grænsesøgende ferie træt 2, 3 årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
20 svar
4 synes godt om
6. august 2013

NessaXenia

Vanessa har holdt ferie alene med mig i snart 3 uger.. den sidste uges tid har hun virkelig været grænsesøgende..

Nægtet at sove til middag, eller sover meget sent og kort - mangler stimuli og at lege med de andre børn mm.

Spiser ikke så meget. Plager om kiks mm.

Vil ikke have ny ble, tøj på, skiger som en stukken gris når det handler om tandbørstning både morgen og aften. !!

Hopper og klatre i møbler - griner bare, og hopper endnu mere.

Jeg er hjemme med hende alene fra 5-18 hver dag og har gjort siden d. 18/7. Og nu trænger vi begge vist til at skolen begynder igen og dagplejen åbner.

Vi har besøgt alverdens steder, bedsteforældre mm og far har bilen på job og mormor har ikke mere ferie..

Skiger og vil sove i vores seng om aftenen og den har tit været 22 inden der var ro i huset. ...

Er ved at være træt. .

Er det bare endnu en periode? Aldren?

Pyyh.....

Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Mum33

Trodsalderen grænser, grænser, grænser. Korte og klare beskeder - ikke til diskusion, så finder hun hurtigt ud af, at det er Jer der bestemmer, og så går det over men super hårdt mens det står på - og ja vi er vist mange småbørnsforældre, der er glade for, at ferien snart er over (selvom vi self elsker vores unger

Anmeld

6. august 2013

NessaXenia

l.b. skriver:

a jeTrodsalderen grænser, grænser, grænser. Korte og klarbeskeder - ikke til diskusion, så finder hun hurtigt ud af, at det er Jer der bestemmer, og så går det over men super hårdt mens det står på - og ja vi er vist mange småbørnsforældre, der er glade for, at ferien snart er over (selvom vi self elsker vores unger

Ja jeg tænkte godt.. Hun får lige et flip, kaster sig og skriger og verden er bare sååå uretfærdig for hende sys hun. . Lidt efter (mor sagde nej til kiks eller hvad det nu var) frokosten rørte hun ikke men vil gerne ha slik eller andet.. niks biks.. det tager 5 min. Og hun er ovre dey.. er stadig glad fjollet og er en rigtig mors pige der så er godt og grundigt i trodsalderen..

Hvad gør man så lige når hun hopper og springer i sofaen og hun abeselut ikke anser mit ønske om at hun skal stoppe pga den går i stykker eller whatever....??

Man kan jo ikke trænge igennem i normalt tone leje...

Skal jeg fjerne hende derfra? Skal jeg selv gå væk?

Sys det svært når man ikke ved hvordan man bedst håndtere trodsig 2 årig, npr man bare vil kramme hende og hygge.... :/

Anmeld

6. august 2013

Mum33

NessaXenia skriver:

Ja jeg tænkte godt.. Hun får lige et flip, kaster sig og skriger og verden er bare sååå uretfærdig for hende sys hun. . Lidt efter (mor sagde nej til kiks eller hvad det nu var) frokosten rørte hun ikke men vil gerne ha slik eller andet.. niks biks.. det tager 5 min. Og hun er ovre dey.. er stadig glad fjollet og er en rigtig mors pige der så er godt og grundigt i trodsalderen..

Hvad gør man så lige når hun hopper og springer i sofaen og hun abeselut ikke anser mit ønske om at hun skal stoppe pga den går i stykker eller whatever....??

Man kan jo ikke trænge igennem i normalt tone leje...

Skal jeg fjerne hende derfra? Skal jeg selv gå væk?

Sys det svært når man ikke ved hvordan man bedst håndtere trodsig 2 årig, npr man bare vil kramme hende og hygge.... :/

De kan være nogle bøller i den alder. Jeg ville fjerne hende fra sofaen og aflede med et eller andet. Fortæl at du ikke vil have at hun hopper i sofaen og fortsæt så "prøv lige at se hvad ......" Eller noget i den retning.  Så har du vist, at det er dig der bestemmer uden at der kommer noget negativt resultat. Heldigvis er destadig nemme at aflede. 

Mht til mad så sæt en skål frem med grønt, frugt eller lign og så er det det hun må tage hvis hun er sulten. Hvis hun ved at det kun er det udenfor måltiderne, så holder plageriet hurtigt op, og måske husker hun at spise til måltiderne

Anmeld

6. august 2013

NessaXenia

De kan være nogle bøller i den alder. Jeg ville fjerne hende fra sofaen og aflede med et eller andet. Fortæl at du ikke vil have at hun hopper i sofaen og fortsæt så "prøv lige at se hvad ......" Eller noget i den retning.  Så har du vist, at det er dig der bestemmer uden at der kommer noget negativt resultat. Heldigvis er destadig nemme at aflede. 

Mht til mad så sæt en skål frem med grønt, frugt eller lign og så er det det hun må tage hvis hun er sulten. Hvis hun ved at det kun er det udenfor måltiderne, så holder plageriet hurtigt op, og måske husker hun at spise til måltiderne

Super råd
tak Laver en skål fremover på spisebordet.. 

Anmeld

6. august 2013

Den lykkelige

Min datter er 2,5 år og er på PRÆCIS samme måde!!! 

Anmeld

6. august 2013

NessaXenia

Den lykkelige skriver:

Min datter er 2,5 år og er på PRÆCIS samme måde!!! 

Åh du godeste... håber snart de bliver sig selv igen de små rødder

Anmeld

6. august 2013

NinaNymannMadsen

når hun hopper i møblerne fjerne du hende og tager fat i hende og sig nej det vil jeg ikke ha du gør, så sætter du hende måske i time out hvis i bruger det så hun kan tænke over hvad det er hun har gjort.

og så længe hun bliver ved med at hoppe i møblerne og kravle på dem fjerne du hende og siger nej.

det er stort set det eneste du kan gøre.

og så sæt grænser, det er svært men nogen gange skal der en hård hånd til at børnene lige forstår et nej er et nej.

har en pige på 4 og en på snart 2 som begge prøver grænser af og de kommer ganske enkelt i time out når de ikke forstår det efter vi har sagt det nogen gange til dem.

Anmeld

6. august 2013

raca

du er ved at være træt, og er måske ikke så sjov mere og er måske ikke så nærværende også hopper hun i møblerne og søger din kontakt ved at være grænsesøgende,

og måske er hun slet ikke træt forde i/hun ikke laver så meget som hun plejer.

Anmeld

6. august 2013

NessaXenia

raca skriver:

Dudu er ved at være træt, og er måske ikke så sjov mere og måske ikke så nærværende også hopper hun i møblerne og søger din kontakt ved at være grænsesøgende,

og måske er hun slet ikke træt forde i/hun ikke laver så meget som hun plejer.

Det rigtig. .

Imorgen tager vi madpakker med på legepladsen og er der et par timer..

Så kan vi rage ud og lege hos nogen af mine klassekammerater der ogdå har børn på hendes alder.

Så må vi være opfindsomme den sidste uges tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.