Er juniorseng overflødig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LinLin skriver:

Det nåede vi ikke den var på det mindste da han fik den halvhøje! Da var han knapt 4 år.

Okay. Jeg tænker nemlig at junior størrelsen vil være bedst ift værelset, men det er jo ligemeget hvis han alligevel skal have en stor seng efter 1år eller 2. Men det lyder til at de kan ligge der helt op til skolealderen, og så længe tror jeg ikk vi skal bo her, så junior er nok en god løsning for os alligevel så

tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Nadia&Daniel

Mor11 skriver:

Halløj og godaften

nu kiggede jeg lige lidt på tråden med juniorsenge og begyndte så at søge lidt på dem. Mål osv. Så slog det mig at juniorsengen faktisk ikk er ret meget større end tremmesengen?? 10 cm bredere og 20 cm længere. 

jeg tænker, skal man så ikk ud og købe ny seng igen efter relativt kort tid?? Eller hvad? 

ville i købe junior eller gå direkte til voksen størrelsen?? 

Mor11 

Laura (3 år til okt.) har lige fået en juniorseng - og den er perfekt til hende nu og nogle år frem 

Anmeld

7. august 2013

DianaRJS

Mor11 skriver:

Halløj og godaften

nu kiggede jeg lige lidt på tråden med juniorsenge og begyndte så at søge lidt på dem. Mål osv. Så slog det mig at juniorsengen faktisk ikk er ret meget større end tremmesengen?? 10 cm bredere og 20 cm længere. 

jeg tænker, skal man så ikk ud og købe ny seng igen efter relativt kort tid?? Eller hvad? 

ville i købe junior eller gå direkte til voksen størrelsen?? 

Mor11 

jeg vil sige ja og nej...

vi fik vores brugt, da vi er så heldig at have tvillinger i familien, så da de ikke bruger deres mere fik vi den ene, MEN når det så er sagt, vil jeg ikke gå ud og købe til tvillingerne, min den store var kun i den i et år før lillebror fik den...

Anmeld

7. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
DianaRJS skriver:

jeg vil sige ja og nej...

vi fik vores brugt, da vi er så heldig at have tvillinger i familien, så da de ikke bruger deres mere fik vi den ene, MEN når det så er sagt, vil jeg ikke gå ud og købe til tvillingerne, min den store var kun i den i et år før lillebror fik den...

Det er jo også svært at vide hvor hurtigt de kommer til at vokse

Anmeld

7. august 2013

hekran

Synes jeg har hørt, at børn ikke skal sove i voksenseng før de har en vis højde/vægt, da det har noget med støtten og udviklingen af deres ryg at gøre.

Anmeld

7. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hvis ikke jeg havde arvet/taget barnesengen der er fra min farmor var lille pige, så havde vi nok bare købt alm seng.. 

Anmeld

7. august 2013

LinLin

hekran skriver:

Synes jeg har hørt, at børn ikke skal sove i voksenseng før de har en vis højde/vægt, da det har noget med støtten og udviklingen af deres ryg at gøre.

Har det ikke mere at gøre med madrassen?

Anmeld

8. august 2013

hekran

LinLin skriver:

Har det ikke mere at gøre med madrassen?

Muligvis. Det kan godt være, at der var tale om en bestemt boksmadras

Anmeld

8. august 2013

flowerpot3

Er det ikke noget med, at barnets ryg har det bedst af at sove på en madras lavet af skum til barnet opnår en vis vægt? Box/springmadrasser skulle være for hårde for ryggen, så længe børnene ikke vejer så meget. 

Anmeld

8. august 2013

wamse

Ingen af mine børn har haft junior senge, synes ikke rigtig det har kunnet svare sig 

I forhold til at det skulle være knap så godt for deres rygge, så handler det nok om at få en god madras/topmadres  Mine drenges rygge fejler ihvertfald intet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.