Er juniorseng overflødig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

C-Dog

Knægten har lige fået en junior seng med hule under, han er knap 3. Storesøs på knap 6 har en seng i voksen str. Og hvis jeg skal være ærlig er den for stor til hende, men det var den eneste i butikken med pink prinsesse himmel så Selfølgelig valgte hun den :-P jeg synes ikke juniorseng er unødvendigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Laulund87

Jeg synes en voksenseng er aaaaalt for stor så vi købte en udtræksseng fra Ikea. Den kan trækkes helt ud til voksenstørrelse når jeg synes hun er stor nok til det og der følger to ekstra madrasser med så man bare udvider med tiden

Anmeld

8. august 2013

gonefishing

Mor11 skriver:

Halløj og godaften

nu kiggede jeg lige lidt på tråden med juniorsenge og begyndte så at søge lidt på dem. Mål osv. Så slog det mig at juniorsengen faktisk ikk er ret meget større end tremmesengen?? 10 cm bredere og 20 cm længere. 

jeg tænker, skal man så ikk ud og købe ny seng igen efter relativt kort tid?? Eller hvad? 

ville i købe junior eller gå direkte til voksen størrelsen?? 

Mor11 

Hmmm jeg har altid ville ha en flexa og kan se at den har "voksen" str, men den er jo en juniorseng?!? da den er til børn vel?

Men jeg har også hørt meget om at man springer de "små" str over.

Anmeld

8. august 2013

Dorthe1986

flowerpot3 skriver:

Er det ikke noget med, at barnets ryg har det bedst af at sove på en madras lavet af skum til barnet opnår en vis vægt? Box/springmadrasser skulle være for hårde for ryggen, så længe børnene ikke vejer så meget. 

Det er fuldstændig rigtigt Fordi børnene ikke vejer så meget kan de ikke trykke fjedrene ned og så ligger de skævt, det er faktisk bedst med en skummadras/latex Så er der noget med densiteten skal være mellem 20 og 30 kg /et eller andet mener det er kubikcentimeter eller kvadratcentimeter

Anmeld

8. august 2013

Ciss

Det er intet problem at gå direkte til voksenseng.

Det gjorde både jeg og mine søsken.

Vores to ligger i smale voksensenge (dvs 2 m lange, men smalere). Det er pga at de deler værelse, og der bliver lidt dårlig plads derinde ellers. Jeg synes, de er for små til køjesenge, men det bliver måske løsningen en dag.

Anmeld

8. august 2013

Frk. Himmelblå

Mor11 skriver:

Halløj og godaften

nu kiggede jeg lige lidt på tråden med juniorsenge og begyndte så at søge lidt på dem. Mål osv. Så slog det mig at juniorsengen faktisk ikk er ret meget større end tremmesengen?? 10 cm bredere og 20 cm længere. 

jeg tænker, skal man så ikk ud og købe ny seng igen efter relativt kort tid?? Eller hvad? 

Mor11 

Min datter har sover i juniorseng, siden hun var knap to.. Og gætter på, hun sover i den i ca. 2 år endnu (Hun fylder 4 snart).

Det er dejligt med en dekorativ, fin seng, som ikke fylder så meget på værelset, når nu der ikke er grund til det. Hun er glad for sin lille seng. Ser også indbydende ud, når den redes op med juniordyne - så passer det hele jo sammen.

Så nej, jeg synes bestemt ikke, det er spild af penge, men på den anden side, er det jo heller ikke noget must have... Men er det ikke svært at skaffe en sengehest til en voksenseng?

Anmeld

8. august 2013

lio

Det kan være lige så meget et spørgsmål om holdning som om plads. Jeg synes godt om junior seng (har set en på 160 cm. hvilket er 40 cm. længere end tremmeseng) og jeg synes derimod at en seng på 2 meter vil være overflødig på tumlingeværelset.

:-)

Anmeld

8. august 2013

MariaKyedDK

Mor11 skriver:

Halløj og godaften

Mor11 

Hej med dig  

Da min søn var 3 år, skiftede vi tremmesengen ud med juniorsengen, og den sover han stadig i, og han blier 7 år om 4 måneder. 

Men idag skal han faktisk have en ny seng han ønsker sig en sovesofa  

så i vores tilfælde har den været ''god'' og rugbare i 3½ år  

Anmeld

8. august 2013

MariaKyedDK

MariaKyedDK skriver:

Hej med dig  

Da min søn var 3 år, skiftede vi tremmesengen ud med juniorsengen, og den sover han stadig i, og han blier 7 år om 4 måneder. 

Men idag skal han faktisk have en ny seng han ønsker sig en sovesofa  

så i vores tilfælde har den været ''god'' og rugbare i 3½ år  

rugbar : = Brugbar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.