Hvilket vintertøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

sus82

Fuglemor skriver:

Jeg tænker bare at termo tøj ikke er særlig rart at sove i. Men det er måske bare mig. Jeg er måske nok lidt hys men det tøj hun leger i uden for, feks flyverdragt den vil jeg ikke have i barnevognen. Så derfor tænkte jeg om man kunne få noget der er i noget andet stof end flyverdragt til ar sove i?

vinter jakke brugte vi også meget sidste år så den vil jeg heller ikke undvære

Vi har haft en heldragt i uld fra Joha, som vores datter har sovet i når det bliver koldere, de er superlækre og hør at hun hverken bliver for kold eller varm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

sus82

http://www.smartkids.dk/uld/uld/uld-heldragter/gra_joha-ulddragt_138063

Anmeld

8. august 2013

annec

Fuglemor skriver:

Jeg tænker bare at termo tøj ikke er særlig rart at sove i. Men det er måske bare mig. Jeg er måske nok lidt hys men det tøj hun leger i uden for, feks flyverdragt den vil jeg ikke have i barnevognen. Så derfor tænkte jeg om man kunne få noget der er i noget andet stof end flyverdragt til ar sove i?

vinter jakke brugte vi også meget sidste år så den vil jeg heller ikke undvære

Du kan købe en sovepose til at sove i.. Det plejer jeg :-) det føler jeg også er mere behagelig en at ligge med flyverdragt! :-)

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

Flodkilling skriver:

Min erfaring er så længe de er under 3-4år.: drop pæne jakker. De bliver aldrig brugt særlig meget og man ender altid med den fra VS/DP.
Én flyverdragt er nok indtil de er ca 3.

Jeg kender et par stykker som sælger børnetøj på nettet, og får tit "smidt" tøj i nakken.
Sidste vinter havde vi derfor 2 flyverdragte, 3 jakker osv. Men vi brugte kun én af hver, resten blev så givet væk. Men vi fandt ud af at Lego i vinterjakker er SUPER gode! Så selvom vi i år har fået 5 vinterjakker og 3 flyverdragter, så kommer vi kun til at bruge en jakke og måske to flyverdragter nu hun er 3.

Men flyverdragten er ikke god til at sove i vel? Vi brugte jakke meget sidste år. Det skal lige siges hun går i dp ved mig så hun vil ikke skulle bruge til og fra dp. Så det var derfor jeg tænkte en pæn jakke,

i gemmeren har vi et sæt vinter tøj med bukser og jakke, men er lidt imod det er to delt når hun skal ud og lege. Odt nok er bukser med seler der går op. Men alligevel. 

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

Nea85 skriver:

Sidste år havde vi en molo flyverdragt og en minymo vinterjakke til når vi skulle køre i bil. Clara blev halvandet år 1. november.
I vuggestuen sov hun i en molo fleecedragt - syntes dog hun mærkedes en smule kold på armene engang imellem (pædagogen sagde godt nok, at så længe resten af kroppen var dejlig varm, var det ok). Vi skiftede derfor over til termotøj med en strikket uldsweater inden under.
Nu sover hun inde i vuggestuen, men hvis jeg skulle investere i en dragt i år til at sove i, ville jeg vælge en heldragt i uld, f.eks. denne fra Joha: http://www.babysam.dk/jumpsuit-gra-6

Vi har en fleece dragt fra hummel som hun vidst stadig kan passe. Så overvejede om hun skulle bruge den i vognen. Hun står på vores overdækkede terasse. Og synes hun er et varmt barn.

jeg har godt kigget på dem i uld men hun plejer ikke at kunne have uld på da det bliver for varmt og hendes eksem begynder at klø  

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

modesty skriver:

Jeg ville umiddelbart mene at det er varmt nok. Ellers kan I altid købe en brugt Voksi uden bæreplade og bruge i stedet for dyne. Den er stensikkert varm nok.

Man kan få skind der er specialbehandlede til at børn kan sove på dem. Tror vist at bl.a. Purebaby har dem og sikkert også andre steder :-)

Vi har en voksi til hende men hun vil ikke sove i den. Tror hun føler sig indelukket eller hvad man skal sige. Så den kan vi desværre ikke bruge. Synes nemlig det var rigtig smart. 

Men sådan et skind må jeg lige have kigget på. Så kan det jo være der skal investeret i det.

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

sus82 skriver:

Vi har haft en heldragt i uld fra Joha, som vores datter har sovet i når det bliver koldere, de er superlækre og hør at hun hverken bliver for kold eller varm.

Jeg havde godt kig på sådan en, men hun kan ikke tåle uld det går ind og gør hendes eksem helt tosset

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

annec skriver:

Du kan købe en sovepose til at sove i.. Det plejer jeg :-) det føler jeg også er mere behagelig en at ligge med flyverdragt! :-)

Vi har sådan en voksi, men hun nægter at sove i den. Så vil de ikke være det samme med en sovepose? Tror det  er fordi hun ikke har nok bevægelse 

Anmeld

8. august 2013

raca

vinter jakke har vi ikke rigtigt brugt. hvis de går selv er det for koldt på bene.

og man bør ikke sidde et så lille barn fast i en autostol med vinterjakke på, da man med overvejende sansynlighed ikke får barnets spædt godt nok fast. så derfor har vi valgt kun at havde striktøje/fleece trøje til køreture og indkøbsture.

så der har først fåest vinterjakker som 4-5 årige. før har behovet simpelt hen ikke været der, når det var uforsvarligt at bruge den i bilen sammen med 5 punkt selen. 

men ja termotøjet er til overganen, hvor ingenting er for lidt men flyverdragt for meget, og som sovetøj har vi brugt en tyk uldsweter uld hue og uld futter, eller en uld heldragt, kombineret på kryds og tværs. 

Anmeld

8. august 2013

MissTas

Fuglemor skriver:

Ja hvad skal man lige have af vintertøj?

jeg regner med en jakke til pænt brug som ikke må bruges i dp. Men så skal vi have en flyverdragt og noget hun kan have på i barnevogn. Men hvad? Jeg her noget termo tøj liggende men hvornår bruger man det?

flyverdragt, en varm uld elefant hue, en lidt tyndere elefanthue til efterår, luffer, både varme og lidt køligere til barnevognen, termotøj/fleecedragt og vinterjakke. Det har vi til Annastacia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.