ud i noget praktik via kommunen, hvor du kan prøve nogle forskellige ting..

MHT uddannelse, så ved jeg ikke hvad du skal gøre for at få en uddannelse.. der findes jo VUC kurser, der kan du tage et ordblindekursus hvis du er ordblind.. (det ser dog ikke sådan ud) 

og ellers kan du tage en 9 / 10 klasse også på en VUC, hvor du får mulighed for at få en folkeskole afgangseksamen. 

derefter kan du tage en HF.. og der ved jeg så ikke om du kan få en HF hvor du bliver forskånet lidt pga din hjerneskade. men det er altid muligt at undersøge det.

Anmeld

8. august 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Du kan tage fagene på HG på forskellige niveauer. Du kan vælge alle grundfag på E, D og C niveau og enkelte fag på B niveau (samfundsfag kun op til D-niveau). Det første år på HG, starter du typisk et fag på F, E og D niveau. På HG’s 2. år går du så videre med faget til D, C eller måske B-niveau.

Nedenunder kan du læse mere om, hvad de enkelte niveauer svarer til:
Niveau F svarer til begynderniveau eller 9. klasses afgangseksamen
Niveau E svarer til 10. klasses prøve
Niveau D svarer til niveauet mellem 10. klasses prøve og det laveste gymnasiale niveau
Niveau C svarer til det laveste gymnasiale niveau
Niveau B svarer til mellemste gymnasiale niveau

Anmeld

8. august 2013

lycly

serinasmor skriver:

skal man ikke have 9. kl for at kunne komme på den uddannelse?

Jo?

Anmeld

8. august 2013

lycly

Anonym skriver:

Det er sværhedsgraden kan man sige og hvor meget man går i dybden med det. A-niveau er det højeste På gymnasiet har man A, B og C niveau, så høje er niveauerne slet ikke på hg som hgp elev og man har heller ikke matematik fx eller spansk/fransk/tysk. Man har en lille smule engelsk men det kan man snildt hoppe let og elegant igennem

Anmeld

8. august 2013

Loa

Jeg kan desværre ikke komme med så mange gyldne råd, men vil bare sige at du virker til at være sej og have kampgejst og jeg håber SÅ meget for dig at du finder en møde at få dit drømmejob/drømmeuddannelse!

Anmeld

8. august 2013

skatja

aarhusmor skriver:

Du har jo en kampgejst uden lige og den kan du bruge til at komme videre med.

Med dårligt ben er det nok ikke en butik. Men hvis du godt kan lide det udadvendte - så er det måske det du skal tilsigte efter.

Hvis du får lidt hjælp, sådan at du kan tage 9 kl. så kan du måske komme på HG bagefter (hedder det stadig det? en handelsgrunduddannelse) Hvis du så stadig vil læse videre, så kan det evt. være HH.

Men ellers kunne du gå salgsvejen. Det kunne f.eks. være som kunderådgiver i tdc (altså via tlf.)

Men det er bare et forslag. Jeg tænker at du lyder til at være vant til at kæmpe og at du godt kunne bruge din entuiasme sådan et sted. (Jeg har selv arbejdet i Tdc, sammen med kunderådgiverne. Jeg sad dog i supporten)

Held og lykke

jo det hedder stadig hg.

jeg har lige afsluttet en hg- turbo og det var virkelig ikke ret svært

man kan vælge en butiks eller kontor linie hor butiks linien er meget nem og næsten umulig at dumpe

nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ved at knord i lyngby, der kan du sagtens få merit i f.eks tysk da det ikke er et krav at kunne tysk i en forretning. men selvfølgelig meget godt at kunne. derved er det jo kun engelsk, dansk, erhvervsøkonomi, salg og service og samfundsfag du skal have. 

jeg ville kontakte vuc i nærheden af din bopæl og snakke med en udd vejleder som helt sikkert vil hjælpe dig  

hvis ordblinde kan få en uddannelse kan du simpelthen også

ud fra dit indlæg så er jeg slet ikke i tvivl om at du vil kunne få en uddannelse.

nu skriver du at der er nogle knæ problemer, men der er jo ingen der siger at du behøver arbejde på fuldtid i en forretning. hvis det er det her du virkelig gerne vil så gør det!!

snak med din sagsbehandler i din bopælskommune om vuc, hg og din kommende praktik, om der er mulighed for hjælp gennem kommunen i form af en form for nedsat tid i praktikken på den måde vil du komme til at få dit ønske opfyldt og kommunen vil være med på den da de jo kommer til at spare en del penge og resourcer på aktivering

gør det mens gejsten er oppe vi bliver ikke lykkelige af at lave ingenting

held og lykke fremover og et kæmpe herfra

Anmeld

8. august 2013

aarhusmor

skatja skriver:

jo det hedder stadig hg.

jeg har lige afsluttet en hg- turbo og det var virkelig ikke ret svært

man kan vælge en butiks eller kontor linie hor butiks linien er meget nem og næsten umulig at dumpe

nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ved at knord i lyngby, der kan du sagtens få merit i f.eks tysk da det ikke er et krav at kunne tysk i en forretning. men selvfølgelig meget godt at kunne. derved er det jo kun engelsk, dansk, erhvervsøkonomi, salg og service og samfundsfag du skal have. 

jeg ville kontakte vuc i nærheden af din bopæl og snakke med en udd vejleder som helt sikkert vil hjælpe dig  

hvis ordblinde kan få en uddannelse kan du simpelthen også

ud fra dit indlæg så er jeg slet ikke i tvivl om at du vil kunne få en uddannelse.

nu skriver du at der er nogle knæ problemer, men der er jo ingen der siger at du behøver arbejde på fuldtid i en forretning. hvis det er det her du virkelig gerne vil så gør det!!

snak med din sagsbehandler i din bopælskommune om vuc, hg og din kommende praktik, om der er mulighed for hjælp gennem kommunen i form af en form for nedsat tid i praktikken på den måde vil du komme til at få dit ønske opfyldt og kommunen vil være med på den da de jo kommer til at spare en del penge og resourcer på aktivering

gør det mens gejsten er oppe vi bliver ikke lykkelige af at lave ingenting

held og lykke fremover og et kæmpe herfra

Ja jeg vil lige sige til det, at jeg har akkumulationsproblemer på øjnene i sådan en grad at jeg ikke kan læse mine bøger, derfor får jeg dem læst op for mig af et program.

Så det kan også være noget for TS.

(Jeg læser en viderengående)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.