NessaXenia skriver:
Vanessa har holdt ferie alene med mig i snart 3 uger.. den sidste uges tid har hun virkelig været grænsesøgende..
Nægtet at sove til middag, eller sover meget sent og kort - mangler stimuli og at lege med de andre børn mm.
Spiser ikke så meget. Plager om kiks mm.
Vil ikke have ny ble, tøj på, skiger som en stukken gris når det handler om tandbørstning både morgen og aften. !!
Hopper og klatre i møbler - griner bare, og hopper endnu mere.
Jeg er hjemme med hende alene fra 5-18 hver dag og har gjort siden d. 18/7. Og nu trænger vi begge vist til at skolen begynder igen og dagplejen åbner.
Vi har besøgt alverdens steder, bedsteforældre mm og far har bilen på job og mormor har ikke mere ferie..
Skiger og vil sove i vores seng om aftenen og den har tit været 22 inden der var ro i huset. ...
Er ved at være træt. .
Er det bare endnu en periode? Aldren?
Pyyh.....
Tak fordi du læste med
Det lyder nøjagtig som min datter på knap 2,2 år
haha...
Hun søger vores grænser KONSTAAAANT!!! Er ved at blive skør... Hvis jeg siger til hende, at hun skal stoppe med et eller andet, så griner hun bare og bliver ved... etc etc. Det eneste der virker herhjemme er, at sætte hende lidt væk fra os, hvis hun fx bider eller slår. Det rammer hende lidt mere, end hvis jeg bare hæver min stemme... Jeg stiller hende et par meter væk fra hvor vi lige har leget eller siddet, og så siger jeg stille og roligt "jeg vil ikke ha' du bider/slår, så nu må du stå her lidt, lidt du er klar til at lege ordentligt" Og det hjælper rigtig meget... men gør det kun, hvis alt andet ikke virker.....
well.. tror bare det er hendes alder! Hun skal se hvilke knapper hun kan trykke på osv. Så det er bare en periode....
Anmeld