Hvordan??? Aflevering af 2 børn og på arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

spj

4xGreve skriver:

Op 5:30 gør mig selv færdig, vækker ungerne kl. 6:00 hygger lidt om morgen går ud af døren ca. Kl. 7. Også har jeg god tid til også at aflevere uden stress 

Ja, det er dejligt at have ordentligt tid til at sige farvel og hvis der skulle være brug for det, at man lige kan blive der lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

spj

Znoopy.dk skriver:

Jeg sørger også for (eller forsøger at nå) at være helt klar selv, før børnene vågner eller bliver vækket.

Og så tror jeg bare du skal tro på at du nok skal få styr på det. Jeg havde samme tanker inden jeg startede på job igen, men på en eller anden måde, så lykkes det jo hver morgen at få styr på tropperne.

Børnene bliver større og kan mere og mere selv, så det bliver også kun nemmere. Du klarer det! :-)

Og velkommen tilbage til verden

Kh

Sus

Du har nok ret. Jeg må tror på, at det skal vi nok klare.

Har prøvede det af i dag og det fik faktisk meget godt. Men alt hvad der kan gøres klar om aften, skal også bare være klar.

Min datter er heldigvis rigtig god til at hjælpe til også bliver det jo bare dejligt når lillebror kan nået mere selv.

Jo tak, kunne nu godt ha ventet et år eller mere til at komme tilbage men sådan har man det vel altid.

Anmeld

7. august 2013

spj

lineog4 skriver:

Jeg skal have 3 børn afsted(den ene så stor nu hun selv kan gå og det hjælper en del) og være på arbejde 7.45. 

mit vækkeur ringer 5.30 og ungerne skal sengene af sengene KL 6, så spiser vi morgenmaRon i ro og mag, får tøj på og er nede på cyklen 10 i 7 køreglæde lidt frem og tilbage for at aflevere de forskellige steder. når det først er blevet rutine er det super nemt, men jeg gruer da for mandag hvor vi starter op igen efter ferien for skal lige have en fast rutine....

mit bedste råd er ro, ro, ro... Stå hellere en halv time tidligere op, væk tidligere end du lige umiddelbart ville....

line

Du har helt ret. Der skal være ro på om morgen, så de får en god start på dagen.
Det er egentligt et meget godt råd, at vække dem lidt før i stedet for at de kan sove længere og det så bliver en dårlig morgen.

Nu vågner de heldigvis selv tidligt især hvis de høre vi er oppe, så det er egentligt meget rart.

Det må være dejligt at din store er begyndt at kunne klare sig selv. Det hjælper altså meget.

Vi har lige prøvet det af i dag og det gik faktisk meget godt. Det bliver godt nok det er blevet en vane, så det hele bare køre.

Uh ja, det er også hårdt at starte op igen efter en god lang ferie. Det er helt vildt så meget ude af vane man kommer på 3 uger.

God fornøjelse på mandag

Anmeld

7. august 2013

(august)

Her står min mand og jeg op kl. 5.30 prøver at nå og komme i bad og få tøj på inden børnene vågner ca 5.45/6. Min mand kører normalt ca. 6.10, også står jeg med dem. 

De får tøj på, spiser morgenmad, børster tænder, måske når de at lege lidt mens jeg pakker mig sammen, så får de sko på og ud af døren, så vi er ved vuggestue et sted mellem 6.45-7, også kører jeg på arbejde. 

Det kan sagtens være roligt selvom der er to som skal afleveres, det handler om planlægning og omlægning af rutiner.

Anmeld

7. august 2013

raca

når jeg abejder morgen skal jeg møde kl 7

vi står op kl 530 aller senest, helst kl 515,

jeg går i køkkenet og stiller morgen mad frem samt laver kaffe, og finder madpakkerne i køleskabet, 

så vækker manden børne og han spiser morgen mad og klre kl 6

jeg går på badeværelset og gør mig klar,

derefter tager børne tøj på, og jeg  spiser morgen mad, oftes kun et stykke brød, mens jeg hjælper ungerne færdig

kl 620 /cykler/går/køre vi hjemmefra alt efter hvor jeg skal arbejde også er vi i ins kl ca 630 og jeg kan køre på arbejde kl ca 625.

ungerne spiser i ins.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.