aarhusmor skriver:
Du har jo en kampgejst uden lige og den kan du bruge til at komme videre med.
Med dårligt ben er det nok ikke en butik. Men hvis du godt kan lide det udadvendte - så er det måske det du skal tilsigte efter.
Hvis du får lidt hjælp, sådan at du kan tage 9 kl. så kan du måske komme på HG bagefter (hedder det stadig det? en handelsgrunduddannelse) Hvis du så stadig vil læse videre, så kan det evt. være HH.
Men ellers kunne du gå salgsvejen. Det kunne f.eks. være som kunderådgiver i tdc (altså via tlf.)
Men det er bare et forslag. Jeg tænker at du lyder til at være vant til at kæmpe og at du godt kunne bruge din entuiasme sådan et sted. (Jeg har selv arbejdet i Tdc, sammen med kunderådgiverne. Jeg sad dog i supporten)
Held og lykke 

jo det hedder stadig hg.
jeg har lige afsluttet en hg- turbo og det var virkelig ikke ret svært 
man kan vælge en butiks eller kontor linie hor butiks linien er meget nem og næsten umulig at dumpe
nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ved at knord i lyngby, der kan du sagtens få merit i f.eks tysk da det ikke er et krav at kunne tysk i en forretning. men selvfølgelig meget godt at kunne. derved er det jo kun engelsk, dansk, erhvervsøkonomi, salg og service og samfundsfag du skal have.
jeg ville kontakte vuc i nærheden af din bopæl og snakke med en udd vejleder som helt sikkert vil hjælpe dig
hvis ordblinde kan få en uddannelse kan du simpelthen også
ud fra dit indlæg så er jeg slet ikke i tvivl om at du vil kunne få en uddannelse.
nu skriver du at der er nogle knæ problemer, men der er jo ingen der siger at du behøver arbejde på fuldtid i en forretning. hvis det er det her du virkelig gerne vil så gør det!!
snak med din sagsbehandler i din bopælskommune om vuc, hg og din kommende praktik, om der er mulighed for hjælp gennem kommunen i form af en form for nedsat tid i praktikken
på den måde vil du komme til at få dit ønske opfyldt og kommunen vil være med på den da de jo kommer til at spare en del penge og resourcer på aktivering
gør det mens gejsten er oppe
vi bliver ikke lykkelige af at lave ingenting
held og lykke fremover og et kæmpe
herfra