grænsesøgende ferie træt 2, 3 årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

NessaXenia

NinaNymannMadsen skriver:

når hun hopper i møblerne fjerne du hende og tager fat i hende og sig nej det vil jeg ikke ha du gør, så sætter du hende måske i time out hvis i bruger det så hun kan tænke over hvad det er hun har gjort.

og så længe hun bliver ved med at hoppe i møblerne og kravle på dem fjerne du hende og siger nej.

det er stort set det eneste du kan gøre.

og så sæt grænser, det er svært men nogen gange skal der en hård hånd til at børnene lige forstår et nej er et nej.

har en pige på 4 og en på snart 2 som begge prøver grænser af og de kommer ganske enkelt i time out når de ikke forstår det efter vi har sagt det nogen gange til dem.

Tak for tåd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
NessaXenia skriver:

Vanessa har holdt ferie alene med mig i snart 3 uger.. den sidste uges tid har hun virkelig været grænsesøgende..

Nægtet at sove til middag, eller sover meget sent og kort - mangler stimuli og at lege med de andre børn mm.

Spiser ikke så meget. Plager om kiks mm.

Vil ikke have ny ble, tøj på, skiger som en stukken gris når det handler om tandbørstning både morgen og aften. !!

Hopper og klatre i møbler - griner bare, og hopper endnu mere.

Jeg er hjemme med hende alene fra 5-18 hver dag og har gjort siden d. 18/7. Og nu trænger vi begge vist til at skolen begynder igen og dagplejen åbner.

Vi har besøgt alverdens steder, bedsteforældre mm og far har bilen på job og mormor har ikke mere ferie..

Skiger og vil sove i vores seng om aftenen og den har tit været 22 inden der var ro i huset. ...

Er ved at være træt. .

Er det bare endnu en periode? Aldren?

Pyyh.....

Tak fordi du læste med

Lyder som den ferie vi lige har haft med vores datter på 2½ år..

Anmeld

6. august 2013

NessaXenia

Problembarnet skriver:

Lyder som den ferie vi lige har haft med vores datter på 2½ år..

Det har bare gået SÅ godt de sidste 14 dage.. det er selvfølgelig ikke konstant jun er sådan, men det er specielt fra 15:30 tiden og så en kamp at få hende til at sidde på sin stol og bare spise. Men igen man kan heller ikke tvinge dem til at spise. Hun spiser jo intet... Hvis det stod til hende levede hun af muslibar og tomater.
Bare det små ting sætter de sig imod nu... så vil hun ha en anden gaffel, så vil hun ikke have vand, så er tandpastaen forkert osv osv.. pyyh :-)

Håber min fasthed snart giver pote......

Anmeld

7. august 2013

Problembarnet

NessaXenia skriver:

Det har bare gået SÅ godt de sidste 14 dage.. det er selvfølgelig ikke konstant jun er sådan, men det er specielt fra 15:30 tiden og så en kamp at få hende til at sidde på sin stol og bare spise. Men igen man kan heller ikke tvinge dem til at spise. Hun spiser jo intet... Hvis det stod til hende levede hun af muslibar og tomater.
Bare det små ting sætter de sig imod nu... så vil hun ha en anden gaffel, så vil hun ikke have vand, så er tandpastaen forkert osv osv.. pyyh :-)

Håber min fasthed snart giver pote......

Hos os var  det konstant og hele tiden 

Anmeld

7. august 2013

NessaXenia

Problembarnet skriver:

Hos os var  det konstant og hele tiden 

Øv det er sgu hårdt :/

Anmeld

7. august 2013

Maria-s

Du har ikke lige været herhjemme og derefter skrevet indlægget???  Vores er 2 år og 5 mdr og LIGE PRÆCIS sådan

i dag fik han ikke sin morgenmad inden vs fordi han NÆGTEDE at spise hvis han ikke måtte se videre på sin tegnefilm imens, og så ville han i øvrigt også MEGET hellere selv bestemme morgenmaden, som han mente skulle bestå af kiks  

Her dur det ikke med en skål af frugt og grønt, for det ELSKER han, så ville han bare spise sig mæt i det. Så her er vi måske ikke så pædagoiske. Her er det det der bliver serveret, thats It. Er det aftensmaden, må han få en rugbrød i stedet, hvis det er noget som vi tænker han måske ikke bryder sig så meget om, eller hvis vi har haft flere dage i streg hvor han ikke gider spise sin mad. Ellers bliver maden stillet i køleskabet og så bliver han tilbudt det, når han igen siger han er sulten. Han vil maks gerne styre showet herhjemme for tiden, så vi vælger vores "kampe". Men lige mht putning og mad er moren ret konsekvent  

Til dig 

Anmeld

7. august 2013

NessaXenia

Maria-s skriver:

Du har ikke lige været herhjemme og derefter skrevet indlægget???  Vores er 2 år og 5 mdr og LIGE PRÆCIS sådan

i dag fik han ikke sin morgenmad inden vs fordi han NÆGTEDE at spise hvis han ikke måtte se videre på sin tegnefilm imens, og så ville han i øvrigt også MEGET hellere selv bestemme morgenmaden, som han mente skulle bestå af kiks  

Her dur det ikke med en skål af frugt og grønt, for det ELSKER han, så ville han bare spise sig mæt i det. Så her er vi måske ikke så pædagoiske. Her er det det der bliver serveret, thats It. Er det aftensmaden, må han få en rugbrød i stedet, hvis det er noget som vi tænker han måske ikke bryder sig så meget om, eller hvis vi har haft flere dage i streg hvor han ikke gider spise sin mad. Ellers bliver maden stillet i køleskabet og så bliver han tilbudt det, når han igen siger han er sulten. Han vil maks gerne styre showet herhjemme for tiden, så vi vælger vores "kampe". Men lige mht putning og mad er moren ret konsekvent  

Til dig 

Godt det ikke bare er herhjemme......

Ja jeg må bare acceptere at sådan er det bare...... i hvert fald for en stund..

Knus til dig også

Anmeld

7. august 2013

Problembarnet

NessaXenia skriver:

Øv det er sgu hårdt :/

Ja...

Men god kamp 

Anmeld

7. august 2013

Benjamins'mor

Tror bare det er en periode.
Sådan har min søn på 2 år og 7 måneder også været i hele sidste uge, som også var hans sidste ferie uge.
Har været alene med ham stort set hele tiden da min kæreste ikke har haft ferie, han har også været grænsesøgende, gjort ting han ved han ikke må og bare grint af mig og så hele tiden tigget om kiks, is mv.

Anmeld

7. august 2013

NessaXenia

Benjamins'mor skriver:

Tror bare det er en periode.
Sådan har min søn på 2 år og 7 måneder også været i hele sidste uge, som også var hans sidste ferie uge.
Har været alene med ham stort set hele tiden da min kæreste ikke har haft ferie, han har også været grænsesøgende, gjort ting han ved han ikke må og bare grint af mig og så hele tiden tigget om kiks, is mv.

Ja det er det nok....

Idag har der intet været
Hun har spist alle måltider og sovet uden problemer osv. Vi har været på skovtur og i haven så rigtig god dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.