Hvilket vintertøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

Fuglemor

Pylle3 skriver:

Jeg ville vælge en Vinterjakke og en Flyverdragt til vinterbrug

Her har ungerne altid haft Reima og dem har vi været yderst tilfreds med - den er nem at tage på (øve sig i at tage på) da den har dobbelt lynlås i den str du skal have og her har den altid holdt dem dejlig varme og tørre

Ja det var da smart. Vi ef i alderen vil selv så kan hun jo øve sig med den. Og den dur til lidt kraftige børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Fuglemor

modesty skriver:

En fleecedragt til at sove i barnevognen? Evt. med et fåreskind i bunden til den koldeste periode?

Fleece dragten er tyk nok? vores barnevogn har en termo dims man kan lukke så den holder varmen og vi har en madras med termo underlag i. Dyne ogtæppeogså. Men ja man kan da lige fore med det. Men er der ikke noget med hvis børn harrisikofor astma og allergi at de ikke må sove med sådan et skind?

Anmeld

8. august 2013

Fuglemor

ESV skriver:

Altså personligt er jeg fan af uld undertøj og en halsedisse.

Uld tøj er no go desværre. Hun har børne eksem og det med uld gør det værre af en eller anden grund. 

Anmeld

8. august 2013

gonefishing

Fuglemor skriver:

Ja hvad skal man lige have af vintertøj?

jeg regner med en jakke til pænt brug som ikke må bruges i dp. Men så skal vi have en flyverdragt og noget hun kan have på i barnevogn. Men hvad? Jeg her noget termo tøj liggende men hvornår bruger man det?

Min erfaring er så længe de er under 3-4år.: drop pæne jakker. De bliver aldrig brugt særlig meget og man ender altid med den fra VS/DP.
Én flyverdragt er nok indtil de er ca 3.

Jeg kender et par stykker som sælger børnetøj på nettet, og får tit "smidt" tøj i nakken.
Sidste vinter havde vi derfor 2 flyverdragte, 3 jakker osv. Men vi brugte kun én af hver, resten blev så givet væk. Men vi fandt ud af at Lego i vinterjakker er SUPER gode! Så selvom vi i år har fået 5 vinterjakker og 3 flyverdragter, så kommer vi kun til at bruge en jakke og måske to flyverdragter nu hun er 3.

Anmeld

8. august 2013

lineog4

Da vi to mindste var små havde jeg nogen uld sæt jeg tror fra Joha - altså som overtøj for mine kan ikke have uld inderst (de klør og klør) og så havde jeg et regnsæt de kunne få over de våde dage. De sov i det uldsæt i barnevognen.

Ellers havde de "kun" flyverdragt eventuelt en villig brugt i reserve. Og en jakke - ikke en pæn men købt brugt til bilen, oftest endte de dog i flyverdragt.

Med min store pige var tiderne anderledes for var på en meget lille SU (den gang fik man lige knapt 3000) så pengene var små og jeg overvejede aldrig andet end flyverdragt og det måtte være det. Fungerede fint, men er nu glad for jeg nu kan have lidt mere at skifte med.

Nu er drengene 3 og snart 6 så nu er det igen "kun" flyverdragt og nok en jakke til den store (den lille har fra storebror jo).

Line

Anmeld

8. august 2013

De3Guldklumper

Fuglemor skriver:

Ja det var da smart. Vi ef i alderen vil selv så kan hun jo øve sig med den. Og den dur til lidt kraftige børn

Den duer også til lidt kraftigere børn - ja

De små modeller hedder klovne model fordi de er lidt bredere end når du kommer op i de større størrelser

Anmeld

8. august 2013

Nea85

Sidste år havde vi en molo flyverdragt og en minymo vinterjakke til når vi skulle køre i bil. Clara blev halvandet år 1. november.
I vuggestuen sov hun i en molo fleecedragt - syntes dog hun mærkedes en smule kold på armene engang imellem (pædagogen sagde godt nok, at så længe resten af kroppen var dejlig varm, var det ok). Vi skiftede derfor over til termotøj med en strikket uldsweater inden under.
Nu sover hun inde i vuggestuen, men hvis jeg skulle investere i en dragt i år til at sove i, ville jeg vælge en heldragt i uld, f.eks. denne fra Joha: http://www.babysam.dk/jumpsuit-gra-6

Anmeld

8. august 2013

modesty

Fleece dragten er tyk nok? vores barnevogn har en termo dims man kan lukke så den holder varmen og vi har en madras med termo underlag i. Dyne ogtæppeogså. Men ja man kan da lige fore med det. Men er der ikke noget med hvis børn harrisikofor astma og allergi at de ikke må sove med sådan et skind?

Jeg ville umiddelbart mene at det er varmt nok. Ellers kan I altid købe en brugt Voksi uden bæreplade og bruge i stedet for dyne. Den er stensikkert varm nok.

Man kan få skind der er specialbehandlede til at børn kan sove på dem. Tror vist at bl.a. Purebaby har dem og sikkert også andre steder :-)

Anmeld

8. august 2013

modesty

Fuglemor skriver:

Er de alm i str?

vi have ticket to heaven sidste år og synes den var okay. Men hun kommer jo til at bruge den anderledes i år

Min erfaring er at flyverdragter altid er en halv til en hel størrelse større end den størrelse barnet ellers bruger. 

Anmeld

8. august 2013

L&V

Fuglemor skriver:

Ja hvad skal man lige have af vintertøj?

jeg regner med en jakke til pænt brug som ikke må bruges i dp. Men så skal vi have en flyverdragt og noget hun kan have på i barnevogn. Men hvad? Jeg her noget termo tøj liggende men hvornår bruger man det?

Vi havde en hummel vinterjakke sidsteår til pæn brug.
En reima flyverdragt også har hun altid uld undertøj og strømpebukser på og sover i en uld dragt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.